Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er jo en riskoker, så du kan sikkert bytte hver eneste del i den bilen med noe custom. Jeg er ikke stylingtypen, men hadde jeg gått for noe slik så hadde jeg slengt på et bodykit og omlakkert den.

Endret av Gavekort
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Saab 9-3 Viggen?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45642313

Hva som ser OK ut er jo litt opp til deg, prøvd å legge inn et søk på finn.no ?

Har du kjørt en Viggen? I tilfelle ville du vel ikke anbefalt den.

Den er rett og slett svært spesiell (og håpløs..) å kjøre.

Man vet knapt nok hvilken side man kjører forbi folk på som følge av enormt mye torque-steer.

Skal du ha riskoker så er det jo denne du må gå for, uten tvil: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45249019

Twin Turbo. :wee:

Edit: lolnvm automatgir fungerer ikke bra til drifting, men 300 ZX never the less.

Twinturbo hjelper ikke mye når bilen rett og slett har for lite effekt.

Det går helt ålreit, men den er ikke sprek, for å si det sånn.

Jeg husker da jeg kjørte 300ZX første gang, jeg ble direkte skuffet over ytelsen.

De billige knappene er også noe som ødelegger voldsomt, bilen er gammelmodig og trist.

Den bilen er rett og slett ganske mye slappere enn man skulle tro etter å ha lest om specs på den..

Jævlig stygg, men det kan alltids gjøre noe med. Tipper den sparker godt i fra seg med twin turbo og greier. Men noen som vet hvordan disse typer biler er å forsikre?

Det kan gjøres noe med ytelse også, det sparker ikke godt unna selv om den har twinturbo.

Fordelen med en slik turbomotor er at det er relativt lett å få ut ekstra effekt, og det trenger bilen for å leve opp til imaget.

Skrevet

Twinturbo hjelper ikke mye når bilen rett og slett har for lite effekt.

Det går helt ålreit, men den er ikke sprek, for å si det sånn.

Jeg husker da jeg kjørte 300ZX første gang, jeg ble direkte skuffet over ytelsen.

De billige knappene er også noe som ødelegger voldsomt, bilen er gammelmodig og trist.

Den bilen er rett og slett ganske mye slappere enn man skulle tro etter å ha lest om specs på den..

I tillegg er de et sant mareritt å skru på.

Men utseendet syntes jeg har holdt seg bra. Tidløst, vil jeg til og med påstå.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Så Broom her en dag, der presterte Jan Erik Larssen å si at Aston Martin Cygnet kun ble til fordi Aston Martin var lovpålagt å få ned gjennomsnittsforurensingen på hele produksjonslinja deres.

Sliter litt med å forstå det, når enn ser på hva som produserers av Ferrari, Maserati, Pagani og Lamborghini osv.

Noen som har en forklaring?

Skrevet

Det var vel noe med fare for slike lovendringer..

Men det har ikke blitt noe av det så langt.

Jeg tror ellers at disse småvolumprodusentene uansett vil være unntatt fra slike regler.

Skrevet

Vet heller ikke om det har trådt i kraft det regelverket som sier at produsenter får "bøter" av EU basert på gjennomsnittsutslippet til bilene de selger, men det var i hvert fall en av forklaringene som ble brukt på hvorfor Aston Martin gjorde dette Cygnet-stuntet.

Men det var vel i all hovedsak nettopp det - et stunt.

Skrevet

Så Broom her en dag, der presterte Jan Erik Larssen å si at Aston Martin Cygnet kun ble til fordi Aston Martin var lovpålagt å få ned gjennomsnittsforurensingen på hele produksjonslinja deres.

Sliter litt med å forstå det, når enn ser på hva som produserers av Ferrari, Maserati, Pagani og Lamborghini osv.

Noen som har en forklaring?

Maserati slipper unna fordi de er en del av Fiat Auto, samme med Lamborghini som er en del av VAG.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Aston er vel eid av Ford ennå?

Stemmer det, utelukket det derfor egentlig som en mulig forklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...