Gå til innhold

Erkjennelser om kristne og stearinlys


Budeia

Anbefalte innlegg

Så nå later du som om du ikke vet at GT er jødedommen og ikke kristendommen :)

 

For å gjenta dette ubesvarte spørsmålet til deg for tredje gang:

 

Så du forholder deg ikke til bl.a.:

 

1. Skapelsesberetningen?

2. Innføring av ekteskapet?

3. Utkastelsen av Edens hage?

4. Syndefloden?

5. Abrahams løfte fra Gud?

 

etc, etc, etc,... Er ikke dette relevant for Kristendommen?

 

Hvorfor er GT en kanonisert skrift for Kristendommen og en del av Bibelen hvis det bare er for jødene?

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hensikten med GT er å vise hvor og hvordan religionen begynte, ikke hvordan det skal være i kristendommen, som er en helt egen religion.

 

Hvorfor hopper du konsekvent over store deler av innlegg?

 

For å gjenta dette ubesvarte spørsmålet til deg for fredje gang:

 

Så du forholder deg ikke til bl.a.:

 

1. Skapelsesberetningen?

2. Innføring av ekteskapet?

3. Utkastelsen av Edens hage?

4. Syndefloden?

5. Abrahams løfte fra Gud?

 

etc, etc, etc,... Er ikke dette relevant for Kristendommen?

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uten GT er det jo selvsagt at jesus ikke har noen misjon... Uten syndefallet ingen jesus iksom... Det er jo der kristne hentet ideen sin fra, de har bare spunnet videre på jødenes myter og overtro de... Så å si at GT ikke teller er kun en unnskyldning (enda en av kristendommens mange unnslyldninger) for at man ikke vil vedkjenne seg monsteret av en gud man finner i GT.... Jeg forstår den da, den guden var heller ikke noe jeg ville tilbedt, men å juge om dette blir vel litt drøyt?

Lenke til kommentar

Uten GT er det jo selvsagt at jesus ikke har noen misjon... Uten syndefallet ingen jesus iksom... Det er jo der kristne hentet ideen sin fra, de har bare spunnet videre på jødenes myter og overtro de... Så å si at GT ikke teller er kun en unnskyldning (enda en av kristendommens mange unnslyldninger) for at man ikke vil vedkjenne seg monsteret av en gud man finner i GT.... Jeg forstår den da, den guden var heller ikke noe jeg ville tilbedt, men å juge om dette blir vel litt drøyt?

 

NT står over GT. Så enkelt er det. Hva får du ut av å krangle på det? Hva har det å si for deg om du ikke er kristen og dette ikke går utover deg? Hvorfor påstår du at folk lyver? Du vet hva kristne mener, det er bare du som prøver å pålegge de meninger de ikke har og fokusere på GT. Hvorfor gjør du dette?

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

 

Hvorfor hopper du konsekvent over store deler av innlegg?

 

For å gjenta dette ubesvarte spørsmålet til deg for fredje gang:

 

Så du forholder deg ikke til bl.a.:

 

1. Skapelsesberetningen?

2. Innføring av ekteskapet?

3. Utkastelsen av Edens hage?

4. Syndefloden?

5. Abrahams løfte fra Gud?

 

etc, etc, etc,... Er ikke dette relevant for Kristendommen?

 

NT står over GT. Er man usikker på noe skal man følge NT. Hva som er det viktigste får da hver kristen velge for seg selv.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Jesus sier selv i NT at han ikke kom for å bytte ut reglene fra GT. Tvert imot, han kom for å bekrefte at de fortsatt var gjeldende.

“Do not think that I have come to abolish the law or the prophets. I have come not to abolish but to fulfill. Amen, I say to you, until heaven and earth pass away, not the smallest part or the smallest part of a letter will pass from the law, until all things have taken place.” (Matthew 5:17)

Så ja, Jesus støtter drap av hedninger, drap av frekke unger og drap av de som jobber på søndager. Endret av Slimda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

NT står over GT. Så enkelt er det. Hva får du ut av å krangle på det? Hva har det å si for deg om du ikke er kristen og dette ikke går utover deg? Hvorfor påstår du at folk lyver? Du vet hva kristne mener, det er bare du som prøver å pålegge de meninger de ikke har og fokusere på GT. Hvorfor gjør du dette?

Les det jeg skrev en gang til er du snill.... Hele greia er jo at man som kristen ikke kan se bort i fra GT, slik IHS gjør, for det er jo nettopp i GT grunnlaget til kristendommen ligger, uten GT så hadde man heller ikke hatt gjerningene jesus påståelig liksom er kommet for... At dere setter NT foran GT skjønte jeg også, det jeg ville frem til er at man som kristen ikke kan se helt bort i fra GT...

Lenke til kommentar

Les det jeg skrev en gang til er du snill.... Hele greia er jo at man som kristen ikke kan se bort i fra GT, slik IHS gjør, for det er jo nettopp i GT grunnlaget til kristendommen ligger, uten GT så hadde man heller ikke hatt gjerningene jesus påståelig liksom er kommet for... At dere setter NT foran GT skjønte jeg også, det jeg ville frem til er at man som kristen ikke kan se helt bort i fra GT...

 

Ser ut for meg som at IHS bare poengterer at et er med NT av kristendommen skiller seg fra andre religioner. Ikke at GT er ugyldig.

Lenke til kommentar

 

Ser ut for meg som at IHS bare poengterer at et er med NT av kristendommen skiller seg fra andre religioner. Ikke at GT er ugyldig.

Åhh, det er ikke første gangen han (IHS) fraskriver seg deler eller hele bibelen... Husker godt han hadde en liten "kampanje" her inne for en stund tilbake for å få oss til å tro at bibelen ikke gjaldt for kristne og påsto hardnakket at jesus var hardkodet i hver enkelt av oss... Vi bare visste om jesus liksom, og trengte derfor ikke bibelen til noe som helst...

 

Så nei, hva IHS mener eller ikke tror jeg du skal la ligge... For det vet ikke han engang!

Lenke til kommentar

Åhh, det er ikke første gangen han (IHS) fraskriver seg deler eller hele bibelen... Husker godt han hadde en liten "kampanje" her inne for en stund tilbake for å få oss til å tro at bibelen ikke gjaldt for kristne og påsto hardnakket at jesus var hardkodet i hver enkelt av oss... Vi bare visste om jesus liksom, og trengte derfor ikke bibelen til noe som helst...

 

Så nei, hva IHS mener eller ikke tror jeg du skal la ligge... For det vet ikke han engang!

 

Jeg går utifra det jeg ser at IHS skriver og det du skriver og svarer med mine meninger, uavhengig av hva du mener om IHS.

Jesus sier selv i NT at han ikke kom for å bytte ut reglene fra GT. Tvert imot, han kom for å bekrefte at de fortsatt var gjeldende.

Så ja, Jesus støtter drap av hedninger, drap av frekke unger og drap av de som jobber på søndager.

 

Sånn kan du tolke det ja.

 

Jeg for min del tenker at jeg ikke vet alle grunnene til det Gud gjør og poenget med bibelen er å fortelle meg hvordan jeg skal leve, og det er det viktigste.

Lenke til kommentar

 

Da har jeg tatt feil.

Sjekk hvorfor atheist wager er bedre enn pascal's wager :)

(Nå kan jeg ikke ta for meg eventuelle religiøse efaringer du har hatt da)

 

 

 

“Live a good life. If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by. If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them. If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life that will live on in the memories of your loved ones.”
Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...