Gå til innhold

Dogecoin: mer enn bare en digital, anonym, uregulert og desentralisert valuta. NB! DogeQT v1.6 er ute!


Anbefalte innlegg

Heh, "lav" pris? Den har gått fra 25 sat til 75 på noen få dager, og er nå femte største cryptovaluta som kan mines http://www.cryptmarketcap.com/ . Det er knapt under en måned til første halvering, så det er nå man bør mine hvis man har maskinvare til det.

Nå skrev jeg dette for 3 dager siden, og igjen det å mine med lav khash/sec er ikke lønnsomt.

 

OT: 142-146 satoshi på de forskjellige sidene pr. DOGE :)

Endret av TPN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har stor tro på at Middlecoin faktisk miner Doge i disse dager - problemet er at de tar 3% i gebyr og at du er prisgitt tidspunktet og kursen de selger myntene for. Det gjør de kun én gang i døgnet, og etter det jeg forstår, automatisk.

 

Akkurat nå sitter de og ruger på tilsvarende nærmere 225 BTC i Doge, så når de bestemmer seg for å selge, kan det slå ut stort på kursen. Med mindre den som er ansvarlig for én gangs skyld selger noe manuelt og prøver å spre salgene i tid og sted.

Lenke til kommentar

http://www.coinwarz.com/cryptocurrency/?sha256HashRate=1000.00&sha256Power=500.00&sha256PowerCost=0.1000&scryptHashRate=2800.00&scryptPower=500.00&scryptPowerCost=0.1000&sha256Check=false&scryptCheck=true

 

Fyll ut egen hashrate og få et overblikk over hva som lønner seg. Du kan imidlertid ikke alltid stole på at det som står øverst er best - les detaljer om valutaen og sjekk om den er i bruk osv. Se også over tid i løpet av dagen, siden enkelte som f.eks. galaxycoin veksler mellom best og passe dårlig.

Lenke til kommentar

Du skriver mye klokt Cursio. Jeg har minet doge konstant, selv om andre coins til tider har gitt mer profitt. Litecoin lå brakk i lang tid før verdien plutselig mangedoblet seg over natten, og den erfaringen gjorde at jeg holdt ved dogecoin selv når verdien var på bunn. Jamaica-fundraiseren har fått mye oppmerksomhet i media de siste timene, det skal bli spennende å se hva det gjør med kursutviklingen. Storyen har blitt #1 på fremsiden av reddit og aktive brukere på /r/dogecoin har nesten tidoblet seg. Selv TEK-nettverket skriver om det..

 

http://www.teknofil.no/artikler/jamaicas-boblag-vil-til-sotsji/156098

 

Takk for det! :) Det kan se ut som du ler lengst, om du faktisk har minet Doge kontinuerlig i over en måned nå! Når jeg ser dagens topp sålangt på 270 satoshi er jeg nær å rive meg i håret for at jeg ikke har minet Doge for harde livet mens difficulty var lav...

 

Men faen da hvorfor er jeg så j*vlig dum?! :wallbash:

 

Takk til Cursio for tips om Middlecoin! :D

 

Hehe, bare hyggelig! Stabiliteten og forutsigbarheten til Middlecoin er jo kjekk, man kan være lat og bare la mineren putre og gå og få en jevn utbetaling, det tar lite tid. Hvis man er villig til å investere mer tid kan man jo holde seg oppdatert på nye coins som kommer, og mine lovende coins og selge på rett tidspunkt selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Merker jeg angrer veldig på at jeg ikke satset mer på Dogecoin nå.. Faen!

 

Du er ikke den eneste. Ga opp miningen av Dogecoin allerede etter første måneden ettersom CPU-vifta på laptopen min holdt på å stryke med.

 

Har rundt 9000 dogecoins. Hva bør jeg gjøre?

 

 

Jeg har 18000 doges, venter en god stund fordi det er snakk om så lite penger at, å vente til de blir verd latterlig mye er en sjanse det er verd å ta :)

Lenke til kommentar

Uhh.. det har faktisk aldri vært så lønnsomt som nå i mine dogecoin. Sjekk coinwars linken over. Selv om du ikke får så mange mynter som før, er de myntene du får desto mer verdt. Men, helt greit for meg at folk slutter å mine - betyr lavere vanskelighetsgrad og mer mynter til meg, for investering i fremtidig kursoppgang :).

Lenke til kommentar

Høh, må være noe rart med tallene til poolen, stod at jeg hadde 82 doge, og plutselig står det at jeg har 780 doge! Fortsatt knapt 10 kroner :p

Hehe, spørs om nå er det beste tidspunktet å begynne å mine på... Difficulty er pr nå 1136 og stiger bratt!

 

Når du står på poolen din kan du gå til Transactions i venstre marg. Her ser du de innkommende Doge du har minet, men husk at det alltid vil være en delay før de blir synlige her. Etter de blir 'confirmed' legges de i balansen din under My account, derfra kan du legge inn wallet-id'en din og få coins overført til deg. :)

Lenke til kommentar

Hvordan blir det med skatten? Skatteetaten mener at man skal skatte 28% av gevinst.

Over en viss verdi må man det ja, men det er litt avhengig av realisert gevinst og inntekt og formue og slike ting forøvrig. Det er uansett viktig å faktorere inn skatt i beregningene man gjør seg uansett om det er aksjer, dogecoins, edle metaller eller noe annet man investerer i.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Lønner seg vel lite å begynne mining av Dodge nå. Jeg som har softwaren satt opp på maskinen og alt, men har rett og slett vært for slapp og ikke hatt særlig troa noe jeg så klart angrer på nå! Noen tips til hva som kan satses på fremover nå?

Jeg ville satset videre på doge, 200 satoshi kan knapt kalles noen månelanding. Hvem vet hva dogecoin du skaffer deg i dag kan være verdt i morgen?

Lenke til kommentar

 

Hvordan blir det med skatten? Skatteetaten mener at man skal skatte 28% av gevinst.

 

Sist jeg sjekket, tar ikke skatteetaten imot hverken bitcoin eller dogecoin :). Det er ikke før du realiserer en gevinst eller et tap (konverterer til kontanter i form at vanlige valutater) at det er skattepliktig.

 

https://www.nordnet.no/mux/web/nordnet/AksjerOgSkatt.html

 

 

Jeg mente etter at du har fått NOK på konto ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...