Gå til innhold

En kvinne og to menn drept i busskapring, diskuter her!


Anbefalte innlegg

 

Trur du det er siste gangen disse går amok og plutslig ikkje hugser noken ting.

Alle asylsøkere som har fått avslag på oppholdet er tikkende bombe.

Noke anna er for naivt å tru.

 

Dette er bare dine egne antagelser og vås.

 

Jeg hadde overhodet ikke vurder å gå av flyet pga av 3 afrikanere.

Endret av Andeith
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ikkje lang tid før dei finne ut at:

Drepe eit par normenn = oppholdstilatelse.

 

Det sa folk etter drapet på valdresekspressen for ti år siden også. Og enda mer etter trikkedrapet i Oslo året etter. Men slik gikk det ikke. Innvandrere dreper ikke nordmenn for å få bli.

 

Og har "de" ikke funnet det ut ti år senere, så tror jeg det skal ta nattesøvnen fra oss.

 

Alle drap er ett for mye, men dette er ingen drapsbølge, det er "bare" ett drap. (I dette tilfelle riktignok tre på en gang.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det sa folk etter drapet på valdresekspressen for ti år siden også. Og enda mer etter trikkedrapet i Oslo året etter. Men slik gikk det ikke. Innvandrere dreper ikke nordmenn for å få bli.

 

Og har "de" ikke funnet det ut ti år senere, så tror jeg det skal ta nattesøvnen fra oss.

 

Alle drap er ett for mye, men dette er ingen drapsbølge, det er "bare" ett drap. (I dette tilfelle riktignok tre på en gang.)

 

Geir :)

 

Hadde disse 3 blitt drept om vi hadde hatt lukkede mottak? Å hvorfor skulle ikke dette skje igjen, når vi har folk som har fått avlsag på asylsøknaden som bare kan vandre fritt rundt?

 

Når går neste afrikaner amok med kniv? neste uke? 5 år? eller er det kanskje greit så lenge det skjer med noen års mellomrom?

 

Men jeg skjønner jo att enkelte her inne liker å kverrulere til man blir blå i trynet.

 

Dere får slutte å gi avslag da :)

 

Ja, la oss åpne grensen så alt dritet kan velte innover landet. Du kan kanskje slå opp en ekstra seng i huset ditt du da, og bidra litt?

 

Og hvem er "dere" ?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

Hadde disse 3 blitt drept om vi hadde hatt lukkede mottak? Å hvorfor skulle ikke dette skje igjen, når vi har folk som har fått avlsag på asylsøknaden som bare kan vandre fritt rundt?

 

Nei, det hadde ikke skjedd om ikke vedkommende hadde vært på bussen alene. Selvsagt ikke. Det jeg svarte på, var om dette ville ha noen smitteeffekt. Hvis det skulle være sånn, måtte forutsetningen være at at asylsøkere har en mye lavere terskel for å begå drap, og kynisk vil begå det i egen vinnings hensikt. Men slik er det ikke.

 

Vi kan dog anta at asylsøkere fra områder med krig/borgerkrig vil være preget av dette. Noen av disse vil ha psykiske traumer som påvirker dem. Men det er ikke regelen.

 

Når går neste afrikaner amok med kniv? neste uke? 5 år? eller er det kanskje greit så lenge det skjer med noen års mellomrom?

 

 

Det vet vi ikke. Kanskje neste uke. Kanskje om 10 år. Poenget er at det så langt ikke er påvist noen smitteeffekt her, det er ikke slik som innlegget jeg svarte på antydet at innvandrere finner ut at "Drepe eit par normenn = oppholdstilatelse." Innvandrere flest er ikke drapsmenn, ei heller asylsøkerne, og når det skjer så er det høyst sannsynlig litt mer kompliserte årsaker enn at "dreper jeg en nordmann, så får jeg bli".

 

Det er ikke greit når det skjer, uansett mellomrom. Men det skjer altså mye sjeldnere enn vi tror, og det kan vanskelig brukes som argument for å sperre tusenvis av asylsøkere inne hvert år at vi finner en drapsmann blant dem hvert tiår. Det skal jo helst være en forholdsmessig reaksjon på slikt, og det er det ikke å straffe titusenvis for én manns gjerninger.

 

Edit: FrPs kompromissforslag, nemlig at vi bruker lukkede mottak for de som alt er besluttet utvist, kan være en løsning. Til gjengjeld håper jeg det brukes mer ressurser på å integrere de som ikke er utvist. Sett dem i jobb, ikke i mottak.

 

Men jeg skjønner jo att enkelte her inne liker å kverrulere til man blir blå i trynet.

 

Hadde du kalt det å kverulere hvis jeg var enig med deg? Eller er det bare kverulering når man er uenig? Jeg diskuterte en påstand jeg mente var feil, nemlig at bussdrapene er forsettlige og vil smitte. Om du mener å kunne påvise noe annet, så vær så god.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hadde du kalt det å kverulere hvis jeg var enig med deg? Eller er det bare kverulering når man er uenig? Jeg diskuterte en påstand jeg mente var feil, nemlig at bussdrapene er forsettlige og vil smitte. Om du mener å kunne påvise noe annet, så vær så god.

 

Geir :)

Kverulering: Argumenter og påstander fremsatt av motpart som har ett annet syn på saken en man selv etter at man selv har gått tom for rasjonelle argumenter som begrunner eget syn. :)

Lenke til kommentar

Får være grensen på faenskap!

 

Er ingen drepte - den såkalte gjerningsmann har sagt at han ikke har drept en flue.

 

AP vil ta dette opp, slik oppførsel fra de Høyrepopulistiske - med løgner om drap - ikke ett men opptil tre drap ødelegger for flyktninger og innvandrere.

