Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid tar det normalt å frakte en bil fra usa til Oslo? Den står hos en forhandler i Missouri, og forhandleren tar seg av frakten. Tar jeg feil om jeg gjetter på 6-8 uker?

 

Frakten landet på 2550$ - det er vel ikke en upris når forhandler ordner alt?

 

Hjelper en bekjent med å importere veteranbil. Har lært såpass av det at jeg har blitt endra sikrere på at det blir import når jeg får råd til å ta inn drømmebilen. Lotus Seven :love:

 

Er *veldig* spent på å se om bilen det er snakk om står til forventningene. Kan jo være risikosport å importere usett... men fra en seriøs selger som markedsfører seg på ebay så bør det gå greit.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det normalt å frakte en bil fra usa til Oslo? Den står hos en forhandler i Missouri, og forhandleren tar seg av frakten. Tar jeg feil om jeg gjetter på 6-8 uker?

 

Frakten landet på 2550$ - det er vel ikke en upris når forhandler ordner alt?

 

Hjelper en bekjent med å importere veteranbil. Har lært såpass av det at jeg har blitt endra sikrere på at det blir import når jeg får råd til å ta inn drømmebilen. Lotus Seven :love:

 

Er *veldig* spent på å se om bilen det er snakk om står til forventningene. Kan jo være risikosport å importere usett... men fra en seriøs selger som markedsfører seg på ebay så bør det gå greit.

 

Hvis du frakter med Wilhelmsen kan du beregne 6-8 uker fra østkysten ja. Kanskje kortere hvis du er heldig.

Da går den til Bremerhaven fra østkysten og sendes derfra med UECC bilferge til Drammen. Spør du pent kan det hende de setter den av i Oslo for deg da Møller tar imot bilene sine der...

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...