Gå til innhold

Erkjennelser om kristne og stearinlys


Budeia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man ønsker å se disse demonene med hvite hoggtenner, hva skal man gjøre da? Hva trengs av utstyr? Stearinlys, fyrstikker, noe annet? Hvordan bør man arrangere lysene? Hvor mange lys er nødvendig? Hvilket klokkeslett og dato er best? Du sier så mye om dette så jeg regner med du har kunnskap til å hjelpe meg?

 

De som har vært i en omvendelsesfase til kristendommen, har fortalt at disse vesenene var avskyelige og skremmende. Derfor er det ikke noe å trakte etter.

 

Ikke destod mindre er det overraskende at de kan være synlige under ritualer. Jeg trodde egentlig at de holdt sitt reelle utseende skjult, og heller viste seg som lysengler og andre tiltrekkende vesener.

Fram til et punkt der djevledyrkeren omvender seg til en kristen og de kastes ut, og deres sanne identitet blir avslørt et kort øyeblikk.

 

En person fortalte også at han ikke var satanist, men at han hadde spilt i et rockeband og nærmest tilba musikken. Men disse vesenene vil jo bare ødelegge oss, da.

 

Produkter i butikkene kan være "velsignet" eller "forbannet" av noen, uten at vi vet om det. Er det dermed bedre å lage visse produkter selv? Det kan jo være til ettertanke.

Lenke til kommentar

En person fortalte også at han ikke var satanist, men at han hadde spilt i et rockeband og nærmest tilba musikken. Men disse vesenene vil jo bare ødelegge oss, da.

Ha ha ha, dette var dagens... Alle som spiller i rockeband er satanister dere... :D

 

At det går an å bli så til de greder ignorant i dag er intet mindre enn en prestasjon.... :no: Skremmende...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

De som har vært i en omvendelsesfase til kristendommen, har fortalt at disse vesenene var avskyelige og skremmende. Derfor er det ikke noe å trakte etter.

 

Ikke destod mindre er det overraskende at de kan være synlige under ritualer. Jeg trodde egentlig at de holdt sitt reelle utseende skjult, og heller viste seg som lysengler og andre tiltrekkende vesener.

Fram til et punkt der djevledyrkeren omvender seg til en kristen og de kastes ut, og deres sanne identitet blir avslørt et kort øyeblikk.

 

En person fortalte også at han ikke var satanist, men at han hadde spilt i et rockeband og nærmest tilba musikken. Men disse vesenene vil jo bare ødelegge oss, da.

 

Produkter i butikkene kan være "velsignet" eller "forbannet" av noen, uten at vi vet om det. Er det dermed bedre å lage visse produkter selv? Det kan jo være til ettertanke.

 

Jeg gjentar:

 

Hvis jeg kan spørre, omgås du bare sterkt religiøse folk eller har du andre mennesker rundt deg også, med et litt mer moderat livssyn, som kan nyansere ting litt for deg i blant annet sammenhenger som dette?

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hekser bruker klær også, men det forhindrer deg ikke i å ha på deg klær.

 

Det er klart... Klær har sin opprinnelse helt tilbake til da Adam og Eva dekket seg til med blader, fordi de plutselig skjønte at de var nakne og fikk et behov for å dekke seg til.

 

Man kan ikke si at kristne kirker plutselig har fått et behov for å brenne stearinlys under bønn. Det er ingen grunn til å tro at dette forbedrer bønnene.

Lenke til kommentar

Om jeg omgås bare sterkt religiøse folk? Samme hvilke folk man omgås, avgjør man selv hva man vil tro på.

 

F.eks. antar jeg at du ikke har blitt det minste påvirket av å lese mine innlegg. Så hvorfor skulle jeg bli påvirket av ikke-troende mennesker i omgangskretsen?

 

Mange påvirker folk til å tenke og reflektere selv, på samme måte som mange påvirker folk til å ikke tenke og reflektere selv. Som du vet, så er de største fundamentalistene her inne, og ute i samfunnet, del av den siste kategorien. De fremstår så selvsikker og de legger frem sannheter med den overbevisning om at de "vet" noe vi andre ikke vet. For en lett påvirkelig og ukritisk sjel kan det, i ytterste konsekvens, bli fatalt.

