Gå til innhold

Dogecoin: mer enn bare en digital, anonym, uregulert og desentralisert valuta. NB! DogeQT v1.6 er ute!


Anbefalte innlegg

Hehe. Byttet til 18. desember varianten av cudaminer, som du foreslo. Da skjedde det først noe:

 

post-323302-0-12618100-1390521139_thumb.jpg

 

Nå mangler kun helhetsforståelsen.

 

Altså er det nok at cudaminer kjører og wallet er stengt? Og man behøver kun åpne wallet når man skal motta dogecoins fra poolen, om man har lagt inn sin wallet-adresse der, og har automatisk uttak fra poolen?

Endret av Blåbærterte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Suxs. Men hva i alle dager gjorde du med 30k doge hos de da? Flytter ikke du automatisk til wallet når du når en hvis sum?

Ikke alle har vel satt opp automatisk overføring ved en viss sum. Eventuelt en større sum.

 

Jeg forsøkte også Scryptpools, men som alltid prøver jeg en manuell payout så fort jeg har fått noen hundre doge for å sjekke om de faktisk betaler ut. Det gikk en stund uten at noe skjedde, så sjekket jeg litt på nettet og da hadde det nettopp begynt å komme rapporter om at Scryptpools ikke betalte ut. Derfor var jeg heldig, og tapte bare 1000 doge. Men ser at det er de som har sittet inne med flerfoldige titusener av doge som aldri kommer til å se noe mer til de. Det er nok ganske surt.

 

Uansett, ettersom Scryptpools i begynnelsen fremsto som seriøst og betalte ut, så vet man aldri. Derfor har jeg auto-payout på 5000 nå. Men bruker Suchcoins som av alle pools jeg har forsøkt har vist seg å være den mest stabile og mest seriøse poolen. Admin kan riktignok virke litt snurt hvis noen slenger noe kritikk hans vei på IRC-forumet til siden, men han ordner alltid opp.

Endret av Schwarzwald
Lenke til kommentar
Altså er det nok at cudaminer kjører og wallet er stengt? Og man behøver kun åpne wallet når man skal motta dogecoins fra poolen, om man har lagt inn sin wallet-adresse der, og har automatisk uttak fra poolen?

Så lenge cudaminer kjører og er riktig konfigurert (riktig pool adresse, port, brukernavn og passord), genererer du dogecoins. Du kan sjekke at workeren din (din pc med cudaminer) fungerer på nettsiden. Se etter at nettsiden rapporterer KH/s og at du får unconfirmed og confirmed coins. Du trenger ikke ha walleten kjørende når du skal motta dogecoins fra poolet, de blir lagret "i skyen" uansett og du mottar dem når du åpner walleten uansett om det er 1 dag eller 10 år fra de ble utbetalt. Det er det samme som med betalinger, jeg kan sende deg f.eks 100 dogecoins og du får dem når du åpner walleten selv om den var lukket når jeg sendte den.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Snodig, jeg fikk utbetalt 1.2 kDoge fra Scryptpools i de tidlige dagene. Hva skjedde?

Han som eide siden bestemte seg plutselig for å stoppe alle utbetalinger og stikke av med dogene selv. I dagene etterpå var det også noen unaturlig store doge-handler på Cryptsy. Om det var han, vet ingen, men det virket jo noe mistenkelig.

 

Jeg tipper han bare satset på å bygge opp en skikkelig brukerbase, og så stoppe alt av utbetalinger når det kom opp i en viss størrelse og mange hadde en stor mengde doge de ikke hadde bedt om å få utbetalt. Eller så skjønte han plutselig at alle dogene som gikk gjennom siden hans hadde en stor verdi og så sitt snitt til å ta de selv.

 

Selv i flere uker etter at utbetalingene stoppet, så fortsatte jo ganske mange å mine der, så han tjente jo rått på det både når han stoppet utbetalingene og i lang tid etterpå. På et forum så betrygget han om at utbetalinger ble fikset snart, og flere trodde blindt på han lenge etterpå fordi han hadde vært til å stole på tidligere. Klassisk triks det der. Etter hvert sluttet han helt å svare på forumet selv om han var pålogget nå og da, og nå er siden stengt og borte.

Lenke til kommentar

Og en advarsel også.

 

Fikk nettopp en e-post om at min BTC account har blitt blokkert, og at jeg må klikke på en link for å åpne den igjen. Jeg regner med at de fleste her inne er oppegående nok til å ikke la seg lure av slikt, men slenger inn en liten obs på det uansett.

