Gå til innhold

Race for the title + Champions League


Latias

  

105 stemmer

  1. 1. Hvem tar ligagull?

  2. 2. Hvem tar CL-plassene? (Stem på maks fire)



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei? United vant jo kampen, mens Liverpool tapte.

 

Kampen til United idag var definisjonen på ufortjent seier, forsetter de å ta ufortjente 3 poeng vil de til slutt få en ufortjent plassering. Dermed, om de skulle danke ut Liverpool (som spiller attraktiv og god fotball og får resultater som følge av det) ville det vært ufortjent. Nå tror jeg ikke det skjer. Liverpool har mange viktige spillere ute med skade og klarer seg helt fint uten de, og når de returnerer kan de bare bli enda bedre. United sin flaks tror jeg snart kommer til å snu, og de kjemper om 6 plassen i år.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Litt skremmende å lese at folk er fornøyd med det Moyes får ut av United også. Det laget som gikk utpå banen i dag virket utrolig lite motiverte og er ikke til å kjenne igjen fra tiden under Ferguson (full innsats selv på en rævva dag). Selv om det er skader på sentrale personer, skal ikke innsatsen til de andre være så laber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av og til lurer jeg på hvilken verden du lever i Emils. Om du kun finner på sånne ting som det for å skape debatt eller noe sånt? Et tafatt United uten det som ser ut som motivasjon, vilje eller innsats har vi flere ganger de siste årene under Fergie også. De fleste kampene United så vidt karrer seg til en seier mot møkkalag etter å ha spillt en drittkamp så ser det akkurat sånn ut. Skadesituasjonen gjør ikke noe bedre, første omgang i dag var det null kjemi.

Lenke til kommentar

Han sier dere ikke har en god nok spiss, som er riktig, men du sier ikke vi har det også, som jeg også er enig i. Allikevel har vi en bedre stall og kan hive innpå Shcurrle eller Willian om Mata, Oscar eller Hazard ikke har dagen.

 

Jeg skjønner ikke hva du mener med at dere har bedre start 11 heller?

Lenke til kommentar

Av og til lurer jeg på hvilken verden du lever i Emils. Om du kun finner på sånne ting som det for å skape debatt eller noe sånt? Et tafatt United uten det som ser ut som motivasjon, vilje eller innsats har vi flere ganger de siste årene under Fergie også. De fleste kampene United så vidt karrer seg til en seier mot møkkalag etter å ha spillt en drittkamp så ser det akkurat sånn ut. Skadesituasjonen gjør ikke noe bedre, første omgang i dag var det null kjemi.

 

Jeg sa ingenting om at det var kjedelig å se på eller noe. Jeg kommenterte bare enkelt at det er skremmende å se United spillere vise så liten innsats, uansett om de spiller mot Arsenal eller Norwich. Det er vel normalt at spillere uten fast plass i laget faktisk tar et steg og viser at Moyes burde bruke den. Slik fungerer det i alle lag, og de blir like kritisert der som hos dere.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Han sier dere ikke har en god nok spiss, som er riktig, men du sier ikke vi har det også, som jeg også er enig i. Allikevel har vi en bedre stall og kan hive innpå Shcurrle eller Willian om Mata, Oscar eller Hazard ikke har dagen.

 

Jeg skjønner ikke hva du mener med at dere har bedre start 11 heller?

 

Vi kan også hive innpå spillere som kan gjøre en forskjell.

 

Nå har jeg ikke sakt at start 11 våres er bedre enn deres, men når jeg tenker meg om er den det. Vi har bedre forsvar, og bedre midtbane. Angrep er vi vel ganske like.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Han sier dere ikke har en god nok spiss, som er riktig, men du sier ikke vi har det også, som jeg også er enig i. Allikevel har vi en bedre stall og kan hive innpå Shcurrle eller Willian om Mata, Oscar eller Hazard ikke har dagen.

 

Jeg skjønner ikke hva du mener med at dere har bedre start 11 heller?

 

Vel vi kan jo hive innpå Rosicky, Wilshere, Podolski eller Chamberlain om noen ikke har dagen heller. Syntes vi har en meget god stall når vi er skadefrie, men spissplassen og stopperplassen er nok våre svakeste punkter. Fabianski/Vivano, Vermaelen, Monreal, Flamini/Arteta, Diaby (lol), Wilshere, Rosicky, Chamberlain og Bendtner er rimelig brukbare for å si det mildt, men vi har ikke ofte den dobbel eller trippeldekningen som Chelsea eller City har.

 

Når det gjelder førstelag så er det rimelig jevnt syntes jeg. De 3 offensive plassene fremover er nok dere sterkere på, men vi har en sterkere midtbane enn dere for øyeblikket samtidig som Giroud for alle sine mangler fungerer bedre for laget enn noen av spissene deres har gjort denne sesongen.

Lenke til kommentar

Rosiscky, Wilshere eller Chamerberlain ville neppe fått plass i stallen. Podolski er vel lik Shcurrle i sin spillestil og kunne fungert, allikevel så er det snakk om å danke ut Mata, Hazard, Oscar offensivt.

Samt Mikel (som har vært fantastisk i en lenger periode) og Lampard/Ramires. Det er nok Lampard/Ramires sin spot som vi er mest svake på.

 

Selv om Arsenal har en god midtbane, så er Chelsea sin hakket skarpere da det er mer variasjon der.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, det er ikke poenget mitt. Sammenligner man kvaliteten på fotballen og prestasjoene til Liverpool og Untied så langt denne sesongen, er Liverpool den retferdige holderen av CL plassen fremfor United. Liverpool spiller god og rask fotball, angrepsspillet er suverent, de skaper sjanser, og har ofte vært suverene over motstanderne. Man kan ikke si det samme om United. Hele sesongen deres så langt er et eneste stort bevis på hvorfor de ikke kommer til å ta plassen. Tar man for eksempel kampen idag ser man at Norwich dominerer store deler av kampen. Norwich klarer ikke treffe mål på de utallige sjansene deres, de gjør en forsvarsfeil senere i kampen og United scorer på den. Dette er flaks i Uniteds favør. Selvfølgelig er det Norwich sin feil at de ikke scorer, men det holder ikke for United å sitte å håpe at motstanderen ikke treffer målet ut sesongen. Liverpool gjør sitt for at motstanderne ikke scorer, fratar motstanderne mulighet til å score, og skaper sine egne sjanser. Dette kommer til å lønne seg i den lengre løpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...