 

Jeg blir påvirket av dine innlegg. Jeg blir, helt seriøst, meget obs på å legge merke til de mentale fellene du går i, hvordan du tolker ting, hva som driver din adferd, hva du IKKE tenker på og hva du bruker som kilder til dine sannheter. Alt dette viser meg viktigheten av å tenke selv og bruke hodet, fremfor å la seg lede blindt av andres oppspinn og ubegrunnede angst.

 

Jeg tenker også på alle de lett påvirkelige sjelene som kanskje kommer til å lese denne tråden og som viderefører dette til sitt liv, og kanskje starter en tråd på et annet forum der de innleder med at de "leste på internett at alle stearinlys burde fjernes fra boligen", akkurat slik som deg.

 

Ha i bakhodet at de som skrev det du leste om stearinlys, har enten fått denne ideen fra sin egen fantasi eller fra noen andre som også delte videre sine "oppdagelser" rundt dette, akkurat som du gjør her. "Sannheter" som dette sprer seg som ild i tørt gress innen enkelte religiøse kretser, og der tolkes og utfordres de akkurat like lite som det du her illustrerer.

 

Dermed sprer de dette videre til andre som sitter hjemme i sin fundamentalistiske "gudfryktighet" og begynner å lete huset rundt etter stearinlys som må kastes. Slike personer vil nok naturligvis også tiltrekkes den mest religiøst betonte "Prekestolen" på religionsforumet. Derfor ønsker jeg å nyansere ditt første innlegg med en del essensiell informasjon og innspill som du IKKE tar med i dine beregninger, slik at de som leser denne tråden forhåpentligvis kan reflektere over flere innfallsvinkler før de hiver seg på samme angstpregede adferd.

 

Vi blir alle påvirket av våre omgivelser og ytre impulser, i større eller mindre grad. Noen i en retning og noen i en annen retning, men vi har alle et ansvar for hva vi sprer rundt oss av "informasjon". Her sprer du en "sannhet" som er totalt blottet for kritisk tankegang og som inneholder faktafeil. Jeg synes det er ganske uansvarlig, for å være helt ærlig, spesielt med tanke på at du faktisk ignorerer det som kan vise at du tar feil. Det dreier seg da ikke om kunnskapsløshet, men om å manipulere frem sannheter ved den velkjente "confirmation bias".

 

Hvis du ikke tar til deg de tilbakemeldinger du har fått her inne og faktisk tar de med i dine beregninger, blant annet hvor stearinlys faktisk kommer fra og deres opphav, så er det ditt valg. Da viser du at du er fanget i et nett av "sannheter" du ikke utfordrer. Du tar da rollen som naiv, lett påvirkelig, ukritisk og fundamentalistisk. Jeg ønsker å tydeliggjøre det til de som måtte lese denne tråden og samtidig tro på denne "sannheten" du fremlegger.

 

Du viser derfor meg hvordan man ikke bør tenke hvis man ønsker å leve et liv med genuin glede, ro, fred og selvstendighet. Så... jo, jeg blir påvirket, bare ikke slik du ser for deg.

 

Du svarte forresten ikke på spørsmålet mitt.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du svarte forresten ikke på spørsmålet mitt.

 

Dersom jeg har lest det på internett, burde det fortelle deg at det ikke er sterkt religiøse personer i min omgangskrets som har fått meg til å slutte med denne typen lys.

 

Hvis internett er så misledende, hvorfor tilbringer du selv så mye tid der? Fordi du kun tar til deg kvalitetssikret informasjon fra respekterte kilder? Er da nødt til å minne deg om at diskusjon.no ikke er en kvalitetssikret, respektert kilde...

 

Birger:

 

Kom med ett sted i bibelen som viser til hvor dette kan være galt så skal jeg kanskje vurdere det.

 

Såvidt jeg vet beskriver ikke Bibelen noen produkter som er totalforbudte for kristne å bruke, men vi vet at slike gjenstander finnes. Eksempler: Ouija-brett, krystaller, tarotkort. Når sjamaner skal komme i kontakt med det hinsidige, bruker de narkotisk sopp eller urter, for å få hallusinasjoner, og instrumentet runebomme. Hekser brenner stearinlys.

 

Ikke noe av dette er direkte nevnt i Bibelen, men det er advart mot å drikke mye vin. Da kan vi lett tenke oss til at det advares mot sterkere drikker enn vin, som senere har kommet på markedet.

