Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor lurer jenter på hvor mange vi har ligget med?


Anbefalte innlegg

Det kommer jo rett og slett av nyskjerrighet.. Altså er det en gutt jeg er ordentlig interessert i så spiller det egentlig ikke noe rolle hvor mange han har ligget med, men selvfølgelig så tas det litt i betraktning.. Har han ligget med veldig mange altså rundt 40-70 stk så er det jo klart at man begynner å stille spørsmål inni seg.. Er dette en gutt jeg kunne stolt på når det da virker som han ligger med de han får sjansen til å ligge med. Men jeg vet også av erfaring at gutter eller jenter forsåvidt som gjør dette har et tomrom inne i seg selv som må fylles med bekreftelse fra det motsatte kjønn. Noe som er litt trist , men sånn er deg jo bare. Så hvis jeg hadde funnet en gutt som man kunne betrakte som "player" typen men han likevel ville være med meg, så ville jeg ikke latt tallet av hvor mange han hadde ligget med avgjøre om det ville blitt et forhold eller ikke. Absolutt ikke. :-) det er ikke noe galt i å være seksuelt aktiv. Men er helt klart mer fint å vite ag den potensielle partneren ikke har ligget rundt, du føler deg på en måte ikke så "spesiell".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er morsomt hvordan folk flest mener at et høyt antall sexpartnere indikerer til at personen er mer sannsynlig til å være utro, enn de med få. I mitt hode er det slik at når en som har en fortid med mange partnere velger å inngå et forhold, er den som er trofast, fordi vedkommende har(beklager uttrykket) "pult fra seg" og har innsett at de endelig vil slå seg til ro, mens de som er jomfru gjerne er de som har høyere terskel for å være utro, i og med at man gjerne fortsatt er nysgjerrig og kanskje føler at man ikke har "levd".

Dette er altså bare ville spekulasjoner og påstander. Alle er forskjellige og ting som dette er individuelt ;)

Lenke til kommentar

Det magiske tallet er 7. Av disse utgjør 5 forhold og 2 ONS. Føler dette tallet virker å være fint balansert, ikke blir du sett på som en tøs med en bestemt baktanke (trass i at du faktisk har det), og ikke ser det ut som om du er helt uerfaren (begge deler kan virke turnoff) og har prøvd begge deler. Flere forhold enn ONS for at dama skal kunne stole mere på deg og investere mere i deg. For meg virker det som om det er damer som er usikker på seg selv, lite seksuelt aktive eller har problemer med å stole på andre mennesker som lurer på dette. Svaret funker iværtfall alltid like bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere forhold enn ONS for at fyren skal kunne stole mere på deg og investere mere i deg. For meg virker det som om det er menn som er usikker på seg selv, lite seksuelt aktive eller har problemer med å stole på andre mennesker som lurer på dette.

Fixed. Det går nemlig begge veier.

 

 

*lavere terskel

Takk.

Lenke til kommentar

Kjære gutter/menn, jeg vil tro de færreste av dere har delt en natt med og hatt seksuelt samkvem med en annen mann.
Så hvorvidt menn stiller dette spørsmålet til partneren sin eller ikke har dere virkelig ingen aning om. :)

Det kan nemlig godt være at kompisene deres sier og spør jentene om ting som de ikke nevner for dere!:)

Jeg blitt fortalt ting av gutter som de aldri i verden ville sagt til kompisene sine. Det være alt fra rare fetisher de har til hulking over tapt fortid og valg man ikke kan gjøre om.

