Gå til innhold

Staten beskytter deg mot melk


Privat risiko eller statlig sikkerhet  

72 stemmer

  1. 1. Anser du at Staten bør bestemme hvilken mat og drikke du får lov til spise/drikke?

    • Ja
      12
    • Nei
      57
    • Vet ikke
      3


Anbefalte innlegg

Melken blir sur på grunn av laktosen, da den blir omdannet til melkesyre av bakteriene, om melken er laktosefri så blir heller ikke melken sur ;-)

 

På sammemåte har laktosefrie brød og andre lignende produkter holdbarhet på flere månder. ;-)

 

Ellers synest jeg det er helt flott at staten beskytter oss litt, hadde vært kjedlig å intatt kjøtt fra rotter og bavianer eller melk med høy bakterieinnhold som kan gjøre meg syk..

Endret av Krozmar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Melken blir sur på grunn av laktosen, da den blir omdannet til melkesyre av bakteriene, om melken er laktosefri så blir heller ikke melken sur ;-)

 

På sammemåte har laktosefrie brød og andre lignende produkter holdbarhet på flere månder. ;-)

 

Fra melk.no:

 

Laktoseredusert melk har lang holdbarhet fordi melken er ultrapasteurisert og ikke fordi man har fjernet laktosen. Ultrapasteurisering betyr at melken har blitt pasteurisert ved noe høyere temperatur enn ved vanlig pasteurisering. Man pasteuriser melken for å drepe eventuelle sykdomsfremkallende bakterier.

Lenke til kommentar

 

Spoersmaalet er veldig begrenset............

 

hvis jeg krysser nei betyr det at du kan spise levende babyer?

Ja, levende blekksprutbabyer er visstnok en delikatesse eating-live-baby-octopus-24340-132814084

http://en.wikipedia.org/wiki/Eating_live_seafood

 

hvis jeg krysser ja, kan du kun spise to boller med monsanto ris fra nord korea i uka?

Nei, folk trenger ikke mer enn EN bolle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge Sukkertøy sin argumentasjon skal vi tydeligvis bare drikke morsmelk og spise vår egen avføring. For mennesket produserer lite mat til hverandre i utngagspunktet med de midlene vi er født ved.

Vi er jegere..

 

Nei, å spise avføring kan du gjerne gjøre for min del men jeg har aldri sagt det Priim.

 

Det er unaturlig å drikke melk om man ikke er baby, og unaturlig å drikke en annens arts melk. Noen dyr gjør det men det er ikke slik naturen har ment det.

 

 

Det beste er å holde seg til det naturlige, både når det gjelder livsstil og næringsinntak. Derfor er jeg råveganer. Men jeg benytter meg av den unaturlige luksusen vi har som hus, bil, varme, klær, teknologi.

 

 

Men det finnes mange mennesker som lever ute i naturen uten dette.

 

Hvor lenge man skal holde på med en ting før det blir naturlig for mennesket syns jeg ikke det går an å bruke som noe argument da det ikke finnes noen fasit. Da vil man etter hvert kunne si at teknologi er naturlig da. Når naturlig er det naturen produserer selv og som ikke mennesket har tuklet med.

 

Så det man må gå ut ifra er naturlig, er da kun det som naturen produserer selv uten innblanding av mennesker.

 

 

Vi er jegere sier du, vi er aper sier jeg.

 

 

ps. Har hørt sæd inneholder proteiner, så da er det vel egentlig bare å gafle i vei for de av dere som ønsker høyere protein inntak....

Endret av Sukkertøy
Lenke til kommentar

 

Hva i alle dager er det som får deg til å føle at du må drikke fire liter melk om dagen?

 

Gains. Driver med styrkeløft.

 

Drikker melk til frokost, 2 glass. 3-4 dl i en skål med havregryn, 1 liter der.

Drikker gjerne en pakke melk til lunsj på jobb, 1 liter der.

Drikker melk etter trening, 1 liter der.

Drikker 1 liter melk til kveldsmaten.

 

Tja, 4 liter. Da har vi ikke nevnt di gangene jeg lager middag der jeg drikker melk til.

 

Melk iz gainz

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er unaturlig å drikke melk om man ikke er baby, og unaturlig å drikke en annens arts melk. Noen dyr gjør det men det er ikke slik naturen har ment det.

 

 

Det beste er å holde seg til det naturlige, både når det gjelder livsstil og næringsinntak. Derfor er jeg råveganer. Men jeg benytter meg av den unaturlige luksusen vi har som hus, bil, varme, klær, teknologi.

 

 

Men det finnes mange mennesker som lever ute i naturen uten dette.