Lenke til kommentar

 

Dersom jeg har lest det på internett, burde det fortelle deg at det ikke er sterkt religiøse personer i min omgangskrets som har fått meg til å slutte med denne typen lys.

 

Hvis internett er så misledende, hvorfor tilbringer du selv så mye tid der? Fordi du kun tar til deg kvalitetssikret informasjon fra respekterte kilder? Er da nødt til å minne deg om at diskusjon.no ikke er en kvalitetssikret, respektert kilde...

 

Jeg vet at "folk på internett" har fortalt deg at du bør fjerne alle stearinlys. Mitt spørsmål er om du har noen rundt deg som kanskje kan komme med andre og nyanserende innspill om samme sak.

 

Hvem har sagt at "internett er misledende"? Internett er alt mulig. Internett er hva man selv vil at det skal være. Du søker selv opp de "sannheter" du ønsker. Du kan få bekreftet hva enn du ønsker hvis du bare oppsøker rett (les: gal) kilde. Ønsker du derimot korrekt og pålitelig kunnskap, så oppsøker man sider som inneholder dette, og som har troverdige kilder, vitenskapelige artikler og et akademisk grunnlag.

 

Jeg kan finne så mange skrot-sider på nettet til deg som anbefaler deg å slutte med alt i Guds navn. Bare gi meg en vanlig gjenstand i en husholdning, så skal jeg nok finne en eller annen side på nettet som mener at det er "vanhellig". Der kommer hele poenget med å tenke selv og ikke være naiv/godtroende til at man leser.

 

Diskusjon.no er ikke ment å være en "kilde". Det er en plass der man diskuterer sine påstander og meninger. Jeg betviler derimot ikke at noen bruker det som en kilde til sannhet. Skal man likevel pårope seg sannheten her inne, så bør man ha kildene og bevisene i orden. Det er det likevel alt for mange som ikke har.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg vet at "folk på internett" har fortalt deg at du bør fjerne alle stearinlys. Mitt spørsmål er om du har noen rundt deg som kanskje kan komme med andre og nyanserende innspill om samme sak.

 

Du formidler at du på en måte er bekymret for meg. Men det handler tross alt bare om å fjerne litt av alt skrotet og dilldallet man omgir seg med, for å gi plass til nytt dill-dall.

 

Om en kristen går inn for å ha hjemmet helt tomt for dekorasjoner og forstyrrende gjenstander, hva så? Så lenge vedkommende bestemmer dette selv, burde det gå bra.

Det er en trend som heter minimalisme, som gjorde at unge folk kvittet seg med gamle ting fra de tidligere generasjonene. Folk ville ha nesten tomme stuer, med et par metallmøbler og ingen gardiner.

Burde du ikke engasjere deg i dette?

Hva verre var, folk som valgte å beholde antikvitetene selv, følte seg tvunget til å dekke over alle sammen med tykk, hvit maling fordi trenden "shabby chic" krevde det.

Skulle vært straffbart, det hele :nei:

Lenke til kommentar

 

Du formidler at du på en måte er bekymret for meg. Men det handler tross alt bare om å fjerne litt av alt skrotet og dilldallet man omgir seg med, for å gi plass til nytt dill-dall.

 

Om en kristen går inn for å ha hjemmet helt tomt for dekorasjoner og forstyrrende gjenstander, hva så? Så lenge vedkommende bestemmer dette selv, burde det gå bra.

Det er en trend som heter minimalisme, som gjorde at unge folk kvittet seg med gamle ting fra de tidligere generasjonene. Folk ville ha nesten tomme stuer, med et par metallmøbler og ingen gardiner.

Burde du ikke engasjere deg i dette?

Hva verre var, folk som valgte å beholde antikvitetene selv, følte seg tvunget til å dekke over alle sammen med tykk, hvit maling fordi trenden "shabby chic" krevde det.

Skulle vært straffbart, det hele :nei:

 

Nå skifter du kun tema og ror deg unna i noe bedre å skrive. I tillegg prøver du å bagatellisere din første post i denne tråden slik at du kan "trå til siden" og virke sarkastisk undrende over min reaksjon. Det er kun uærlig av deg.

