Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg skulle levere min mor sin bil til Dekk1 for og bytte dekk, og pussig nok hadde dem klart og "miste" hjulene, eller hvertfalt satt dem på en annen bil. Da ble jeg bedt om å komme tilbake neste uke, men da dem skulle til å sette på hjulene, så jeg at det var piggfrie, noe ikke min mor har(hun oppbevarte hjulene hos dem). Så dem har faktisk klart å miste hjulene...

 

Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Får vel bare be om nye felger og dekk da eller hva? :p

Prøvd å overbevise dem om at moren din hadde BBS LM som vinterfelger:D

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell!

 

A6'en prøvde jeg i Norge for noen år siden - det kom to stykker til en kunde i Norge og en til en annen kunde.

 

Bilene hadde lett sikkerhetsklasse. Dette innebar skuddsikre ruter (opptil 9mm eller noe sånt noe), runflat dekk og panser på sidene, taket og under. Bilene hadde 4,2 V8'er med 355hk..

Bilen var dog ikke mine- og gass-sikker (som kan bestilles). Det kule var at du lukka dørene så kunne du kjenne vekta, vindusrutene var ca 2cm tykke og servolukkinga gjorde at dørene skled inn og låste seg smidig som en katt.

Inni denne bilen hadde man intercom for å snakke med folk utenfra, elektrisk dekktrykkontroll, utvendig sirene og Audiutviklet blålys i grill, vinduer og speil som ikke kan sees med det blotte øye.

 

A8'en hadde en W12 450hk, det samme utstyret som A6'en, men jeg tror den hadde eget brannslukkersystem og var ytterligere sikret mot gassangrep med egen oksygentank. I tillegg tålte den kraftigere kaliber type jaktrifle 7.62 eller noe (litt usikker på det..).

 

Felles for alle var at utstyrsnivået var høyt. Massasje og alcantaratak/semsket skinn. Stresslesstoler i A8'en og et miljø de fleste hadde sett seg fornøyd med. Kunne godt tenkt meg en slik, men pga vekt/effekt og at bilene er litt dyre i utgangspunktet gjør at det nok drøyer litt. Tror nok også man må ha særgodkjenning fra myndighetene for å kjøre rundt i disse..

 

Mener A6'en kosta et par millioner..

Endret av Bjellesau
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som har vært borti sixt bilutleie før?

 

Fant ut at det faktisk er billigere å fly fra Gardermoen, leie bil i køben (5 dager) og fly hjem igjen, enn å kjøre opp og ned (båt fra Helsingborg-Helsingør). Ikke det at jeg har en super økonomisk bil, men...

Sixt fungerer fint det :-) (ikke så mye å si egentlig).

Lenke til kommentar

Slik ble resultatet etter en garantijobb for å ta noe rust på forskjermene. Jeg trodde ikke at fargen svart var så vanskelig å få svart, men der tok jeg visst feil... DET BLE JO BRUNT!? :grumpy:

 

post-141082-0-17849000-1352719628_thumb.jpg

 

Det der er jo helt drøyt.. Jeg hadde klaget.

 

Sixt fungerer fint det :-) (ikke så mye å si egentlig).

 

Nei, tenker siden de er så billige. Sjekka om jeg kunne få bra pris gjennom fatterns AmEx, men deres tilbud (10-15% rabatt) ble nesten dobbel så dyrt. Sixt skal ha 235kr/dagen for en Focus stv.

Må si det er greit med et billig alternativ til Avis/Hertz, og et bedre alternativ til Rent-a-wreck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...