Gå til innhold

Race for the title + Champions League


Latias

  

105 stemmer

  1. 1. Hvem tar ligagull?

  2. 2. Hvem tar CL-plassene? (Stem på maks fire)



Anbefalte innlegg

 

Hva får deg til å si det? Vi har spilt en halv sesong og er fortsatt på toppen, hvorfor skal vi ikke klare det neste halvdel? Vi møter United og City på hjemmebane og der skal det være mulig å få med seg poeng. Aston Villa taper vi ikke mot igjen. Klarer vi gå neste halvdel med bare 1-2 tap og ikke noen smeller mot de små lagene har vi en reell sjanse. Man vinner tross alt ikke ligaen bare ved å slå de store lagene.

Fordi andre halvdel av sesongen er vanskeligere enn høstsesongen. Av de andre lagene på øvre halvdel av tabellen har vi møtt 2 borte og tapt begge. Vi har heller ikke klart å vinne de kampene et mesterlag bør vinne for å ta tittelen. Everton og WBA f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

City vinner ligaen. Jeg klarer ikke plassere resten av lagene. Arsenal har egentlig hatt en ganske så fantastisk høst, men jeg tror ikke det holder inn. Ser faktisk for meg at det blir så jevnt mellom fjerde-, tredje- og andre-plassen at Arsenal plutselig kan stå i fare for å være laget som havner utenfor topp 4.

Lenke til kommentar

Fordi andre halvdel av sesongen er vanskeligere enn høstsesongen. Av de andre lagene på øvre halvdel av tabellen har vi møtt 2 borte og tapt begge.

 

Ingenting av det du skrev her impliserer hvorfor Arsenal ikke kommer til å være med i kampen om gull.

 

Vi har heller ikke klart å vinne de kampene et mesterlag bør vinne for å ta tittelen. Everton og WBA f.eks.

 

Hva med Aston Villa (b), Cardiff (b) og Sunderland (b)? Et mesterlag trenger vel ikke vinne disse kampene for å ta tittelen (man city)?

Lenke til kommentar

 

Blir spennende å se om skalaen sprenges når han inser at Arsenal ikke har sjanse på gullet.

 

Irriterende at jeg har deg blokkert, men allikevel popper det opp at du har kommentert. Blir alltid fristet til å se hva for noe idiotisk du har skrevet.

 

Det er fortsatt like søtt at du sier at Arsenal ikke har sjanse på gullet, likevel klarer du aldri å argumentere for hvorfor.

 

Men siden du er United supporter, hva synes du om resultatet idag? Var du fornøyd med hvordan laget ditt spilte?

Lenke til kommentar

 

Irriterende at jeg har deg blokkert, men allikevel popper det opp at du har kommentert. Blir alltid fristet til å se hva for noe idiotisk du har skrevet.

 

Det er fortsatt like søtt at du sier at Arsenal ikke har sjanse på gullet, likevel klarer du aldri å argumentere for hvorfor.

 

Men siden du er United supporter, hva synes du om resultatet idag? Var du fornøyd med hvordan laget ditt spilte?

 

Hvis du synes det er så irriterende hvorfor gidder du å lese? Ingen som tvinger deg.

 

Diskusjonen på hvorfor Arsenal kan ta gull eller ikke passer seg ikke akkurat i denne tråden så jeg skal holde det kort. Det siste du skriver er så absurd og tåpelig at jeg ikke gidder å svare på det.

 

Har også argumentert tidligere for hvorfor vi ikke tar gull. Kort oppsummert:

1. Chelsea og City har bedre stall

2. Vi har ikke spiss

3. Angrepsspillet vårt fungerer overhodet ikke.

4. Vi har hatt en del flaks i høst (Vet mange ikke er enig her, men dog)

5. Vi har ingen vinnerkultur i laget

6. Av øvre halvdel av tabellen har vi møtt 2 lag borte. Begge har vi tapt.

7. Wenger er taktisk naiv og har vært det i mange år (ref City, Chelsea blant annet)

8. Wenger er for sta til å ta de grepene som trengs (ref Chelsea, hvert overgangsvindu de siste årene)

 

Det eneste som holder et stabilt høyt nivå hos oss er bakre fem. Det er første gang på veldig, veldig mange år. Får vi skikk på angresspillet samt inn et par spillere av kvalitet så kan vi kanskje begynne å snakke, men veien opp og da spesielt forbi City er veldig, veldig lang.

Lenke til kommentar

 

1. Chelsea og City har bedre stall

 

Det er riktig. Start 11 deres er ikke bedre enn våres, men de har dypere og bedre backup enn oss. Likevel tillsier ikke dette hvorfor Arsenal ikke skal kjempe om gull. Vi har holdt oss på toppen en halvsesong som har vært sterkt preget av skader, og de fleste begynner nå å returnere. Unngår vi et masseutslag av skader, ser ikke jeg på det som noe problem. Tipper også Wenger kommer til å handle stallpåfyll i januar.

 

 

2. Vi har ikke spiss

 

Jo. Vi har en spiss som har vært elendig forran mål den siste måneden, men han er god på link-up spillet med lagkameratene sine, vinner hodedueller og er sterk på å holde igjen ballen. Nå som det lette kampprogrammet etter Newcastle kommer, tror jeg han finner tilbake scoringsformen som han hadde i starten av sesongen, og bygger litt avslutningsselvtillitt. Vi har også flere spillere som kan spille den rollen.

 

Men med den holdningen din om at "vi ikke har spiss" kan vi også si at Chelsea ikke har spiss. Deres spisser har faktisk vært dårligere enn Giroud, og du ser på de som kandidater, så dette punktet ga fint lite mening.

