Gå til innhold

Race for the title + Champions League


Latias

  

105 stemmer

  1. 1. Hvem tar ligagull?

  2. 2. Hvem tar CL-plassene? (Stem på maks fire)



Anbefalte innlegg

 

Til sammenligning så er det egentlig kun Hazard fra midtbanen og oppover jeg ser for meg som kan komme inn i laget vårt og heve nivået utifra hvordan vi spiller. Oscar og Mata er herlige spillere som sagt, men jeg velger Özil foran begge de to og Walcott er rett og slett uvurderlig i måten vi spiller fotball på som oftest. Mikel kunne vel også ha kommet inn og gjort en knalljobb, men jeg er usikker på om han ville gjort den noe særlig bedre enn Arteta eller Flamini.

 

Jeg hadde tatt både Hazard og Mata. Begge kunne spasert inn på venstre hos oss samtidig som de kunne gått inn i rollen til Ozil om det skulle trengtes.

 

Mikel er jeg usikker på. Arteta er på hell og slikt sett kunne han vært en invistering fra og med neste sesong, men det er andre midtbanespillere jeg heller kunne tenke meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere tar ikke CL plass på bekostning av Arsenal, City, Chelsea eller Liverpool/Everton

 

Og det baserer du på hva? City og Chelsea ser solide ut. Arsenal vakler fært, og Liverpool er alt fra fantasitsk til ingenting. Ikke godt å si. Everton er det vanskelig å si hvor man har hen. Newcastle og Tottenham det samme.

 

Trodde vi var forbi stadiet der vi avskrev United tidlig i sesongen. Det har blitt gjort mange ganger før i forhold til seriegull. At du tenker at CL-plass virker umulig, sier jo litt om hvor mange United-kamptråder vi får underholdning i i framover.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, det er ikke poenget mitt. Sammenligner man kvaliteten på fotballen og prestasjoene til Liverpool og Untied så langt denne sesongen, er Liverpool den retferdige holderen av CL plassen fremfor United.


Halveis riktig, da det er prestasjonene som avgjør hvorvidt Liverpool fortjener å ligge der de ligger eller ei, og prestasjonene tilsier at de har flere poeng enn United i skrivende stund.
Ergo, fortjener de å ligge over United på tabellen.
Hvorvidt Liverpool har spilt "bedre" eller "penere" fotball enn United i utgangspunktet ingen verdens ting å si.

 

Liverpool spiller god og rask fotball, angrepsspillet er suverent, de skaper sjanser, og har ofte vært suverene over motstanderne. Man kan ikke si det samme om United.


United har ikke spilt attraktiv fotball siden typ midten av 90-tallet, det har ikke stoppet de fra å vinne PL og CL opptil flere ganger.
United gjør nemlig det viktigste i fotball, å vinne fotball-kamper.

 

Hele sesongen deres så langt er et eneste stort bevis på hvorfor de ikke kommer til å ta plassen.

Den siste perioden har jo vist en stigende formkurve for United, hvorfor skulle ikke denne kunne fortsette?
Kan du spå at Liverpool kommer til å være like gode ut hele sesongen?
Everton?


 

Tar man for eksempel kampen idag ser man at Norwich dominerer store deler av kampen. Norwich klarer ikke treffe mål på de utallige sjansene deres, de gjør en forsvarsfeil senere i kampen og United scorer på den. Dette er flaks i Uniteds favør. Selvfølgelig er det Norwich sin feil at de ikke scorer, men det holder ikke for United å sitte å håpe at motstanderen ikke treffer målet ut sesongen.

Svar gjerne på påstanden jeg slengte ut tidligere, hvorvidt et lag som omsetter sjansene sine har større sjanse til å bli et topplag, enn de som ikke gjør det.

United er forresten i en overgangsperiode, med den første nye manageren på flere tiår, skal man da kunne forvente at de spiller tipp-topp flytende fotball hver eneste kamp?

 

Liverpool gjør sitt for at motstanderne ikke scorer, fratar motstanderne mulighet til å score, og skaper sine egne sjanser. Dette kommer til å lønne seg i den lengre løpet.

Men alikevel slipper de inn mål og taper kamper.
Suarez har vært fantastisk, og selv om jeg er enig i at Liverpool ville ha klart seg "ok" selv uten Suarez, er det ikke å komme utenom at han har bidratt til en meget stor prosentandel av målene deres etter at han kom tilbake.
Ikke at det er noe galt å ha en verdensklasse-spiss i laget, men jeg tror, basert på tidligere sesonger, at det er alt for tidlig å avskrive United enda.

Noen gjorde jo det til og med i Oktober/November..


For all del, det kan godt hende at United går glipp av CL-plassen, men det vil ikke være "ufortjent" om de klarer å karre seg opp på tredje eller fjerde-plass, da har de jo poengsummen som trengs og er den rettmessige "eieren" av plasseringen de ligger på.
Vanskeligere er det ikke.


  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...