Gå til innhold

Erkjennelser om kristne og stearinlys


Budeia

Anbefalte innlegg

Nå er du veldig lite spesifikk. Hvilket material i stearinlys er det som tiltrekker demoner?

 

Har ikke sett noen mer spesifikk beskrivelse av dette. Men hyggelig at du er interessert :)

 

I norsk folketro har det også vært visse områder man mente var farlige. I vannet kunne man møte nøkken eller draugen. Dersom man ble jaget av de underjordiske i skogen eller på fjellet, kunne man skynde seg og løpe over på dyrket mark. Når man bare klarte å komme seg over på dyrket mark, var man reddet, for der hadde ikke de underjordiske den samme innflytelsen...! Det betyr ikke dermed at alt i norrøn mytologi eller afrikanske religioner er fullstendig tatt ut av løse lufta.

 

Det er vel derimot logisk at en person som er behersket av hedenske ideer, vil føle at han delvis er omgitt av onde ting. Det er jo derfor det er en utstrakt bruk av lykkeamuletter i hedenske miljøer. En person som har blitt kristen, vil derimot være mer beskyttet fra onde makter. Så sant man ikke gjør ting som inviterer disse maktene tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tidligere afrikansk trollmann sa at demoner faktisk blir spesielt tiltrukket av materialet i stearinlys. Det kan se ut som han har rett..!

Nei, det kan se ut som han har helt feil!

 

Og dette er bare vill spekulering fra din side, uten rot i virkeligheten.

 

Stearinlys er ikke noe kraftig ytring om noe som helst.

 

Du lever i en fantasiverden der du selv velger å se sammenhengene du ønsker. Sammenhenger som ikke eksisterer utenfor ditt hode.

 

Den måten du argumenterer på kan man også bruke for absolutt hva som helst.

 

Jeg har lest at jehovas vitner er en dødssekt og at de tilber en falsk gud. Høres ganske skummelt ut? Slik kan man fortsette å svartmale noe fordi man ønsker oppmerksomhet, late som man vet noe man ikke har peiling på. Dine fordommer mot stearinlys vil kun slå tilbake på deg selv.

 

Det betyr ikke dermed at alt i norrøn mytologi eller afrikanske religioner er fullstendig tatt ut av løse lufta.

Hva er tatt ut av løse lufta og hva er ikke tatt ut av løse lufta?

 

Jeg vil annta at jødisk mytologi og det du tror på er tatt ut av løse lufta, mens afrikansk og norrøn religion ikke er det.

 

 

Det er vel derimot logisk at en person som er behersket av hedenske ideer, vil føle at han delvis er omgitt av onde ting. Det er jo derfor det er en utstrakt bruk av lykkeamuletter i hedenske miljøer. En person som har blitt kristen, vil derimot være mer beskyttet fra onde makter. Så sant man ikke gjør ting som inviterer disse maktene tilbake igjen.

En person som har blitt kristen har jo mistet all beskyttelse mot onde makter. har du aldri sett eksorsisten? Emily Rose? The 6th day?

 

Å skulle bli kristen er jo å bøye seg for den reneste ondskapen som eksisterer.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er tatt ut av løse lufta og hva er ikke tatt ut av løse lufta?

 

Jeg vil annta at jødisk mytologi og det du tror på er tatt ut av løse lufta, mens afrikansk og norrøn religion ikke er det.

 

Og dette er ikke løse spekuleringer fra din side? Ingen svartmaling fordi du ønsker oppmerksomhet?

Lenke til kommentar

Selvsagt. Du har jo lagt opp til en meningsløs utveksling av fantasifulle spekulasjoner.

 

Hvorfor ikke oppføre deg voksent og legge tomme påstander fra deg?

 

For eksempel:

 

det er ikke noe mer logisk at en hedning føler seg omgitt av mer ondskap enn en kristen. Det er ikke noe mer beskyttelse mot ondskap å være kristen enn hedning. Dette er jo bare ren løgn du sprer rundt deg for å beskytte fantasiene dine. Disse tankene fungerer sikkert perfekt inne i hodet ditt, men så fort de forlater det kræsjer de med virkeligheten.

 

Du tilhører en bitteliten religiøs sekt i en verden stappfull av religiøse sekter. Du kommer med massevis av høyst kontroversielle påstander om hekser, vampyrer, prester, demoner, hedninger og guder. Påstander som sikkert godtas blindt i din egen lille sekt, men for resten av verden fremstår det som rabiat babling basert på religiøse feberfantasier. Hvis du ønsker at noe av det du sier skal tas seriøst, moderer deg og kom for all del med kilder på det du sier.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helst unngå å kommentere moderering i tråden , lurer dere på noe eller er uenige send pm eller ta det via rapporteringsknappen , eventuelt [email protected]
Flere kommentarer på moderering vil nå bli slått ned på med umiddelbar fjerning uavhengig av innhold og det vil vanke "poeng" til de som gjentar dette.
Fra nå av fokuserer vi litt mer på å være saklig og ha en ordentlig diskusjon uten at vi går på person.

