Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig!

Nå innrømmer samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa at manglende kunnskap har ligget bak Regjeringens avgiftsregime på dieselbiler.

- Det var godt ment da dieselavgiften gikk ned. Nå har vi oppdatert kunnskap om hvordan dette berører både allergikere og andre i de mest belastede byene, sier Kleppa.

http://www.aftenpost....ece#xtor=RSS-3

 

 

Vet ikke om det stemmer, men slik forstod jeg det... Dette kommer av motorer som forbrenner under høy temp. F. eks diesel. Dieselmotorer har ofte høy forbrennings temp og lavt trykk. Under de omstendighetene vil oksygen som suges inn i motoren ikke bli skikkelig forbrendt og vil reagere med nitrogen istede under høy tempratur. Dermed får vi nitrogenoksid. Som skaper den gule fargen. Nå har vi jo common rail diesel motorer som jobber under lavere tempratur og skaper mer trykk. Mye mer effektiv bruk av energi.

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Bare idioter uten grunnleggende kunnskap og innsikt om biler er dumme nok til at de kjøper fransk bil. Enkelt og greit må man være full eller hjernedød for å kjøpe en ny peugeot.

Det står jeg inne for 100%, og idiotene er velkomne til å prøve å argumentere for hvorfor det er veldig smart å f ex kjøpe en Renault MEgane - LYKKE TIL MED DET!!!

Lenke til kommentar

Vi hadde en tidlig nittitalls Renault 19 en gang. Mest behagelige bilen jeg har kjørt, men den var litt for dyr i drift til sitt eget beste.

 

Nå ser jeg at det ikke er en eneste av den generasjonen (pre-facelift) til salgs på Finn, det sier vel sitt.

 

Apropos ..

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29820279

Riktignok kjerringutgaven med vindskjerm, men den kan man kanskje ta bort?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Ja. Resten av Europa også. Samtidig som vi slipper en direkte oppfølger til 607.

Her står franske biler i høy kurs. :D

Hehe, nei, jo, altså ... Jeg har ikke noe særlig i mot franske biler, men 607 var vel aldri noen stor hit i mine øyne. Megatrist design, skuffende kjøreegenskaper (så vidt jeg vet, jeg har ikke kjørt den selv) og generell lunken mottakelse gjør vel at det ikke er så mange som er så lei seg for at en 608 aldri kommer hit.

 

Citroen C6, derimot. Det er en bil jeg liker - utelukkende på grunn av det herlig franske, særegne designet. Legendarisk bakende.

Lenke til kommentar

Endelig!

Nå innrømmer samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa at manglende kunnskap har ligget bak Regjeringens avgiftsregime på dieselbiler.

- Det var godt ment da dieselavgiften gikk ned. Nå har vi oppdatert kunnskap om hvordan dette berører både allergikere og andre i de mest belastede byene, sier Kleppa.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4237563.ece#xtor=RSS-3

Skal man le eller gråte?

 

Og såklart, man kan ikke sette ned prisen på bensinbiler, men setter opp prisen på dieselbiler.

Helt generelt sett; hvorfor kan de ikke gjøre som i enkelte andre land. Der er biler med en motor opp til og med 211 HK avgiftsfrie.

 

Avgiftsfritt, slik som i de større nasjonene, ville vært topp for min del, men dette skjer vel aldri.

Endret av SLIguy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare idioter uten grunnleggende kunnskap og innsikt om biler er dumme nok til at de kjøper fransk bil. Enkelt og greit må man være full eller hjernedød for å kjøpe en ny peugeot.

Det står jeg inne for 100%, og idiotene er velkomne til å prøve å argumentere for hvorfor det er veldig smart å f ex kjøpe en Renault MEgane - LYKKE TIL MED DET!!!

Om du eier en grunnleggende kunnskap og innsikt om biler, som du legger frem her, kan du vell også komme med saklige, faglige grunner til å ikke kjøpe en ny Peugeot?

 

Vet ikke om det er Peugeot det er noe gale med, eller deg, men ut i fra hva du presterte i det innlegget der, er det nok du som er full, hjernedød og idiot?

 

Tror jeg kan referere til x antall kilder/tester som motsier deg på akkurat dette punktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, når omtrent hele forstillinga på en ny Peugeot blir byttet på garanti innen to år, så sier det meg noe om kvaliteten..

 

Empiri vil alltid gå foran naive folk som hevder at det "ikke har noe å si hvilken bil man kjøper lengre, fordi alle har like god kvalitet", slikt må man bare ta som den propagandaen det er - det har ingenting med virkeligheten å gjøre.

Lenke til kommentar

Forstillingen til Audi og VW er da ikke stort bedre? Tvert i mot - heller verre.

 

Om 2 lenkestag "må" skiftes pga. klakkelyd, ser jeg ikke på dette som et stort problem, særlig ikke når det blir byttet gratis?

Går gjerne an å se for seg bruksområdet til bilen og. Mange Peugeoter brukes som firmabiler, og du vet nok selv hvordan disse kjøres. En Caddy f.eks. vil jeg tro må skifte deler i forstillingen like hyppig.

Diverse deler i forstillingen er for dårlig patent på - om jeg kan formulere det slikt. Og det gjelder ikke bare Peugeot sine deler, ikke bare franskmenn sine deler, men ALLE. Punktum

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forstillingen til Audi og VW er da ikke stort bedre? Tvert i mot - heller verre.

 

Om 2 lenkestag "må" skiftes pga. klakkelyd, ser jeg ikke på dette som et stort problem, særlig ikke når det blir byttet gratis?

Går gjerne an å se for seg bruksområdet til bilen og. Mange Peugeoter brukes som firmabiler, og du vet nok selv hvordan disse kjøres. En Caddy f.eks. vil jeg tro må skifte deler i forstillingen like hyppig.

Diverse deler i forstillingen er for dårlig patent på - om jeg kan formulere det slikt. Og det gjelder ikke bare Peugeot sine deler, ikke bare franskmenn sine deler, men ALLE. Punktum

 

Som om Audier blir kjørt noe særlig penere... :p

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Forstillingen til Audi og VW er da ikke stort bedre? Tvert i mot - heller verre.

 

Om 2 lenkestag "må" skiftes pga. klakkelyd, ser jeg ikke på dette som et stort problem, særlig ikke når det blir byttet gratis?

Går gjerne an å se for seg bruksområdet til bilen og. Mange Peugeoter brukes som firmabiler, og du vet nok selv hvordan disse kjøres. En Caddy f.eks. vil jeg tro må skifte deler i forstillingen like hyppig.

Diverse deler i forstillingen er for dårlig patent på - om jeg kan formulere det slikt. Og det gjelder ikke bare Peugeot sine deler, ikke bare franskmenn sine deler, men ALLE. Punktum

 

Som om Audier blir kjørt noe særlig penere... :p

 

Har da aldri sagt det? Jeg mener ihvertfall at jeg har gode poeng i det jeg har skrevet, i motsetning til Ideal som tydeligvis er synsk, vet alt og er best når det kommer til bil (særlig franske biler, for disse vet han alt om).

Lenke til kommentar

Uff ja.

En eneste dårlig opplevelse med en bilmodell = alle andre modeller fra samme produsent gjennom alle år må være like dårlig.

Med det ressonementet (som normalt kommer fra femåringer) så må jeg styre unna 10-12 bilmerker som BMW, Mercedes, Audi, VW, Skoda, Mitsubishi, Toyota for å nevne noen..

Går snart tom for biler, jeg, siden alle merkene jeg har nevnt foran her er bare ræva siden de bryter sammen hele tiden og ikke kan kjøpes. (sarkasme)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...