Gå til innhold

Race for the title + Champions League


Latias

  

105 stemmer

  1. 1. Hvem tar ligagull?

  2. 2. Hvem tar CL-plassene? (Stem på maks fire)



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rosiscky, Wilshere eller Chamerberlain ville neppe fått plass i stallen. Podolski er vel lik Shcurrle i sin spillestil og kunne fungert, allikevel så er det snakk om å danke ut Mata, Hazard, Oscar offensivt.

Samt Mikel (som har vært fantastisk i en lenger periode) og Lampard/Ramires. Det er nok Lampard/Ramires sin spot som vi er mest svake på.

 

Selv om Arsenal har en god midtbane, så er Chelsea sin hakket skarpere da det er mer variasjon der.

 

Skjønner ikke helt hvor du prøver å gå her. Rosicky, Wilshere, Chamberlain og Podolski er backups i vårt lag. Altså de er ikke bedre enn våre førstevalg heller som er Cazorla, Özil og Walcott. Dere har Schürrle og de Bruyne, men de er ikke akkurat bedre enn Podolski og Rosicky. Bedre enn Chamberlain er de dog selv om han var meget god i preseason.

 

Variasjon har dere muligens, men mener du virkelig at Mikel, Essien, Ramires og Lampard er bedre enn Arteta, Flamini, Ramsey, Rosicky og Wilshere? Ser ikke helt den, men vi er vel begge to partiske til vårt eget lag.

Lenke til kommentar

Det betyr ikke at våres er bedre? Jeg føler Arsenal og City har veldig jevn startellever. Vi er gode på forskjellige områder. Angrepet deres er klart best, mens midtbanen og forsvaret våres er bedre.

Lykke til i livet om du virkelig mener at midtbanen til Arsenal er bedre enn City sin. Tror ikke du aner hvor viktig Yaya-Fernandinho er for City laget. Foran der igjen er det gjerne Silva- Aguerro(Nasri viss Aguerro blir sett på som ren spiss istedenfor)- Navas. Er Arsenal sin midtbane bedre?

Lenke til kommentar

men vi er vel begge to partiske til vårt eget lag.

 

Vi er nok det, men allikevel så nevner jeg at Lampard og Ramires er de to som er lengst unna å være sikret plass i et Chelsea lag. De 4 andre plassene er så og si selvskrevene. Fra Arsenal midtbanene slik den spilles pdd. er det kun Øzil jeg kunne se for meg å komme rett inn i laget. Wilshere, Ramsey osv. måtte konkurrert med Frankie og Ramires om den ledige def.midten.

Lenke til kommentar

Lykke til i livet om du virkelig mener at midtbanen til Arsenal er bedre enn City sin. Tror ikke du aner hvor viktig Yaya-Fernandinho er for City laget. Foran der igjen er det gjerne Silva- Aguerro(Nasri viss Aguerro blir sett på som ren spiss istedenfor)- Navas. Er Arsenal sin midtbane bedre?

 

Yaya Touré og Agüero utgjør den store forskjellen der for City. Fernandinho er god, men han er ikke i nærheten av det Touré er. Det samme er Agüero slik sett. Arsenal har ingen som er i nærheten av å være like dominante som han fremover.

 

Når det gjelder Fernandinho, Nasri, Silva og Navas så har vi Ramsey, Cazorla, Özil og Walcott. Ingen av de står tilbake for noen av de der, men til gjengjeld så blir Giroud og Arteta/Flamini regelrett gruset av Agüero og Touré.

 

Ellers har Szcezsny hatt et bedre år enn Joe Hart. Sagna har endelig funnet tilbake til toppformen som har gjort at han har vært regnet som ligaens beste høyreback siden han ankom klubben i 2007. Han og Zabaleta er rett og slett fantastiske. Mertesacker er konge, men i motsetning til Kompany så er han veldig avhengig av å ha en god partner ved siden av seg. Koscielny er dog bedre enn hva City kan stille opp med, men igjen så har City en spiller som gjør det ingen av Arsenal sine spillere kan gjøre. Gibbs/Monreal på venstrebacken vil jeg forøvrig påstå er hakket ovenfor Kolarov/Clichy.

 

At City er bedre enn Arsenal syntes jeg er rimelig klart, men jeg syntes at City sitt lag er bestående mer enkeltspillere som Kompany, Touré og Agüero fremfor Arsenal som er mer sammensatt som lag. Dette er jo også veldig grunnen til at City svinger så voldsomt, men ofte så blir de reddet pga. ekstremferdighetene til disse tre-fire spillerene.