 

 

 

3. Angrepsspillet vårt fungerer overhodet ikke.

 

Jo? Her må du uttdype. Dette er helt feil.

 

 

 

4. Vi har hatt en del flaks i høst (Vet mange ikke er enig her, men dog)

Spar meg! Her er du bare latterlig. Flaks? Jeg anser oss som det topplaget med minst flaks. Når i helvete har vi hatt flaks i høst? Dommerne virker å være konstant imot oss.

 

 

 

5. Vi har ingen vinnerkultur i laget.

 

Når jeg ikke trodde det kunne bli tåpeligere...

 

 

 

6. Av øvre halvdel av tabellen har vi møtt 2 lag borte. Begge har vi tapt.

 

Og? Vi er selvom det beste bortelaget i PL, og ingen har tatt mer poeng enn oss i hele 2013 året. De topplagene vi har møtt på hjemmebane har vi ikke tapt mot, og disse 2 møter vi på hjemmebane neste halvdel og da skal det være fullt mulig å få med seg poeng. Vi er ferdig med bortekamp på Etihad, som jeg anser som den vanskeligste kampen av sesongen. Uansett så er ikke å seier mot topplagene det viktigste for å vinne tittelen.

 

 

 

7. Wenger er taktisk naiv og har vært det i mange år (ref City, Chelsea blant annet)

 

Feil. Det hender at taktikkene hans ikke når helt opp, og han er nok ikke den beste taktikkeren i PL, men han må da gjøre noe riktig når det er vi som har samlet mest poeng hele dette kalenderåret?

 

 

 

8. Wenger er for sta til å ta de grepene som trengs (ref Chelsea, hvert overgangsvindu de siste årene)

 

Han er sta ja. Om vi ikke handler i januar ser jeg uansett på gullet som en reell mulighet.

 

Etter Newcastle har vi et forhåndsvis lett kampprogram i en periode, mens andre ikke har fullt så lette program, og her skal det være mulig å sanke maks poeng og skaffe seg en luke. Vi pleier også å være bedre andre halvdel av sesongen. Du sier at Arsenal ikke har sjanse på gullet, likevel klarer du ikke komme med et eneste godt argumente for hvorfor ikke. Men kan jo ikke forvente annet fra deg, ettersom du har lagt deg inn for å nappe på Arsenal for alt. Å kalle deg for Arsenal supporter er faktisk feilbruk av ordet "supporter" :)

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Så følsomme :roll:

 

Morsomt hvor emosjonelt preget United fansen blir av å ikke lengre være en CL kandidat.

 

Jeg biter på...

 

2 poeng CL-plass, er forferdelig langt bak, hehe.

 

Seire på dager som denne er det som gjør United til United i Premier League. Vi kan spille rævva, og fortsatt vinne kamper. Du vinner ikke PL uten å vinne en del kamper på dårlige dager. Det er nettopp dette som har vært problemet til lag som Liverpool og Arsenal de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet til Liverpool de siste årene har vel heller vært at de ikke vinner i det hele tatt.

Går fire-fem år tilbake i tid, så var det det store problemet. Under Benitez hadde de høyt toppnivå, men litt for lavt bunnivå og mangel på evne til å avgjøre til sin fordel.

Dere tar ikke CL plass på bekostning av Arsenal, City, Chelsea eller Liverpool/Everton

 

Neivel, det får du mene.

 

Da er det vel ingen grunn til å bli frustrert på at United vant i dag, siden vi er ufarlige uansett :)

Lenke til kommentar

 

 

Dere tar ikke CL plass på bekostning av Arsenal, City, Chelsea og Liverpool/Everton


Hvorfor er det så utenkelig?
Er stallen til United så mye dårligere enn f.eks Liverpool?

Er umulig å forutsi hva de neste månedene vil bringe, for tidligere har de inneholdt kollapser og lag som har funnet formen etc.

Kan skjønne at første-inntrykket av sesongen fortsatt sitter dypt hos mange, men sannheten er vel nå at Manchester United har vunnet de 4 (?) siste PL-kampene sine, og nå vinner de på dårlige dager selv uten RVP og Rooney.

Spørsmålet er om Liverpool og Everton (samt Spurs og Newcastle) takler presset det er å ligge så nære toppen så sent i sesongen, den rutinen er livsviktig, og den har Manchester United.

Endret av Snurreleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er inntrykket jeg har dannet meg av å se samtlige kamper denne sesongen. Liverpool, i den formen de er nå, er langt bedre en United, og det tror jeg holder ut. Everton er også bedre enn United pdd.

Og mange trodde Tottenham på samme tid for 2 år siden ville sikre tredjeplassen grunnet at toppnivået var så høyt, resten er, som kjent, historie.

 

Liverpool, Everton, Newcastle og Tottenham balanserer alle på en tynn linje når det kommer til stall (på papiret burde stallen til Spurs være god nok, men per dags dato trengs det tid) og det å kunne takle presset som kommer av å vite at man må prestere kamp etter kamp, der har "Topp 4-lagene" (Manchester-lagene, Chelsea, og Arsenal) en gedigen fordel, de takler dette presset mye bedre enn øvrige lag som har ligget i lignende posisjoner de seneste årene.

 

Vi har heller ikke en gang startet på Januar-vinduet, hvem vet hva slags spillere som kommer til hvilke lag i løpet av det?

 

Manchester United og Moyes skal ha en ting, de har taklet kritikken, spydighetene og "besserweisserne" meget bra, og har nå igjen kontakt med topp 4.

Tallet foran navnet på laget betyr lite, når poengsummen er slik den er.

 

 

Jeg blir mer overrasket om United ikke klarer CL i år, enn om de gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...