Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tipper man spiller som barnet til noen... At hele den historien det lekkede manuskriptet refererer til ikke er hovedpersonen selv, men faren til karakteren. Sikkert noe fra introen. I Elder Scrolls spill starter vi alltid i fengsel. Kanskje det med far og sønn/datter båndet er en Fallout greie. 

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de gjør det går de bort ifra alt det Todd Howard har snakket om i årevis som er kjernen av spill de lager. "We want the players to make it their own game - their own character and their own world". - noe som det. Husker ikke helt sitatet men det er fra et intervju/keynote jeg har sett på youtube. Han nevner det i flere settinger. 

Lenke til kommentar

Hvis de gjør det går de bort ifra alt det Todd Howard har snakket om i årevis som er kjernen av spill de lager. "We want the players to make it their own game - their own character and their own world". - noe som det. Husker ikke helt sitatet men det er fra et intervju/keynote jeg har sett på youtube. Han nevner det i flere settinger. 

Ingen fare , jeg er ganske så sikker på at vi kommer til å kunne velge mellom Mann / kvinne i Fallout 4...

Om Bethesda har hatt økonomiske problemer hadde jeg forstått at de kanskje har måttet ta et valg , men siden de ikke har det så tipper jeg at det blir valgfritt hvilket kjønn man velger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så en herlig kommentar på youtube

 

"call me when Obsidian makes the superiour follow-up"

 

ellers forventer jeg mer av det samme gamle og det blir litt for kjipt synes jeg

 

Kanskje Bethesda og Fallout ikke er noe for deg? Syns det er mange som klager, og det basert på en kort trailer. Syns også mange som klager har kritikk som egentlig ikke har noe for seg. 

Hva er det som skal være så nytt? Fallout er jo tross alt Fallout? 

Ikke ta dette personlig, mer ment som en generell "rant" til sånne som han youtube kommentatoren du nevnte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selvsagt blir det mer av det samme gamle, ellers ville det ikke være Fallout.  Å forandre på grunnkonseptet er vel ca. det aller dummeste Betheshda kunne gjøre når det folk venter seg er nettopp et nytt Fallout.

 

Og om man ikke har lyst på et nytt Fallout, så er det bare å bruke pengene på noe annet.

Endret av Belfaborac
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hva er det som skal være så nytt? Fallout er jo tross alt Fallout? 

 

 

He he! Det burde du ha sagt i 2008. Bethesda klarte å fucke opp en strålende serie ganske bra.

 

 

Ja, jeg har skjønt at det er en del diskusjon rundt dette. Selv har jeg ikke spilt FO1 og FO2. Selv digget jeg FO3 og likte forsåvidt FNV, men syns sistnevnte ble noe tøysete og fjasete. Selv om jeg syns at FNV hadde litt mer innhold i seg og en del interessante historier og karakterer. 

 

Edit: Så mulig Bethesda fucka det helt opp i forhold til de to forrige spillene, men jeg kan ikke uttale meg så veldig. Vet bare at jeg digget FO3 og gleder meg til Bethesda nå slipper FO4. Liker Bethesda sine spill svært godt så for meg blir det nok en opptur uansett. 

Endret av Hyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Edit: Så mulig Bethesda fucka det helt opp i forhold til de to forrige spillene, men jeg kan ikke uttale meg så veldig. Vet bare at jeg digget FO3 og gleder meg til Bethesda nå slipper FO4. Liker Bethesda sine spill svært godt så får meg blir det nok en opptur uansett. 

 

 

Det er selvsagt greit det, men det blir litt latterlig når så mange av dere motsier kritikk mot de nyere Fallout-spillene ved å si at "Fallout skal være Fallout".

Lenke til kommentar

 

 

Edit: Så mulig Bethesda fucka det helt opp i forhold til de to forrige spillene, men jeg kan ikke uttale meg så veldig. Vet bare at jeg digget FO3 og gleder meg til Bethesda nå slipper FO4. Liker Bethesda sine spill svært godt så får meg blir det nok en opptur uansett. 

 

 

Det er selvsagt greit det, men det blir litt latterlig når så mange av dere motsier kritikk mot de nyere Fallout-spillene ved å si at "Fallout skal være Fallout".

 

 

Nå sa jeg i det minste at kanskje Bethesda og Fallout kanskje ikke var noe for vedkommende. Jeg kunne såklart skrevet Bethesda Fallout skal være Bethesda Fallout :p 

 

Sier ikke at du ikke har et poeng. Er sikkert mange grunner til at folk savner elementer av FO1 og FO2 i FO3. 

Poenget mitt var også mest at jeg nå ikke forstår meg på kritikken til det nye Fallout spillet, som jo baserer seg på en trailer. For alt vi vet tar de nå det beste i fra begge verdner og lager tidenes Fallout spill for alle sammen :) 

Lenke til kommentar

 

Så en herlig kommentar på youtube

 

"call me when Obsidian makes the superiour follow-up"

 

ellers forventer jeg mer av det samme gamle og det blir litt for kjipt synes jeg

 

Kanskje Bethesda og Fallout ikke er noe for deg? Syns det er mange som klager, og det basert på en kort trailer. Syns også mange som klager har kritikk som egentlig ikke har noe for seg. 

Hva er det som skal være så nytt? Fallout er jo tross alt Fallout? 

Ikke ta dette personlig, mer ment som en generell "rant" til sånne som han youtube kommentatoren du nevnte. 

 

 

som spilldesigner selv mener jeg at en hver oppfølger burde by på nye hovedmekanikker eller store nokk forandringer på allerede eksisterende elementer fra forrige spill. Dette for å øke verdigheten til å kjøpe den nye tittelen i serien. Det kan være et solid tredjepersons-oppsett, det kan være quick-time events, det kan være et nytt companion-system osv osv. Det å ikke by på forandringer i oppfølgere er selvdestruktivt for karrieren og selskapet, spesielt i lengden. Da blir serien stagnert, kjedelig eller ukreativt, hva du nå enn vil kalle det.

