Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde levert inn bilen igjen og forlangt ny lakk...

 

Det der er jo helt drøyt.. Jeg hadde klaget.

 

Var akkurat hos lakkerer nå og klagde. Han begynte med å påstå at dørene er lakkert opp før (derfor fargeforskjell). Fattern har hatt bilen siden den var to år gammel og under 9000km og jeg i to år nå og det er kun høyre bakskjerm (sinkslipp) og tak (skade under transport da den var ny) som er lakkert opp. Og det er dessuten merkelig at farge og struktur er helt lik resten av bilen om ikke er lakkert...

 

Det her gir ikke jeg meg så lett på.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Var akkurat hos lakkerer nå og klagde. Han begynte med å påstå at dørene er lakkert opp før (derfor fargeforskjell). Fattern har hatt bilen siden den var to år gammel og under 9000km og jeg i to år nå og det er kun høyre bakskjerm (sinkslipp) og tak (skade under transport da den var ny) som er lakkert opp. Og det er dessuten merkelig at farge og struktur er helt lik resten av bilen om ikke er lakkert...

 

Det her gir ikke jeg meg så lett på.

 

Smal sak å motbevise. Ta tilsvarende bilder fra alle andre paneler på bilen (alle dører, skjermer panser osv) og lag en sammenligning slik som det du ga over.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er vel ikke så lett å få til uten helt likt lysforhold?

Finnes det ikke verktøy som greier å lese lakken og gi en fargekode?

Eventuelt kunne det vært en idé å målt lakktykkelsen og sammenlignet de 2 dørene.

 

Eventuelt, hør med et annet lakkverksted om de har noe formening.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Var akkurat hos lakkerer nå og klagde. Han begynte med å påstå at dørene er lakkert opp før (derfor fargeforskjell). Fattern har hatt bilen siden den var to år gammel og under 9000km og jeg i to år nå og det er kun høyre bakskjerm (sinkslipp) og tak (skade under transport da den var ny) som er lakkert opp. Og det er dessuten merkelig at farge og struktur er helt lik resten av bilen om ikke er lakkert...

 

Det her gir ikke jeg meg så lett på.

 

På Larkollen industriområde ligger det et ganske bra bil oppretting og lakkverksted, mener de heter noe med Totakt.

Jeg fikk lakkert panser og tak der i sommer, veldig hyggelige folk.

 

Om du skulle være i området, så kunne du jo ta en tur innom og spørre.

 

Edit: Jeg har ikke klart å se fargeforskjell fra gammel lakk til den nye. Sikkert lettere å se fargenyanser på svart bil enn på en grå bil.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/f...nnkode=37690062

Har tittet en del på denne, men oppdaget noe som gjorde meg litt urolig.

I går så var prisen 49 000 kroner, og km. var på rundt 173 000 km. Nå er prisen 45 000 kroner (greit nok dette), men km. standen er plutselig nærme 200k. Andre som har opplevd dette ved Finn-annonser?

Aktiv til å kjøre da xD

 

Men nei har ikke opplevd det,

Lenke til kommentar

Det der er jo helt drøyt.. Jeg hadde klaget.

 

 

 

Nei, tenker siden de er så billige. Sjekka om jeg kunne få bra pris gjennom fatterns AmEx, men deres tilbud (10-15% rabatt) ble nesten dobbel så dyrt. Sixt skal ha 235kr/dagen for en Focus stv.

Må si det er greit med et billig alternativ til Avis/Hertz, og et bedre alternativ til Rent-a-wreck.

 

Fruen og jeg brukte Sixt når vi var i Spania i vår (leide en BMW 118d m-tech). Helt grei pris (sjekket ikke de andre..) Eneste er at alt av kvittering og regninger har vært på spansk, noe som gjør det veldig vanskelig å kontrollere hva jeg har betalt for. Nå så jeg også at jeg har blitt trukket 150,- av de, men det tipper jeg har noe med fastboten jeg fikk og ikke får til å betale (står på spansk)

Lenke til kommentar

Prøvde nye Golfen i går. Highline med største mulitimediaskjermen, 150hk diesel, seter med vinkling og massasjefunksjon sånn vi på 188cm kan sitte ordentlig og et satans dreimoment. Synes den flørter farlig nærme premium-terreng....

Skal ihvertfall bestille en slik en, men jeg venter til jeg har fått prøve 140hk bensin med sylinderkutt. Kan bli nice (ihvertfall prismessig)

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...