Lenke til kommentar

Det kommer mye an på alder, tror jeg. Nå er jeg kanskje "inhabil" til å svare, siden jeg har vært i samme forhold siden jeg var 16 år, men ok.
Slik jeg føler det (og de venninnene jeg har pratet med), har det som regel med hvor ofte denne personen har byttet partner og hvor lett de ligger med noen. For mange kan nok dette ha med redselen for å bli fort byttet ut eller om personen vil være utro. Eller hvor fort personen blir lei av en partner før den må "byttes" ut, for å si det på en annen måte.
Vi jenter liker jo ofte å late som vi er den eneste ene, og hvis vi får høre at "du er nummer 50", så kan jo det knekke litt på denne illusjonen.
Samtidig synes nok de fleste jenter at det er skummelt med menn som er jomfru etter en viss alder. Jeg vet ikke om det er noe gyllent nummer her, men allikevel er det mer positivt med færre enn flere vil jeg påstå. Igjen så er jenter grusomt forskjellige. Noen kan jo være overdrevent kontrollerende og skal vite alt med hele livshistorien til en person, men jeg tror det kan ha mye med det jeg sa over.

Lenke til kommentar

Svaret i seg selv bør vel uansett ses i forhold til hvor gammel man er. Er man 22 og har pult 30 er det ganske vidt forskjellig fra en som er 32 og har pult 30.

 

Og ang. det dictator og ciclide sa om antallet. Tja, kanskje ved et ONS. Dumt å skryte på seg forhold man ikke har hatt hvis det er en man dater, på samme måte som å si 4 hvis du egentlig har 40. Blir hun kjent med vennene dine kommer det garantert til å dukke opp en fittehistorie en gang i blant og da slår denne løgnen fort sprekker :p Blir også litt dustete hvis man bare har hatt ett forhold, eller ingen for den saks skyld, for akkurat det temaet kommer garantert til å komme opp utover i forholdet og det vil virke litt rart å sette seg på bakbeina og nekte å fortelle om tidligere partnere (eller å finne opp noen). Og ved et ONS gidder hvertfall ikke jeg å komme med noen forklaring bak tallet.

Lenke til kommentar

Hvis alle sammen bare sier 4, så går det bra!
De aller fleste kvinner har hatt minst 4 partnere selv, så de kan ikke si noe på det.

Du virker som en gentleman med heder og ære i behold om du har pult færre eller like mange som dama.
4 er safe å kjøre. Fire er ikke høyt, samtidig som det gir inntrykk av at man har kjørt litt rundt og vet hva man vil ha.

 

Hvis hun spør om eksen, si at hun var ei fitte og at du ikke gidder å snakke om henne. Si at hun var utro eller noe, så legger hun kjapt ballen dø. Og ikke kommer hun til å være redd for at du flyr tilbake til henne heller.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Det er morsomt hvordan folk flest mener at et høyt antall sexpartnere indikerer til at personen er mer sannsynlig til å være utro, enn de med få. I mitt hode er det slik at når en som har en fortid med mange partnere velger å inngå et forhold, er den som er trofast, fordi vedkommende har(beklager uttrykket) "pult fra seg" og har innsett at de endelig vil slå seg til ro, mens de som er jomfru gjerne er de som har høyere terskel for å være utro, i og med at man gjerne fortsatt er nysgjerrig og kanskje føler at man ikke har "levd".

Dette er altså bare ville spekulasjoner og påstander. Alle er forskjellige og ting som dette er individuelt ;)

 

Lav terskel på siste punkt, mener du vel?

 

Forskning har derimot vist at menn med mange partnere respekterer kvinner mindre enn de med få partnere. Samme studie viste også at kvinner med mange partnere hadde større problemer med å stole på menn enn de med få partnere. Å ha sex med mange er derfor ikke helt "risikofritt"

Lenke til kommentar

Hvis hun spør om eksen, si at hun var ei fitte og at du ikke gidder å snakke om henne. Si at hun var utro eller noe, så legger hun kjapt ballen dø. Og ikke kommer hun til å være redd for at du flyr tilbake til henne heller.