 

Hvor lenge man skal holde på med en ting før det blir naturlig for mennesket syns jeg ikke det går an å bruke som noe argument da det ikke finnes noen fasit. Da vil man etter hvert kunne si at teknologi er naturlig da. Når naturlig er det naturen produserer selv og som ikke mennesket har tuklet med.

 

Så det man må gå ut ifra er naturlig, er da kun det som naturen produserer selv uten innblanding av mennesker.

 

 

Vi er jegere sier du, vi er aper sier jeg.

 

 

 

Det er ikke noen motsetning mellom aper og jegere. Mennesker har vært jegere og sankere langt tilbake i tiden.

 

Det er naturlig for menneske å bruke den hjernen og kunnskapene vi har. Derfor drikker man melk. Om man skal leve så naturlig og la naturen gå sin gang så mener du vel også at man ikke skal ta medisiner når man blir syk?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Nei, å spise avføring kan du gjerne gjøre for min del men jeg har aldri sagt det Priim.

 

Det er unaturlig å drikke melk om man ikke er baby, og unaturlig å drikke en annens arts melk. Noen dyr gjør det men det er ikke slik naturen har ment det.

 

 

Det beste er å holde seg til det naturlige, både når det gjelder livsstil og næringsinntak. Derfor er jeg råveganer. Men jeg benytter meg av den unaturlige luksusen vi har som hus, bil, varme, klær, teknologi.

 

 

Men det finnes mange mennesker som lever ute i naturen uten dette.

 

Hvor lenge man skal holde på med en ting før det blir naturlig for mennesket syns jeg ikke det går an å bruke som noe argument da det ikke finnes noen fasit. Da vil man etter hvert kunne si at teknologi er naturlig da. Når naturlig er det naturen produserer selv og som ikke mennesket har tuklet med.

 

Så det man må gå ut ifra er naturlig, er da kun det som naturen produserer selv uten innblanding av mennesker.

 

 

Vi er jegere sier du, vi er aper sier jeg.

 

 

ps. Har hørt sæd inneholder proteiner, så da er det vel egentlig bare å gafle i vei for de av dere som ønsker høyere protein inntak....

 

Du ga uttrykk for at vi bare skulle spise ting vi selv klarte å brødfø hverandre med. Jeg påpekte at det er noe av det mest idiotiske jeg noen gang har hørt. Noe du tydeligvis har tatt til fornuft å bli enig i.

Viss du ser forskjellen på kostholdet til oss og apene så skjønner du greit at vi har en mer varriert kost og trenger det også for å leve ett sunt liv.

 

Jeg har ett proteininntak på litt over 250g per dag (vertfall nesten hver dag) så jeg klarer meg.

Lenke til kommentar

Isåfall foretrekker jeg at du forholder deg til det jeg skriver istedet for stråmenn. Det gjelder også dine betraktning om burgere osv, som åpenbart ikke passer inn med "direkte helseskadelig, også ved moderat forbruk".

 

AtW

Coca Cola er etter alt å dømme helseskadelig, fra første dråpe/moderat forbruk. Skal vi forby eller ikke?

 

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Gains. Driver med styrkeløft.

 

Drikker melk til frokost, 2 glass. 3-4 dl i en skål med havregryn, 1 liter der.

Drikker gjerne en pakke melk til lunsj på jobb, 1 liter der.

Drikker melk etter trening, 1 liter der.

Drikker 1 liter melk til kveldsmaten.

 

Tja, 4 liter. Da har vi ikke nevnt di gangene jeg lager middag der jeg drikker melk til.

 

Melk iz gainz

 

For høyt inntak av melkeprodukter forhindrer jernopptaket i kroppen. Tar du andre tilskudd?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

For høyt inntak av melkeprodukter forhindrer jernopptaket i kroppen. Tar du andre tilskudd?

 

Spiser kornprodukter og kjøtt. Måler blodverdiene tredjehver måne og har aldri hatt noen form for jernmangel, så problemet er bort i mot ikke eksisterende. Bruker ingen former for kosttilskudd utenom matinntaket som er ganske bra balansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For høyt inntak av melkeprodukter forhindrer jernopptaket i kroppen. Tar du andre tilskudd?

 

Har forsåvidt heller ingen effekt om man ikke har underliggende problemer med ta opp jern fra tidligere. Eventuelt stabilt lave jernverdier. Først da bør man bli obs på å ikke drikke melk til jernholdig mat. Ellers er det bare å pøse på med melk egentlig hvis man ønsker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man burde holde seg til sin egen arts melk, det er en grunn til at naturen er slik.

Naturen er ikke slik, maur kan melke lus. Så jeg synes vi skal kjøre på med å melke kyr. Det er mye rart i naturen som vi ikke burde gjøre (kannibalisme, insest osv). Men vi mennesker gjør også mye rart som ikke skjer ellers i naturen, men det kan fortsatt være positivt. Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...