 

Og jo, Fallout er noe for meg og hvertfall Bethesda. Oblivion, Skyrim og Fallout 3 er noen av mine største spillopllevelser. Jeg ser heller ikke på youtube-kommentaren hans som en rant, det blir en overfølsom bedømmelse i min mening

Endret av PurgatoryX
Lenke til kommentar

 

 

Så en herlig kommentar på youtube

 

"call me when Obsidian makes the superiour follow-up"

 

ellers forventer jeg mer av det samme gamle og det blir litt for kjipt synes jeg

 

Kanskje Bethesda og Fallout ikke er noe for deg? Syns det er mange som klager, og det basert på en kort trailer. Syns også mange som klager har kritikk som egentlig ikke har noe for seg. 

Hva er det som skal være så nytt? Fallout er jo tross alt Fallout? 

Ikke ta dette personlig, mer ment som en generell "rant" til sånne som han youtube kommentatoren du nevnte. 

 

 

som spilldesigner selv mener jeg at en hver oppfølger burde by på nye hovedmekanikker eller store nokk forandringer på allerede eksisterende elementer fra forrige spill. Dette for å øke verdigheten til å kjøpe den nye tittelen i serien. Det kan være et solid tredjepersons-oppsett, det kan være quick-time events, det kan være et nytt companion-system osv osv. Det å ikke by på forandringer i oppfølgere er selvdestruktivt for karrieren og selskapet, spesielt i lengden. Da blir serien stagnert, kjedelig eller ukreativt, hva du nå enn vil kalle det.

 

Og jo, Fallout er noe for meg og hvertfall Bethesda. Oblivion, Skyrim og Fallout 3 er noen av mine største spillopllevelser. Jeg ser heller ikke på youtube-kommentaren hans som en rant, det blir en overfølsom bedømmelse i min mening

 

 

Fornuftig kommentar det. Men som med deg så var dette store spillopplevelser for meg også. Det jeg derimot lurer på er hvorfor du forventer mer av det samme og at det blir kjipt? Hva baserer du det på? For alt vi vet blir det jo tidenes spill. Mulig jeg ikke er like kritisk, men basert på hvordan jeg reagerte på traileren og smilet etterpå så ser jeg bare gode ting i fremtiden akkurat nå :p

 

Alle de tidligere Bethesdaspillene var tydeligvis din kopp te. Mulig de ble kjedeligere etterhvert, men det sa du ikke noe om i tilfellet. 

Endret av Hyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så en herlig kommentar på youtube

 

"call me when Obsidian makes the superiour follow-up"

 

ellers forventer jeg mer av det samme gamle og det blir litt for kjipt synes jeg

 

Kanskje Bethesda og Fallout ikke er noe for deg? Syns det er mange som klager, og det basert på en kort trailer. Syns også mange som klager har kritikk som egentlig ikke har noe for seg. 

Hva er det som skal være så nytt? Fallout er jo tross alt Fallout? 

Ikke ta dette personlig, mer ment som en generell "rant" til sånne som han youtube kommentatoren du nevnte. 

 

 

som spilldesigner selv mener jeg at en hver oppfølger burde by på nye hovedmekanikker eller store nokk forandringer på allerede eksisterende elementer fra forrige spill. Dette for å øke verdigheten til å kjøpe den nye tittelen i serien. Det kan være et solid tredjepersons-oppsett, det kan være quick-time events, det kan være et nytt companion-system osv osv. Det å ikke by på forandringer i oppfølgere er selvdestruktivt for karrieren og selskapet, spesielt i lengden. Da blir serien stagnert, kjedelig eller ukreativt, hva du nå enn vil kalle det.

 

Og jo, Fallout er noe for meg og hvertfall Bethesda. Oblivion, Skyrim og Fallout 3 er noen av mine største spillopllevelser. Jeg ser heller ikke på youtube-kommentaren hans som en rant, det blir en overfølsom bedømmelse i min mening

 

 

Quick-events...  har ikke noe i et spill å gjøre. PUNKTUM ! Ingenting som er moro eller interessant  med quicktime events.

 

Når det gjelder forandringer så er det et tveegget sverd. Når det kommer spill nr 2 av et spill jeg liker forventer jeg stort sett den samme opplevelsen i nye områder, utvidede taktiske og strategiske muligheter. Desverre er det ofte det motsatte som skjer. Ting blir fjerna, forenkla , forandra for mye osv. 

 

Ellers er jeg av den gjengen som mener Fallout New Vegas nagla fallout verdenen best ihenhold til Fallout 1 og Fallout 2.

Verdenen i Fallout 3 ga ikke mening, feks det var veibruer og veier som starta fra ingenting og leda ut i ingenting. Hvorfor bygde dem vei her, det er jo fjell i begge endene ? Fallout 3 føltes som et post apokalyptisk spill som lånte elementer fra Fallout universet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Edit: Så mulig Bethesda fucka det helt opp i forhold til de to forrige spillene, men jeg kan ikke uttale meg så veldig. Vet bare at jeg digget FO3 og gleder meg til Bethesda nå slipper FO4. Liker Bethesda sine spill svært godt så får meg blir det nok en opptur uansett. 

 

 

Det er selvsagt greit det, men det blir litt latterlig når så mange av dere motsier kritikk mot de nyere Fallout-spillene ved å si at "Fallout skal være Fallout".

 

Nå syntes jeg Bethesda var veldig trofast til materien med de verktøyene de hadde: tredje og første person basert på samme engine som Oblivion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...