Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor lurer jenter på hvor mange vi har ligget med?


Anbefalte innlegg

For alle dere som faktisk har pult så må det jo være letteste sak på jord å lyve på dere flere eller færre ligg enn det dere har hatt. Men hva i all verden skal jeg svare når jeg fortsatt er jomfru etter nesten 25 år? Jeg kan ikke lyve på meg noe pga. den manglende erfaringen, og det vil være tilnærmet uendelig pinlig å være ærlig også. :no:

 

Interessant problemstilling forsåvidt. Nærmer seg 10 år siden jeg var i den situasjonen, men da ble det ikke noe spørsmål om det. Sånn til ettertanke, om jeg hadde spurt, hadde jeg nok tatt en blanding. Si f.eks at du har et par-tre på samvittigheten som Coffe Break nevner, men si alikevel at du føler deg uerfaren. Et lite stalltips er å ikke være redd for å kommunisere. Alt for mange dårlige ligg som kunne vært bra om man bare hadde snakket litt sammen og kommunisert til motparten hva man liker/ikke liker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DEN "forskningen" trekker jeg kraftig i tvil! (...)

 

Her kommer den, og jeg må nok moderere meg litt når det gjelder tidligere uttalelser(det spørs litt hvordan man tolker det som står der). Jeg må dog legge til at mange undersøkelser ofte viser tendenser(statistisk målbart), så det hjelper ikke å "motbevise" undersøkelser ved anekdoter.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7794107

Abstract

Two samples of male (n = 243) and female (n = 298) college students completed sexual surveys, and in-depth, oral interviews were conducted with 28 highly sexually active female college students. Findings supported five predictions derived from evolutionary (parental-investment) theory. Even when females voluntarily engaged in low-investment copulation, coitus typically caused them to feel emotionally vulnerable, and to have thoughts expressing anxiety about partners' willingness to invest. For females, increasing numbers of partners correlated positively with the incidence of these feelings and thoughts; for males, these correlations were negative. Females' attempts to continue regular coitus when they desired more investment than partners were willing to give produced feelings of distress, degradation, and exploitation despite acceptance of liberal sexual morality. Increasing numbers of partners did not mitigate these reactions in females and may exacerbate them. Multiple-partner females developed techniques for dealing with their emotional reactions to low-investment copulation: They frequently tested their partners for signs of ability and willingness to invest (e.g., dominance, prowess, jealousy, nurturance), and they limited or terminated sexual relations when they perceived partners' investment as inadequate. Results were consistent with the view that the emotional-motivational mechanisms that mediate sexual arousal and attraction are sexually dimorphic.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke poenget med å lyve. Vel, jo, jeg ser poenget, men jeg mener det er bedre å heller bare unngå sannheten. Spør heller noe slikt som "hvor mange tror du jeg har ligget med?", "hvor mange håper du jeg har ligget med?", "Skal jeg inkludere begge kjønn i alle aldre?". Snu heller et spørsmål over på henne, og forbli et mysterium. Uansett om tallet er høyt, lavt, eller helt gjennomsnittlig, så vil du alltid bli bedømt utifra det. Som sagt tidligere så er jenter forskjellige, så det vil alltid være en mulighet til at tallet du lyver om ikke vil være det "korrekte".

 

Alltid gi rom for tvil, aldri bekreft eller avkreft rykter, historier, og andre oppfattelser av deg. På den måten vil du alltid være et spørsmålstegn, en person som ingen kan sette i bås, en ukjent variabel som alltid vil trigge folks nysgjerrighet og folks behov for å kategorisere. Ingenting er mer interessant enn det ukjente.

 

Gjør det til et prinsipp å aldri fortelle andre hvor mange du har ligget med. Ikke la et tall definere deg. Heller ikke lyv om det for å skape inntrykket du ønsker. Inntrykket du ønsker å gi, skal komme i form av handling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi de er idioter som ikke vet bedre enn og stille dumme spørsmål! Klok av skade har jeg lært meg at man iallefall ikke skal si navn eller antall på noen av de til en dame man øsnker noe videre med, det fører bare til tusen komplikasjoner senere i forholdet.Ei heller returnere spørsmålet. Jeg pleier alltid si at det kommer jeg aldri til og fortelle deg. Og etter endel masing gir jenta seg somregel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komisk og komme over denne tråden en time etter jeg nettopp hadde blitt spurt dette spørsmålet.

 

Men jeg bare ler og sier, par tre stykker. Men at jeg godt kunne vært uten i og med at de er så og si bare randoms.

 

Også fortalte jeg at jeg hatet og sove med dem etterpå og at jeg pleier og blokkere dem fra face om de adder meg. Og hun bare: hahah, så slemt.

 

Men jeg gir faen, så lenge de ikke betyr meg så er de bare ett + i boka.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ser ikke poenget med å lyve. Vel, jo, jeg ser poenget, men jeg mener det er bedre å heller bare unngå sannheten. Spør heller noe slikt som "hvor mange tror du jeg har ligget med?", "hvor mange håper du jeg har ligget med?", "Skal jeg inkludere begge kjønn i alle aldre?". Snu heller et spørsmål over på henne, og forbli et mysterium. Uansett om tallet er høyt, lavt, eller helt gjennomsnittlig, så vil du alltid bli bedømt utifra det. Som sagt tidligere så er jenter forskjellige, så det vil alltid være en mulighet til at tallet du lyver om ikke vil være det "korrekte".

 

Alltid gi rom for tvil, aldri bekreft eller avkreft rykter, historier, og andre oppfattelser av deg. På den måten vil du alltid være et spørsmålstegn, en person som ingen kan sette i bås, en ukjent variabel som alltid vil trigge folks nysgjerrighet og folks behov for å kategorisere. Ingenting er mer interessant enn det ukjente.

 

Gjør det til et prinsipp å aldri fortelle andre hvor mange du har ligget med. Ikke la et tall definere deg. Heller ikke lyv om det for å skape inntrykket du ønsker. Inntrykket du ønsker å gi, skal komme i form av handling.

Det du beskriver er egentlig ikke annet enn et "styring&kontroll drama" og sånne strategier bruker psykopater ofte. Ikke til å anbefale altså ..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...