Lenke til kommentar

Vi er nok det, men allikevel så nevner jeg at Lampard og Ramires er de to som er lengst unna å være sikret plass i et Chelsea lag. De 4 andre plassene er så og si selvskrevene. Fra Arsenal midtbanene slik den spilles pdd. er det kun Øzil jeg kunne se for meg å komme rett inn i laget. Wilshere, Ramsey osv. måtte konkurrert med Frankie og Ramires om den ledige def.midten.

 

Til sammenligning så er det egentlig kun Hazard fra midtbanen og oppover jeg ser for meg som kan komme inn i laget vårt og heve nivået utifra hvordan vi spiller. Oscar og Mata er herlige spillere som sagt, men jeg velger Özil foran begge de to og Walcott er rett og slett uvurderlig i måten vi spiller fotball på som oftest. Mikel kunne vel også ha kommet inn og gjort en knalljobb, men jeg er usikker på om han ville gjort den noe særlig bedre enn Arteta eller Flamini.

Lenke til kommentar

 

Det er riktig. Start 11 deres er ikke bedre enn våres, men de har dypere og bedre backup enn oss. Likevel tillsier ikke dette hvorfor Arsenal ikke skal kjempe om gull. Vi har holdt oss på toppen en halvsesong som har vært sterkt preget av skader, og de fleste begynner nå å returnere. Unngår vi et masseutslag av skader, ser ikke jeg på det som noe problem. Tipper også Wenger kommer til å handle stallpåfyll i januar.

 

Skader vil vi alltids få. Det er ikke til å unngå. Synes ikke vi har vært svært skadeutsatt denne høsten. Den eneste som kanskje kunne utgjort en forskjell i de kampene vi burde tatt flere poeng er Walcott. Annet enn det har det gått mest utover benken. Skader må man som sagt alltid regne med.

 

Tvilet veldig sterkt på at Wenger handler i januar. Det er ikke hans MO med mindre han MÅ ala Monreal i fjor da vi plutselig ikke hadde venstreback i en lengre periode. I år kommer det kanskje en spiss inn på lån, men Wenger har sagt flere ganger at Sanogo er på vei tilbake og at vi ikke trenger spiss.

 

 

Jo. Vi har en spiss som har vært elendig forran mål den siste måneden, men han er god på link-up spillet med lagkameratene sine, vinner hodedueller og er sterk på å holde igjen ballen. Nå som det lette kampprogrammet etter Newcastle kommer, tror jeg han finner tilbake scoringsformen som han hadde i starten av sesongen, og bygger litt avslutningsselvtillitt. Vi har også flere spillere som kan spille den rollen.

 

Ja, altså vi HAR jo spiss. Det er bare det at han ikke er i nærheten av god nok. Vi har ikke en spiss som kan avgjøre kamper eller skape noe ut fra ingenting. Vi trenger en Suarez, Aguero, RVP, Rooney, etc. Selv Adebayor er en bedre spiller enn Giroud uansett hvor ufyselig han er. Bortsett fra mot Southampton er det vel 7 eller 8 kamper siden han hadde mål eller assist. Fotball er mer enn mål og assist sier du? Vel, Giroud er spiss, hans hovedoppgave er å score mål.

 

Hvilke andre spillere? Bendtner? Sanogo? Ikke i nærheten av gode nok for et lag "skal" kjempe om tittelen.

 

 

 

Men med den holdningen din om at "vi ikke har spiss" kan vi også si at Chelsea ikke har spiss. Deres spisser har faktisk vært dårligere enn Giroud, og du ser på de som kandidater, så dette punktet ga fint lite mening.

 

Ja, Chelsea har også et spissproblem, det er helt riktig. De har dog spillere i de offensive rollene som er kapable til å score mange mål og er stort sett bedre enn våre. Spesielt backupen. De har mange strenger å spille på. Den eneste av våre som er nogenlunde målfarlig er Walcott.

 

Hvis du ser på spillet vårt er det veldig lite kantspill. Veldig mye skal innom midten hele tiden og vi stagnerer.

 

Chelsea har også noe vi ikke har: En taktisk glimrende manager.

 

 

 

Jo? Her må du uttdype. Dette er helt feil.

 

Her burde jeg skrevet "mot bedre lag enn nedrykkskandidater". Vi skapte 1 sjanse mot Chelsea, svært lite mot Everton (der de hadde ballen 70% av tiden!), United osv. Angrepsspillet vårt er veldig forutsigbart. Mot gode lag får vi mye mindre tid med ball og mindre rom og angrepsspillet lider. Vi er til tider veldig lette å forsvare seg mot. Se Chelsea kampen på nytt f.eks. Everton gjorde også dette bra, men slapp jo som kjent inn.

 

Skal vi ta poeng mot topp 5-6 er vi nødt til å putte mer enn 1 mål i de kampene. De er så gode offensivt at det er sannsynlig at vi slipper inn også.