 

Tenkte i forhold til det dicktator sa. Én er jo greit, men fem? "Alle mine ekser er fitter og har vært utro". Det kan fort tolkes som at det er deg det er noe galt med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For alle dere som faktisk har pult så må det jo være letteste sak på jord å lyve på dere flere eller færre ligg enn det dere har hatt. Men hva i all verden skal jeg svare når jeg fortsatt er jomfru etter nesten 25 år? Jeg kan ikke lyve på meg noe pga. den manglende erfaringen, og det vil være tilnærmet uendelig pinlig å være ærlig også. :no:

Lenke til kommentar

For alle dere som faktisk har pult så må det jo være letteste sak på jord å lyve på dere flere eller færre ligg enn det dere har hatt. Men hva i all verden skal jeg svare når jeg fortsatt er jomfru etter nesten 25 år? Jeg kan ikke lyve på meg noe pga. den manglende erfaringen, og det vil være tilnærmet uendelig pinlig å være ærlig også. :no:

 

Tja, du kan godt lyve på deg en 2-3 partnere. Kan love deg at en som kun har hatt ONS med 2-3 jenter ikke er særlig mye bedre enn en jomfru.

 

Men når det er sagt trenger du ikke lyve i utgangspunktet. Vær heller stolt av det. Hvis det ikke fremstår som om du synes det er pinlig blir det ikke like vanskelig for henne heller (ser jeg for meg). Hvis hun først ligger der naken i sengen din er det så og si gjort uansett :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskning har derimot vist at menn med mange partnere respekterer kvinner mindre enn de med få partnere. Samme studie viste også at kvinner med mange partnere hadde større problemer med å stole på menn enn de med få partnere. Å ha sex med mange er derfor ikke helt "risikofritt"

Det betyr jo ikke nødvendigvis at det er en bivirkning av å ha hatt mange sexpartnere, det kan like gjerne slik at mange sexpartnere er en bivirkning av at man ikke stoler på/respekterer det motsatte kjønn. Dette blir jo også tendenser og ikke en absolutt sannhet.

 

 

Når det kommer til å svare på hvor mange partnere man har hatt, ser jeg ikke poenget, spesielt ikke på ONS.

Lenke til kommentar

Det betyr jo ikke nødvendigvis at det er en bivirkning av å ha hatt mange sexpartnere, det kan like gjerne slik at mange sexpartnere er en bivirkning av at man ikke stoler på/respekterer det motsatte kjønn. Dette blir jo også tendenser og ikke en absolutt sannhet.

Jeg har kun lest oppsummeringen av studien og det begynner å bli en stund siden nå. Av den grunn kan jeg ikke si om dette ble diskutert i selve studien.

Lenke til kommentar

Forskning har derimot vist at menn med mange partnere respekterer kvinner mindre enn de med få partnere. Samme studie viste også at kvinner med mange partnere hadde større problemer med å stole på menn enn de med få partnere. Å ha sex med mange er derfor ikke helt "risikofritt"

DEN "forskningen" trekker jeg kraftig i tvil! I beste fall tror jeg at de som omentrent aldri har pult setter fitta på pidestall. Det er ikke respekt. Jeg har hatt sex med jenter som har hatt sex med mange karer over kort tid, jeg har vært sammen med ei som hadde sex med mer enn femti karer på én sommer, og jeg har vært sammen med jenter som har vært tilnærmet jomfru. Jeg i alle fall, ser ikke ned på noen fordi de har hatt vett til å ta for seg av det livet har å by på. Antall sexpartnere ER for mange et sårbart tema, i alle fall for dem som er veldig usikkre på seg selv. Om en sådan person spør synes jeg i alle fall det er mer riktig å svare at det er en privatsak. Jeg tror ikke ei jente føler seg spesiell om en førtiåring har hatt sex med fire damer og hun er nummer fem. Da tror jeg heller hun lurer på om hun har sex med et tafatt utskudd som ingen andre vil ha sex med.

 

Jeg forstår virkelig ikke dette hysteriet med antall sexpartnere, annet enn at det må bunne i dette uoppnåelige ønsket om å være perfekt. "Jeg må ikke være bare en av mange, men jeg må ikke være en som tar noen ingen andre vil ha..." Blæh, kan ikke folk bare knulle og være glade...??

 

Edit: Forutsetter her at personen har vært singel nok, har han vært i 2-3 veldig lange forhold eller på annet vis vært "forhindret" fra å være på markedet stiller det seg selvsagt anneledes :)

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...