God Jul til alle sammen!
Mvh
Malvado

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er en litt underlig video... Nydelig, absolutt. Men i første halvdel står en felespiller i midten av et hexagram, dannet av brennende stearinlys. Vet ikke om jeg ville tatt sjansen på det samme. Man kan lure på om felespilleren rett og slett vil forsvinne - whoooosh! - inn i en annen dimensjon :)

 

Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke bekymret for bruk av stearinlys eller andre parafernalia om det så er okkult eller ei , om det hadde vært så lett at det bare var å tenne et par lys (eller å oppbevare dem i hjemmet) for å få en "effekt" ut av dem så har jo det måttet vært verdens enkleste ting å ha full kontroll over hele verden med tanke på hvor billig lysene er.

 

Min interesse for det okkulte ligger hovedsakelig i bruken av "Magi" i diverse spill , for eksempel så bruker Prester i Baldurs Gate spillene Magi for å "velsigne" eller helbrede mennesker mens magikere kan påvirke som regel elementene på en måte som er til gangs for dem.

 

Å gjenskape dette i den virkelige verden har ikke vært noe suksess , selv om jeg faktisk har prøvd utrolig mange formularer som er lett tilgjengelig på nett for såkalt "Magic for dummies" , men akk dette var trolig for over 15 år siden ( En plass mellom 98 og 99 ) .

 

Tror jeg personlig på overnaturlige krefter? Tja! Det kan jo være så mangt : Naturkrefter / Universalkrefter som vi enda ikke har forståelse for og har studert, Quanteteorier , Parallelle univers etc etc , faktisk så kan det meste ha en fornuftig forklaring (til og med spøkelser ).

 

En ting er sikkert, tenker man for mye på en ting så er det i alle fall ikke bra for noen og da har jeg forståelse for at man ikke ønsker å ha noe med det å gjøre og for noen så er det å kvitte seg med det det eneste riktige å gjøre, noe jeg personlig respekterer.

Lenke til kommentar

Her er en litt underlig video... Nydelig, absolutt. Men i første halvdel står en felespiller i midten av et hexagram, dannet av brennende stearinlys. Vet ikke om jeg ville tatt sjansen på det samme. Man kan lure på om felespilleren rett og slett vil forsvinne - whoooosh! - inn i en annen dimensjon :)

Jeg elsker konspirasjonsteoretikere :love: Det er de som driver slike tråder videre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er en litt underlig video... Nydelig, absolutt. Men i første halvdel står en felespiller i midten av et hexagram, dannet av brennende stearinlys. Vet ikke om jeg ville tatt sjansen på det samme. Man kan lure på om felespilleren rett og slett vil forsvinne - whoooosh! - inn i en annen dimensjon :)

 

Hvorfor skal man forsvinne? Er dette noe som tilhører din religiøse fantasi eller noe som kan skje i virkeligheten?

 

Det virker som istedenfor å diskutere så vil du bare onanere din guden (ditt ego, deg selv) til en slags religiøs orgasme der du spruter forkynnelse og selvforherligelse i ansiktet på de rundt deg.

Lenke til kommentar

Nei, her var det mye moro.

 

Om man først skal kutte ut stearinlys fordi det er hedensk, burde man virkelig ta en nærmere titt på selve julefeiringen vi utfører. Den kristne julefeiringen ble jo bevisst lagt til 25 desember for å ta over den eksisterende "hedenske" feiringen.

 

Så... God jul! :D

Slapp av, trådstarter tilhører en kristen sekt som aldri har feiret jul, både fordi det er en bursdag (som aldri må feires) og fordi jesus ikke ble født i desember, samt at juletrær, nisser og slikt er hedensk.

Lenke til kommentar

Kjenner ingen som er Jehovas Vitner, så det så. Hvordan i all verden skulle den flåsete fyren vite noe om meg?

Hvis man søker på "occult holidays" på for eksempel youtube, vil man se at det er folk som er skeptiske til høytidenes innhold, fordi de har fått detaljerte kunnskaper om dette i okkulte organisasjoner.

Kanskje skulle man ikke stole særlig mye på hva okkulte organisasjoner forteller sine medlemmer. Men det er nok et faktum at "Yule" er en hedensk høytid som har fått en lett glasur av kristendom på toppen. Spørsmålet blir da om det er syndig å pynte med litt grønt og glitter, og spise ribbe på julaften?

