Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle jeg kjenner som har eller har hatt bil med RWD har ikke akkurat vært glad i vinteren. Nå nettopp var det en som vraka Bimmern sin på mystisk vis.

Moro at jeg kommer meg opp bakker med min RX7 med to år gamle Goodyear piggdekk, mens pappa ikke kommer seg opp samme bakken samme dag med sin Corolla med ett år gamle Nokian Hakkapeliitta.

Lenke til kommentar

Alle jeg kjenner som har eller har hatt bil med RWD har ikke akkurat vært glad i vinteren. Nå nettopp var det en som vraka Bimmern sin på mystisk vis.

 

Du henger i feil vennekrets :D

 

Moro at jeg kommer meg opp bakker med min RX7 med to år gamle Goodyear piggdekk, mens pappa ikke kommer seg opp samme bakken samme dag med sin Corolla med ett år gamle Nokian Hakkapeliitta.

 

Det er ingenting. Jeg kjører helt fint på 5 år gamle piggfrie drittdekk som er lagret i steiksola i Oslo, med en BMW 520i uten noe annet enn ABS i Tromsø :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg kjørte en Ford Capri med 250-300 hk og sommerdekk midtvinters.

DET var interessant for å si det mildt. Sto for det meste på tvers eller feil vei..

Nei, det var ikke på bane, det var fra Grunerløkka, gjennom byen og opp til Holmenkollåsen whistle.gif

Du har ikke opplevd noe før du sklir ned Bygdøy Alle uten sjans til å stoppe..

 

PS. Ja det var dumt, egoistisk osv osv

PPS. Ja jeg kunne drept noen inkl meg selv

PPPS. Til mitt forsvar var jeg 16 og hadde ikke førerkortet

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Jeg kjørte en Ford Capri med 250-300 hk og sommerdekk midtvinters.

DET var interessant for å si det mildt. Sto for det meste på tvers eller feil vei..

Nei, det var ikke på bane, det var fra Grunerløkka, gjennom byen og opp til Holmenkollåsen whistle.gif

Du har ikke opplevd noe før du sklir ned Bygdøy Alle uten sjans til å stoppe..

Smart...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Husker godt når jeg og en kompis måtte sitte bak på bagasjelokket på E34 for at den skulle komme opp en bakke i fjor :tease:

Forsåvidt så gikk min Renault Megane med en tung 2 liter i fronten opp over alt uten noe hjelpemidler utenom pigg, bremsingen var det dog verre med ! ^^

Lenke til kommentar

Jeg kjørte en Ford Capri med 250-300 hk og sommerdekk midtvinters.

DET var interessant for å si det mildt. Sto for det meste på tvers eller feil vei..

Nei, det var ikke på bane, det var fra Grunerløkka, gjennom byen og opp til Holmenkollåsen whistle.gif

Du har ikke opplevd noe før du sklir ned Bygdøy Alle uten sjans til å stoppe..

 

PS. Ja det var dumt, egoistisk osv osv

PPS. Ja jeg kunne drept noen inkl meg selv

PPPS. Til mitt forsvar var jeg 16 og hadde ikke førerkortet

 

Perfekt!

Kjørte en hel vinter med totalt blanke sommerdekk (det var ikke en eneste antydning til spor igjen på dem), det var spennende til tider. Gikk helt greit dog, det var bare bykjøring for det meste og jeg kjørte ikke når det var mye snø i luften.

Lenke til kommentar

Artig å lese hvordan det står til i Bergenstrafikken i dag. Mange lunier med sommerdekk. Lurt å ha et sett hurtigkjettinger i bilen til sånne dager!

Tips til standard vinterutrustning:

-Hurtigkjettinger (Montering krever litt øving. Ikke lett å få på i stresset situasjon med snø pakket under bilen, kalde fingrer og mørkt)

-Arbeidshansker

-Hodelykt

-Et par never strøsand

-Slepetau

-Startkabler

-Snøspade

-Nok drivstoff

 

Jeg høres sikkert snusfornuftig ut. Men jeg har gjort alle feil og lært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...