Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Gå til finnsenderen.no, Østfold fylke og Marker kommune. Da ser du at Telia har satt opp en sender som kjører 4G på 900 og 2100. Jeg har foreløpig ikke sett noe 4G900 fra Telenor, men de har en del 4G2100 på Sjusjøen, øst for Lillehammer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Her var det lite som skjedde om dagen. Ingen som kjøper kinesisk lenger?  Har fått tak i en Oppo R9 som kommer i posten i morgen regner jeg med. Noen som har prøvd denne og kan dele noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Er det noen som har hatt en kinatelefon med et skikkelig bra kamera?

Tja, min Oneplus 5 har tre veldig gode kamera.

 

 

Ikke ifølge de sammenligningene jeg har lest/sett på YouTube. Ifølge dem ligger den langt bak S7 eller LG G6. Bør være OIS på en såpass dyr telefon.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som har hatt en kinatelefon med et skikkelig bra kamera?

Tja, min Oneplus 5 har tre veldig gode kamera.

Ikke ifølge de sammenligningene jeg har lest/sett på YouTube. Ifølge dem ligger den langt bak S7 eller LG G6. Bør være OIS på en såpass dyr telefon.
Såpass dyr telefon? Koster jo langt mindre enn hva S7 gjorde når den var ny. LG G6 har jo svakere prosessor, mindre ram og dårlige display så kommer ann på hvor man putter pengene :p

 

Veldig fornøyd med kamera på min. Myyye bedre bilder enn hva min Note 4 klarer (med OIS).

Klart er man veldig sjelven på hånda så må man nesten ha OIS i dag, men jeg savner det ikke.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ettersom jeg etterlyste veldig godt kamera, så er det akkurat DET som er hovedprioriteten min. Prossessorhastighet eller 4 ellr 8 GB ram er så uvesentlig da man knapt merker forskjell uansett.

 

Skal man filme med telefonen, noe jeg gjør veeeldig ofte, så er OIS nærmest like viktig som kamera app. Note 4 var ingen dårlig telefon, men kameraet dens er langt bak de beste idag. Selv om det var bra for 4 år siden.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg etterlyste veldig godt kamera, så er det akkurat DET som er hovedprioriteten min. Prossessorhastighet eller 4 ellr 8 GB ram er så uvesentlig da man knapt merker forskjell uansett.

 

Skal man filme med telefonen, noe jeg gjør veeeldig ofte, så er OIS nærmest like viktig som kamera app. Note 4 var ingen dårlig telefon, men kameraet dens er langt bak de beste idag. Selv om det var bra for 4 år siden.

 

Når det gjelder filming så benytter Oneplus 5 seg av digital stabilisering. Selv i 4k og 1080 60fps fungerer digital stabilisering meget bra.

Det fungerer og på begge linsene (i forhold til f.eks iphone som ikke har det på zoom linsen)

 

Se bare på Google pixel, som også har ett utrolig bra kamera uten OIS.

 

Forøvrig merker man forsjell på oneplus 5 og andre telefoner..  Stock android på steroider og heftigste hardware der ute gjør at telefon er raskere enn alle andre android telefoner, og det er temmelig digg.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Men det hjelper ikke da de fleste reviews mener at kameraet kunne vært ganske mye bedre. Jeg er ikke ute etter ganske bra, men så bra som mulig. Men takk for tipset.

Lenke til kommentar

Men det hjelper ikke da de fleste reviews mener at kameraet kunne vært ganske mye bedre. Jeg er ikke ute etter ganske bra, men så bra som mulig. Men takk for tipset.

 

Kommer nok helt ann på hvilken test man leser, og om den er før eller etter det kom en update som gjorde kamera mye bedre på Oneplus 5.

 

Her er en test som påstår det er bedre enn både Galaxy S8 og HTC U11, som begge er kjent som gode kameratelefoner:

https://www.androidauthority.com/oneplus-5-camera-shootout-780369/

 

Så jeg vil påstå (basert også på egen erfaring) at kamera er temmelig innenfor når det gjelder kvalitet. Iallefall til å være en "billig" telefon fra kina.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har ikke lyst å diskutere kvaliteten på kameraet på din telefon, men de sammenligningene jeg har sett har vist at OP5 var mye svakere enn S7 og disse, så da må jeg nesten forholde meg til det.

Lenke til kommentar

Men det hjelper ikke da de fleste reviews mener at kameraet kunne vært ganske mye bedre. Jeg er ikke ute etter ganske bra, men så bra som mulig. Men takk for tipset.

Så bra som mulig sier du? Da er det nok bare å droppe "kinatelefoner" og heller bruke mer penger på et etablert merke. Det blir alltid et kompromiss mellom pris/ytelse.

Det sies at iPhone X har et meget bra kamera.

Endret av Fragment
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kan noen anbefale en mobil fra en trygg side med tollgaranti? Helst godt under 1000,- kr. Gjerne ett litt kjent merke.

 

Må ha

Norsk android og få oppdateringer

Hodetelefon utgang

 

Vil helst ha

Usb c

 

Det var ikke småtterier heller. Tror du skal slite med å få alt det der til under 1000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...