Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Prisen blir ikke stiv, avgiftene blir. Hurra Norge!

 

Æsj, og jeg som nettopp har spist. Blir kvalm hver gang noen snakker om bilavgiftene i Norge.

 

Tenk på fabrikkprisene - det man betaler pr bil ferdig produsert:

Cooper S: 200.000,-

Golf GTI: 230.000,-

Focus RS: 275.000,-

Audi RS6: 1.000.000,-

 

- "Jammen bilene koster jo mye mer enn det i butikken", sier du?

- "Jepp, og 95% av påslaget er avgifter.." :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal nok mye til at et politisk parti kan sette ned bilavgiftene drastisk her i landet...

 

Jeg synes det burde fokuseres på å sette ned avgifter på NYE biler med ny motorteknologi. Du kan fortsatt få mye gøy som ikke er miljøfarlig. Se på Fiats nye MultiAir-motorer. Du kan få en Alfa MiTo med 135 hester BENSIN som slipper ut under 150 Co2 g/km. Jeg mener dette også gjelder MultiAiren i nye Giulietta. 170 hester bensin!

 

Jeg har kjørt en MiTo MultiAir, og det skal være sagt at det ikke er noen V8-lyd, men den går rimelig bra. Jeg klarte iallefall ikke å slutte å smile mens jeg lekte meg bortover E6 mot Gardermoen med MiToen.

 

Nyere biler er også tryggere å kjøre, og hva er negativt med en trygg bil?

Det er klart, vil man ha en sportsbil med V8-motor så må man betale for det, det er jo helt fair.

Lenke til kommentar

Jeg får si som jeg har sagt igjen. Miljøavgift/Co2-avgiften har INGENTING med mijøet å gjøre. Dette dreier seg om å rake mest mulig penger inn i statskassa. Hadde miljøet vært sentralt i denne beregningen så hadde staten innført høyere avgifter på drivstoff eller logga hvor langt folk hadde kjørt og tatt avgiften derfra. I tillegg hadde pengene gått 100% til miljøfremmende tiltak, noe jeg heller ikke har sett beviser for.

 

1. Vi kjeda oss i verkstedet en dag, og da krangla vi litt om denne avgfiten. Vi fant ut at en Polo Bluemotion lett kan slippe ut over 150g co2 noe som egentlig burde satt den i samme avgiftsklasse som spreke Audier..

 

2. Når jeg nå skal kjøpe meg bil med plass til familien og bikkja så trenger jeg stor bil = tung og med litt motor. Nye biler er helt utelukket, så staten vil at jeg skal kjøpe en 10 år gammel slede med et forbruk oppimot 2 liter på mila og et co2-utslipp som ligner det gamle sovjetiske stålfabrikker slapp ut under den kalde krigen.

 

3. Når jeg blir direktør kan jeg kjøpe hva jeg vil, og med god samvittighet, for jeg har jo betalt miljøavgift. Så at jeg slipper ut hundre tonn co2 i året med traktoren min har jo ingen betydning for meg.. Skal til og med la den stå noen timer på tomgang hver morgen så jeg er sikker på at den er varm og god om vinteren MWOOOOO-HGA HA H A H AH AH

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den dagen de som styrer dette landet oppdager at dagens høye avgifter er direkte årsak i den gamle og utrygge bilparken vi har her i landet, da skal jeg faktisk vurdere og ikke flytte til varmere strøk x)

Lenke til kommentar

Hva har dere å si om denne Ford Focusen?

Pris 39.000

Modell: 1999

KM stand: 162 000

Motor: 1,4

75 HK

 

Det er litt rust nederst på døren.

Bilen har hatt 2 eiere, begge voksne damer.

Neste EU kontroll September 2010.

 

Høres dette ut som et greit kjøp?

 

Hadde det vært en rustfri 1.6 så hadde det vært et greit kjøp. Del prisen på fire så har du riktig pris.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Skal den innom Møller Klargjøring i Oslo? Isåfall kan jeg holde utkikk etter den om du vet når den kommer. Kjører tilnærmet alle VW, Audi og Skoda i landet som er kundebiler :)

 

Nei tror ikke det, har ikke kjøpt den av møller hvertfalt. Får den nærmere jul.

Håper bare ikke jeg går på en skikkelig smell når det gjelder den lave effekten :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Har vært og hentet Passaten min nå, hvor jeg ble litt usikker på det som står i vognkortet.

Ved Motoreffekt (kw) står det 110. Vil det si at det er 110hk eller er det 110kw?

 

Selger sa at det var 150hk da jeg kjøpte den, såeh? Er det katta som fulgte med i sekken her?

Det blir referert til kilowatt i vognkortet (derav "Motoreffekt (kw)". Alt i orden med andre ord.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...