 

E-posten var skrevet både på engelsk og kinesisk (?), og med en Gmail-adresse som avsender.

 

Lurer på hvordan de har fått min e-postadresse, og vet at jeg har BTC (BitCoin).

Endret av Schwarzwald
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært en stund i ene IRC-kanalen der wolong henger, og kan vel egentlig med trygghet si at det er umulig å forutsi i hvilken retning kursen går. Han er ikke den eneste som driver på med kursmanipulering heller. Foreløpig virker det som om de foretrekker å holde det hele under 200 satoshi, siden det gir dem større profitt per sat, pluss at man går såvidt i pluss hvis man kun har 1 sat mellom kjøp/salg hvis marginene blir trange. Alle de store kursbevegelsene i den siste uken har vært på grunn av manipulasjon av én eller flere aktører med forholdsvis store pengebeløp.

 

Beste råd jeg har er å ikke selge, men heller holde på dogecoin til vi er såpass langt ute i løypa at det blir vanskelig å manipulere kursen. Det er også mulig å prøve å tjene på det, men da må man ha god teft og rask reaksjonsevne. Bruk Bitcoinwisdom med MACD slått på i så tilfelle - det hjelper:

 

http://bitcoinwisdom.com/markets/cryptsy/dogebtc

 

Og så det er sagt, driver man med daytrading av crypto kommer man til å tape - spørsmålet er hvor ofte og hvor mye, så bruk fornuften. Dette er mildt sagt gambling med de store kursvariasjonene vi ser.

Lenke til kommentar

Og så det er sagt, driver man med daytrading av crypto kommer man til å tape - spørsmålet er hvor ofte og hvor mye, så bruk fornuften. Dette er mildt sagt gambling med de store kursvariasjonene vi ser.

Daytrading med doge er risky business ja, men de store fluktuasjonene i pris medfører også mulighet for å hente ut store gevinster på kort tid. Ønsker man lavere tempo eller lavere rissiko finnes det bedre markeder å trade i enn crypto. For de som søker fart og spenning derimot, finnes det vel knapt noe bedre enn dette. Når det gjelder Wolong forsvant min interesse for ham i det øyeblikket han ikke lenger hadde nok kapital og moment til å påvirke markedet i særlig grad. Nå fremover blir det spennende å se hva som skjer med kursen de kommende ukene, mye spennende står på trappene for dogecoin i februar!

Lenke til kommentar

Kursfallet ned til 160-tallet er på grunn av manipulering - det samme gjelder alle hoppene opp til dagens kurs. Wolong selv har klart fått mindre å økonomisk makt i det siste, men nå har han fått hjelp av en god del andre som sammen prøver å endre kursen til egen vinning. Nå skal det sies at akkurat nå er det litt vanskelig å få ting gjort, siden det er såpass mange bud både på salg- og kjøp-siden. I de siste dagene har de solgt seg sakte ut av doge, så med mindre det var for å cashe ut og ikke re-investere, kan vi nok forvente forsøk på dumping for å kjøpe seg inn igjen til lavere kurs. Så spørs det hvor vellykket de er.

Lenke til kommentar

Nå ser det ut til at Dogecoin ikke blir hard capped til 100 milliarder i fremtiden allikevel, men vil holde en konstant block reward på 10.000 når man kommer ned til det nivået. Dermed blir ikke deflasjonen like sterk som hos andre currencies, og man unngår muligens problemet som både bitcoin og litecoin sliter med, nemlig at det er liten villighet i markedet til å bruke valutaen i handel. Man beholder også et incentiv for minere slik at man er sikret rask prosessering av transaksjoner også i fremtiden. Jeg tror det er et grep som er til det beste for dogecoin, selv om mange som kun tenker kortsiktig profitt sikkert ikke synes noe om dette. Hva tenker dere?

 

https://github.com/dogecoin/dogecoin/issues/23#issuecomment-33893149

Lenke til kommentar

min tanke er vel at usentralisert valutta kanskje ikke er så usentralisert likevel.

Nå ble jo denne avgjørelsen gjort etter en lang diskusjon hvor for og mot ble drøftet. Det er flertallet som bestemmer hva som gjøres med kildekoden, dersom flertallet ikke er enig i en endring og ikke tar i bruk den nye klientversjonen vil en slik hard fork dø ut. Hvem som helst kan lage en fork av dogecoin, kildekoden er open source, men dersom ikke alle brukerne er enig vil ikke slike versjoner ha livets rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...