Jeg tror ikke Jesus ville innstiftet en tradisjon med julegris. Julegris var en vikingetradisjon som gikk videre i generasjonene siden.

Er da sau mer akseptabelt som Yule-middag? Kommer i år til å markere jula mer eller mindre. Trenger mer tid for å bearbeide alt dette, men må si det er stadig mer ved julefeiringen jeg reagerer på. Leste om et Jehovas Vitne som kastet alt av tradisjonsrik julepynt i peisen, mens dattera så på. Foreløpig kommer jeg ikke til å gjøre det samme, da jeg antar at stearinlysene er verre enn å ha litt pyntegrønt på bordet. Men trenger som sagt mer tid på å bearbeide dette og føle meg litt fram.

Lenke til kommentar

I likhet med muslimer skal vel heller ikke kristne spise svin hvis jeg har forstått GT, som jo også følges i hvertfall delvis av muslimer...

 

Tror ikke du bør feire jul i det hele tatt jeg, da er du helt sikker på at det ikke er bare nedknapper i heisen som kommer og henter deg når du parkerer tøfflene for godt... :)

 

Bibelen og kristendom er fulle av jug , for når var det sist at stallen var full av lam i desember? Lam fødes på våren de.... Gjetere ute på marken? I desember? Hva skal de der å gjøre når alle dyrene er innendørs på den tiden, den dag i dag også... Så her har prester og andre geistelige jugd så det lyser etter dem for å voldta hedningenes ærlige jul og putte denne jesusen inn der denne jesusen ikke tilhører...

 

Går du i en litt eldre kirke er de som regel utsmykket med gamle hedenske myte dyr og skikkelser som ikke har en puck med kristendom å gjøre, så her har de ranet, stjålet og jugd så det monner også. Og sist men ikke minst så har du jesusen... Her har de kristne regelrett rappet fra andre, eldre guder i et sånt monn at det ikke er tvil om at den gudelige jesusen er rent oppspinn. Jomfru fødsel, tolv disipler, oppstandelse pluss en REKKE andre ting har de stjålet fra andre gudebilder (antagelig for å få jesusen til å bli mer spiselig ovenfor de som trodde på de eldre mytene om guder. Så kristendommens historie handler egentlig om ran fra andre og eldre religioner... Som de rappet, jugde og "lånte" en masse av det jesus liksom skal ha sagt, som det gyldne bud, som ble ytret tusen år før jesus liksom skulle ha kommet på det i østen....

 

Så det første jeg ville gjort var jeg deg Frankline, var å sjekke opp det du faktisk tror er sannhet fremfor å falle tilbake på tullete ting som stearinlys, drager, quidabrett og lignende... Du vil bli sjokkert over hvor mye grums det forefinnes i det du tror på, hvor mange løgner, bortforklaringer og direkte motsigelser du vil finne der, i det du naivt tror er sannhet. Det vil antagelig røske litt i livsløgns teppet du står på, kanskje til og med få deg til å falle, men det er så absolutt verdt en titt om du faktisk har planer om å leve et ærlig liv. For det er ingen ærlighet i kristen tro, kun et hykleri der man innbiller seg slike ting du her mer eller mindre har bevist at du innbiller deg, der fakte ikke har noen relevans og sannhet ikke teller i det hele tatt, med mindre det er "din" sannhet da... Men hadde alles "sannhet" vært sannhet, hva ville sannhet vært da? Om man skal lefle for mye med sannheter da, da fælt få ting er sannhet over tid....

Lenke til kommentar

 

Bibelen og kristendom er fulle av jug , for når var det sist at stallen var full av lam i desember? Lam fødes på våren de.... Gjetere ute på marken? I desember? Hva skal de der å gjøre når alle dyrene er innendørs på den tiden, den dag i dag også...

 

 

 

Det står ingenting i bibelen om at Jesus ble født på vinteren. Hva prester senere har gjort er ikke så veldig relevant i forhold til at du påstår at bibelen lyver på dette punktet.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

quidabrett

 

 

 

Har du forsøkt "Ouija" brettspillet selv? Har forstått det sånn at navnet er satt sammen av "oui" og "ja", og noen forklarer det med fransk og tysk språk (jaja-spillet), og mulig opphav for spillet. Det var forøvrig like vanlig stuemøblement på 50/60/70 tallet, som "Monopol" er i dag. Husker selv at de voksne brukte å spille Ouija i "sluttede lag"

 

Så, "quida", er vel en mer arabisk avart av Ouija, som kanskje Al quida står som opphavet til ..?

 

;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...