 

Dette dreier seg ikke om en vår-rengjøring. Det dreier seg heller ikke om minimalisme. Les mitt innlegg #29 en gang til, så ser du hva mitt engasjement går ut på. Jeg ser ingen grunn til å gjenta det i en ny post.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ditt engasjement går ut på at du er en ateist, som går ut fra at det åndelige er oppspinn. Du finner derfor psykologiske kleshengere å plassere det hele på.

Jeg mener ikke at stearinlys ble direkte oppfunnet til Mitrahdyrkelse, men ifølge mine kilder var det der lysene først ble brukt til religionsdyrkelse i et større omfang.

Det står også at lysene ble brukt i Egypt og på Kreta 3000 år f.Kr. (nå blir vel det enda en diskusjon, om det er tillatt å skrive "før Kristus"). Kina er sikkert også et godt tips på hvor de ble funnet opp. De fant jo opp det meste i Kina, av oldtidas oppfinnelser i hvert fall.

Lenke til kommentar

Ditt engasjement går ut på at du er en ateist, som går ut fra at det åndelige er oppspinn. Du finner derfor psykologiske kleshengere å plassere det hele på.

Jeg mener ikke at stearinlys ble direkte oppfunnet til Mitrahdyrkelse, men ifølge mine kilder var det der lysene først ble brukt til religionsdyrkelse i et større omfang.

Uansett om dette stemmer eller ikke, hva så? Det betyr ingen verdens ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det betyr ingen verdens ting.

 

Ingen har da heller ymtet om at disse opplysningene er av interesse for ateister. (Antagelig er du en av dem?)

Merkelig... Etter krigen mot stearinlysene finner jeg ordene bedre. Tidligere kunne jeg sitte og lete etter uttrykk i lange tider, men nå flommer det over av fjonge uttrykk og talemåter, som jeg føler passer akkurat. Som om noe har klarnet opp i hjernen, - en tåke har lettet. (Dere vil selvsagt med bravur hevde det motsatte, men...) Det virker lovende.

Lenke til kommentar

Ditt engasjement går ut på at du er en ateist, som går ut fra at det åndelige er oppspinn. Du finner derfor psykologiske kleshengere å plassere det hele på.

 

Mitt engasjement går ut på at du legger frem faktafeil og dermed konstruerer usannheter i et åpent forum. Hele tråden faller på sin egen urimelighet når den "sannheten" den er bygget på ikke er en sannhet.

 

 

Jeg mener ikke at stearinlys ble direkte oppfunnet til Mitrahdyrkelse, men ifølge mine kilder var det der lysene først ble brukt til religionsdyrkelse i et større omfang.

 

At du endrer på en del av dine påstander i ettertid kan jeg fint lite gjøre noe med. Det viser i allefall at du er åpen for korrigeringer og at innspill i tråden har tjent sin hensikt.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva verre var, folk som valgte å beholde antikvitetene selv, følte seg tvunget til å dekke over alle sammen med tykk, hvit maling fordi trenden "shabby chic" krevde det.

Skulle vært straffbart, det hele :nei:

 

Hvis man føler seg tvunget til å male møbler fordi man føler at en trend krever det, vell da har man problemer. Det burde ikke være straffbart å gjøre som man vil med sine egne møbler.

Lenke til kommentar

 

Ikke noe av dette er direkte nevnt i Bibelen, men det er advart mot å drikke mye vin. Da kan vi lett tenke oss til at det advares mot sterkere drikker enn vin, som senere har kommet på markedet.

 

Hoveddelen av det du sier er ikke nevnt i bibelen. Veldig lite av det religiøse du snakker om er nevnt i bibelen. Jeg er kristen, men jeg har aldri forstått at en del kristne har ett sånt behov for å diskutere og snakke om demoner, hekser osv. som de ikke vet noen ting om, men overbeviser seg selv om å gå rundt i verden og være redde for helt normale ting. Stearinlys eller andre ting, er hva du gjør det selv. Ditt personlige forhold til TVen sier hva TVen betyr for deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stearinlys er en okkult måte å markere høytidene på.

 

jeg tror det er helt avhengig av hva som beveger seg inni personen.

det kommer an på intensjonen av å gjøre noe. jeg tror at ond kraft skapes av følelse og innlevelse i det du gjør. om du tenner et lys med intensjon av ondt, og du innlever deg så mye i det emosjonelt, da kan det skape en ond effekt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...