Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nå kjøpt en bil med tanke på hva som er lettest å selge. Sølv, hvit, svart osv. Tror det er en del som treger i ettertid.

Ja, sølv er liksom greit for alle ser det ut som, rimelig nøytralt. Men jeg kan ikke si at jeg blir overrasket når det kommer en ny Avensis, Passat eller Golf i sølv.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nå kjøpt en bil med tanke på hva som er lettest å selge. Sølv, hvit, svart osv. Tror det er en del som treger i ettertid.

 

 

Hvorfor er det slik for deg at du må velge noe som er lettere å selge etter x antall år?

 

Et bilkjøp er basert på hva man selv liker, ikke på hva du tror og vet andre liker, og blir å se etter når de en gang skal kjøpe seg bil.

 

Skjønner virkelig ikke at folk tenker slik, så lenge man selv liker den fargen/de felgene/den stylingen (eller whatsoever) så er det vel samma f. om den er lettsolgt eller ikke.

Lenke til kommentar

Det synes ikke jeg. Det finnes utallig statistikk over biler hvor enkelte farger er lettere å selge enn andre. Bil er jo ikke en god investering i Norge så da synes jeg man bør ta hensyn til hvilken farge man velger. Eksempel er dette:

post-105988-1269534326,9014_thumb.jpg

 

Edit.

 

Alltid morsomt å sjekke ut priser på biler i Norge for så å sjekke dem i Sverige. Så litt på Ford Focu st 2.5 med 220/225 hest.

 

I Norge: 523 000,-

I Sverige: 255 000,- :p

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Det synes ikke jeg. Det finnes utallig statistikk over biler hvor enkelte farger er lettere å selge enn andre. Bil er jo ikke en god investering i Norge så da synes jeg man bør ta hensyn til hvilken farge man velger. Eksempel er dette:

post-105988-1269534326,9014_thumb.jpg

 

Det er helt klart at farge betyr noe, men Fiat 500 er "Entusiastbil", ergo, i de fleste tilfeller er den kjøpt av folk som vet hva de kjøper. Det er sjelden folk som gir seg F.. i hva de kjører.

Som igjen betyr at den bilen du linker til er en samlerbil siden det er en limited edition. Og da vil det føre til at bilen vil bli relativt fort solgt kontra mange andre rosa biler.

 

Det finnes kjøpere til alle biler, i alle farger, og ja, noen farger er mer lettsolgt enn andre, men spiller det egentlig noen rolle for din del, hvis du skal kjøpe deg en bil du har lyst på, og som har en farge DU liker?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Det synes ikke jeg. Det finnes utallig statistikk over biler hvor enkelte farger er lettere å selge enn andre. Bil er jo ikke en god investering i Norge så da synes jeg man bør ta hensyn til hvilken farge man velger. Eksempel er dette:

post-105988-1269534326,9014_thumb.jpg

 

Det er helt klart at farge betyr noe, men Fiat 500 er "Entusiastbil", ergo, i de fleste tilfeller er den kjøpt av folk som vet hva de kjøper. Det er sjelden folk som gir seg F.. i hva de kjører.

Som igjen betyr at den bilen du linker til er en samlerbil siden det er en limited edition. Og da vil det føre til at bilen vil bli relativt fort solgt kontra mange andre rosa biler.

 

Det finnes kjøpere til alle biler, i alle farger, og ja, noen farger er mer lettsolgt enn andre, men spiller det egentlig noen rolle for din del, hvis du skal kjøpe deg en bil du har lyst på, og som har en farge DU liker?

 

Men hvis du liker f.eks 2 av fargene og ikke klarer å bestemme deg, da kan det jo være greit å ta den som selger lettest :p

Lenke til kommentar

Jeg er nå ganske enkel da :p Går helst for svart.

Lurer på om jeg skal skifte over til sommerdekk idag. Er utrolig lei av å kjøre på piggdekk nå.

 

Edit.

 

Så forøvrig en Volvo idag, tror det var v40 som var rosa. Tenker ikke på den rosafargen som var på fiaten, men en mye lysere. Sånn typisk baby-rosa. Første tanken som slo meg når jeg kjørte forbi var at den må omlakkeres når den skal selges..

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Edit.

 

Så forøvrig en Volvo idag, tror det var v40 som var rosa. Tenker ikke på den rosafargen som var på fiaten, men en mye lysere. Sånn typisk baby-rosa. Første tanken som slo meg når jeg kjørte forbi var at den må omlakkeres når den skal selges..

Ingenting slår mora til en kamerat av meg. Hun han er VW boble i rosa, med mikkemus på panseret og sidene. Det er heldigvis ikke lakkert, det er bare sånn teip av den typen som man bruker på firmabiler. Under dette dekket er det en sølvgrå bil.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Blir litt smånervøs når jeg skal skifte. På forrige bil jeg skifta dekk på så fikk jeg av 3 dekk, men ikke det siste. Reiv og sleit, med det ville ikke av. Endte opp med at jeg måtte inn på en dekk-service butikk og må skiftet det ene dekket. Det skulle de ha 400,- for.

Lenke til kommentar

Boltene fikk jeg ut. Det var felgen som satt fast. Sikkert mye dritt i mellom. De to gangene dette har hendt så har de som tok av dekket kommentert det når jeg fikk bilen tilbake. "De hjulet satt jævlig godt fast" :p Var en sommerdekkene som skulle av en Mini Cooper

Endret av Teac
Lenke til kommentar
  • Gavekort endret tittelen til Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne
  • Gavekort klistret denne emne
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...