Jump to content
Hyperio

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Recommended Posts

10ae.jpg

Ikke i blå heller.

Min er grønn, og jeg syns det passer. Den ble jo tross alt laget som en gammel engelsk roadster, og hva passer da bedre enn british racing green? (Selv om den grønnfargen som NB ble levert med egentlig ikke er BRG. Den er en smule lysere.)

Annonse

Hadde en skikkelig bildag igår. Begynnte tidlig med å vaske bilen for hånd. Vasket felger og skiftet dekk, deretter polerte jeg hele bilen. Brukte hele dagen, men bilen ble veldig skinnende ;) Tenkte jeg skulle gå over bilen med Meguier's Scratch-X og få fjernet noen skraper. Noen som har erfaringer med det?

Edited by Teac

Unnskyld at jeg bryter inn, men hva synes dere om Jaguar for tiden. Har TATA Motors med Ian Callum som hovedmann for design klart å gjøre Jaguar til Jaguar igjen?

Designmessig blir det vel aldri det samme, men nå er de iallefall med i spillet for alvor igjen. Og den mer ungdommelige stilen passer meg bedre.

Nye XJ blir spennende.

De har iallefall klart å kjøre Jaguar til en bil som ser ganske bra ut igjen. Imotsetning til tidligere hvor det bare var en bil for 70 år gamle golfere.

Jaguar har blitt stort igjen. En fantastisk kombinasjon av eleganse, modernisme og britisk klasse. At Jaguar havnet i India tror jeg var til det absolutt beste for de, og det samme gjelder Land Rover, for så vidt.

Mx-5 er ikke akkurat feil i rød heller..

post-115792-1269692076,5596_thumb.jpg

Den fargen må jeg si jeg likte på MX-5. BRG er selvsagt ikke feil det heller på en bil lagd som en klassisk engelsk roadster. Modell og motor har du, Tee-Zee?

Nye Volvo V60 er avslørt uten maskeringen:

http://blogs.insideline.com/straightline/2010/03/spy-photos-2011-volvo-v60-wagon-caught-in-full-production-trim.html

Personlig syns jeg den ser helt fantastisk ut bakfra, men makan til fremtung front skal man lete lenge etter. Tror stasjonsvogn-designet (taklinja spesielt), bidrar til at det ser enda mer ekstremt ut enn på S60en.

Fy søren så stygg! Baken er grei, men fronten er absolutt forferdelig. For kort panser, stygge lykter og noe feilplasseringer av luftinntak får bilen til å se ut som et misfoster med sexy rompe.

Drømmedama. :dribble:

Hun kan kjøre bil med manuell og. :love:

Gleder meg til hun skal teste Alfa Giulietta, jeg :D Om den kommer til USA, that is.

Nå har vel den nye 60-generasjonen vært under utvikling i noen år allerede, før Kina-salget var på banen ...

Jaja, men du skjønner hva jeg mente :p

Nye V60 så jo aldeles for jævlig ut.

Ser ut som en fin blanding av MB R-klasse, Toyota Avensis og en slags Hyundai.

Men over til noe helt annet. Hvis man er 18 og vil kjøpe en kul bil, men har lyst å importere, er det gunstig? Tenker da på biler fra mobile.de, der har de ekstremt mye av det vi ikke har i norge og til koselige priser, men da blir engangsavgiften for stor hvis man vil ha noe som f.eks bmw 325, siden den veier litt og har for mye hester. Men hvis man tar noe under vektgrensa og under effektgrensa... er det noe å få tak i da? Er det vits? Hvis jeg f.eks vil ha en vw scirocco av den eldre typen siden det ikke er så lett å finne her i Norge.