 

 

 

Spar meg! Her er du bare latterlig. Flaks? Jeg anser oss som det topplaget med minst flaks. Når i helvete har vi hatt flaks i høst? Dommerne virker å være konstant imot oss.

 

Spar meg for holdningen. Jeg skrev at jeg vet mange ikke er enige. Når jeg skriver flaks som mener jeg ikke med dommeravgjørelser, redninger på strek, skudd i stang (mot oss) osv, men resultat i forhold til spillet på banen. I flere kamper denne sesongen har vi ikke vært best på banen men kommet unna med seier eller 1 poeng. Akkurat dette punktet gidder jeg ikke diskutere da jeg vet at min definisjon av "flaks" er litt annerledes enn menig mann sin. Sånn er det bare.

 

 

 

Når jeg ikke trodde det kunne bli tåpeligere...

 

Kall det gjerne tåpelig, men dette er faktisk en av de største grunnene til at vi ikke har vunnet noe på lange tider. Spillerene er ikke vant til å vinne noe og vi har ingen som kan stå frem og avgjøre viktige kamper. De eneste som tilsynelatende forsøker å gjøre noe ekstra er Wilshere og Mertesacker. Wilshere blir veldig overivrig, ego og frustrert. Han har mye å lære. Mertesacker burde være kaptein, men han er ikke en spiller som kan avgjøre. Hans vinnervilje kan dog smitte over på andre. Annet enn disse to har vi en gjeng primadonnaer som slår oppgitt ut med armene når ting ikke går deres vei.

 

Vinnerkultur er undervurdert. Jeg tror det er en av hovedårsakene til at United ser ut til å være på vei opp fra sumpen. De har mange spillere som alle har en drøss titler og vet hva det vil si å vinne.

 

Manglende vinnerkultur er en av grunnene til at Tottenham choker når de har ljos på 4. plassen eller vi taper finalen mot Birmingham i cupen.

 

Vinnerkultur er en viktig faktor i sport. Undervurder det ikke!

 

 

 

Og? Vi er selvom det beste bortelaget i PL, og ingen har tatt mer poeng enn oss i hele 2013 året. De topplagene vi har møtt på hjemmebane har vi ikke tapt mot, og disse 2 møter vi på hjemmebane neste halvdel og da skal det være fullt mulig å få med seg poeng. Vi er ferdig med bortekamp på Etihad, som jeg anser som den vanskeligste kampen av sesongen. Uansett så er ikke å seier mot topplagene det viktigste for å vinne tittelen.

 

Og? Det holder ikke å ta poeng borte mot kun bunnen. Hva vi fikk til i fjor vår betyr svært lite i inneværende sesong. Du sier at seier mot topplagene ikke er det viktisgte, nei, men det er viktig å ikke tape. Når vi taper mot City tar de på en måte 6 poeng. Sånn sett er 1 poeng mot Chelsea akseptabelt.

 

Det som ER viktig er å vinne de fleste hjemmekampene sine. Sist vi tok tittelen tapte vi 8 poeng på hjemmebane. 4 Uavgjorte. Vi er allerede oppe i 7 poeng tapt (1 tap, 2 U). Det betyr at vi ikke har råd til å tape særlig mange fler poeng på hjemmebane resten av sesongen.

 

 

 

Feil. Det hender at taktikkene hans ikke når helt opp, og han er nok ikke den beste taktikkeren i PL, men han må da gjøre noe riktig når det er vi som har samlet mest poeng hele dette kalenderåret?

 

Her mener jeg igjen hovedsakelig topplagene. Det er ikke tilfeldig at Wenger aldri har slått Mourinho eller har slitt i mange år på Old Trafford.

 

Mot lag som på papiret har et mye dårligere lag er ikke taktikk "så viktig". Men vi ser ofte at vi sliter mot lag som parkerer bussen mot oss. Går i mye av det samme uten en plan B. Av og til bryter vi gjennom pga feil i forsvaret til motstander, men ofte så stanger og stanger vi, spesielt mot lagene som er på høyde med oss spiller for spiller.

 

Edit: Denne drittslengingen din kan du spare deg for. Kalle meg for United-supporter eler hva det skal være. Bringer ingenting til diskusjonen. Du får la meg være supporter på den måten jeg vil. Gir ros når det er berettighet og kritikk når laget ikke presterer som det bør. Ja, jeg har generelt en pessimistisk holdning og det gjelder det meste egentlig. Det funker godt for meg. Alt er ikke magisk juletreland hele tiden og min verden kollapser ikke når illusjonen brister. Skulle ting være bedre enn min oppfattelse av det så er jo det glimrende!

 

Endret av Benbjo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...