 

Hele greia er oppfunnet av Høyresiden - Nasjonalsosialismen - men ble avslørt av AP våkne Falkeblikk.

Lenke til kommentar

Får være grensen på faenskap!

 

Er ingen drepte - den såkalte gjerningsmann har sagt at han ikke har drept en flue.

 

AP vil ta dette opp, slik oppførsel fra de Høyrepopulistiske - med løgner om drap - ikke ett men opptil tre drap ødelegger for flyktninger og innvandrere.

 

Hele greia er oppfunnet av Høyresiden - Nasjonalsosialismen - men ble avslørt av AP våkne Falkeblikk.

Har mitt vett forlatt meg, eller leste jeg akkurat den mest idiotiske konpirasjonsteorien per dags dato?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

måtte forutsetningen være at at asylsøkere har en mye lavere terskel for å begå drap, og kynisk vil begå det i egen vinnings hensikt. Men slik er det ikke.

Innvandrere flest er ikke drapsmenn, ei heller asylsøkerne, og når det skjer så er det høyst sannsynlig litt mer kompliserte årsaker enn at "dreper jeg en nordmann, så får jeg bli".

 

 

Geir :)

 

Nei, selfølgelig kan det ikke engang tenkes att de har gjort dette for egen vinning, det ville jo være helt fullstendig politisk ukorrekt å si. naiviteten til enkelte har ingen takhøyde.

 

Innvandrere flest er kanskje ikke drapsmenn, men de er jo veldig flinke til å voldta og rane da, det kan du jo ikke ta fra dem.

 

http://www.fyret.nu/2013/10/26/innvandrere-bak-alle-ran-oslo/

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3260189.ece

 

Lukk mottakene og steng grensene til vi har ordna opp i det som allerede er her, SÅ kan vi først begynne å tenke på ta inn flere igjen.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Jeg blir nesten litt deppa når jeg virkelig ser at denne saken har fått så mye oppmerksomhet som den her har fått. Akkurat nå blir sikkert flere drept i Afrika, men ingen i Norge dekker saken. Hvorfor skal det da bli en så stor debatt rundt dette temaet i Norge. Greit... En buss ble kapret og alle de tre som satt på bussen ble drept, men er det virkelig nødvendig å lage ett så stort tema ut av det? Det var en utlending. Det kunne også ha vært en nordmann...

 

Utlendinger kommer fra ett annet land med andre normer og annen kultur enn Norge. De kommer fra land hvor drap, voldtekt og slike ting er en normal sak. Dermed så blir det uvant for de når de da kommer til Norge. Jeg vil dermed ikke ta alle utlendinger under en kam, men jeg vil si at noen er slik som voldtar, raner osv. Kast de ut av dette landet vil jeg si da, men det blir feil å kaste alle ut av landet. Lukket mottak er en ting som jeg er for. Da er man i landet uten opphold og man venter på en behandling av søknad.

 

Når man har fått tillatelse til å bo her så må man sørge for at de får seg en jobb og at de blir med i det NORSKE samfunnet. Dermed klarer å stå på egne bein slik at det da ikke frister så mye å rane. Lukkede mottak er derimot ett tiltak som jeg mener vil gjøre samfunnet sikrere. Jeg vil igjen ikke ta alle disse folkene under en kam, men det er vanskelig å skille de som vil rane og drepe fra de som har gode hensikter, for en drapsmann sier ikke akkurat til en person at han har tenkt til å drepe og rane.

Lenke til kommentar

Nei, selfølgelig kan det ikke engang tenkes att de har gjort dette for egen vinning, det ville jo være helt fullstendig politisk ukorrekt å si.

 

Det ville ikke bare være politisk ukorrekt, det ville være ukorrekt. Punktum.

 

naiviteten til enkelte har ingen takhøyde.

 

 

Det kan være sant fordi om det er naivt vet du.

 

Innvandrere flest er kanskje ikke drapsmenn, men de er jo veldig flinke til å voldta og rane da, det kan du jo ikke ta fra dem.

 

Det har jeg da heller aldri benektet. Tvert om, les litt i min forumhistorikk så vil du finne at jeg dokumentert innvandreres overhyppighet på kriminalitetsstatistikkene. Men det er fortsatt et bitte lite mindretall av innvandrere som driver med det selv om det er betydelig større en det enda mindre mindretallet med nordmenn som gjør det.

 

La oss prøve et lite regnestykke: For eksempel viser statistikkene at snaut 9% av befolkningen er utenlandske statsborgere, det vil si 449 000 personer. De står for 13% av seksualforbrytelsene. Hele innvandrerbefolkningen er på 710 000, altså inklusive de som har fått norsk statsborgerskap. La oss anta at de er like hyppige seksualforbrytere som de som ikke har fått det. Da vil de si at innvandrere står for 20 % av seksualforbrytelsene, og utgjør 12% av befolkningen. Afrikanerere alene står med samme regnestykke for 3,2% av seksualforbeytelsene, og utgjør 1,8% av befolkningen.

 

Det vil si at innvandrere i snitt er overrepresentert med 60%, mens afrikanere er overrepresentert med 75%.

 

Eller med andre ord: Er 10 etniske nordmenn kriminelle, så er 16 innvandrere det. Trist, men om vi snur på det betyr det at hvis 997 av 1000 nordmenn ikke er kriminelle, så er ikke 995 av 1000 innvandrere det heller.

 

Tallene var verre før, da var de overrepresentert med 100%, ikke 65%. Grunnen til at det bedrer seg kan man diskutere, kanskje at det er flere med lengre botid i Norge og flere norskfødte som er mer lovlydige enn de nyinnvandrede.Det forklarer også overhyppigheten hos afrikanerne, de har i snitt kortere botid enn asiatene.

 

Lukk mottakene og steng grensene til vi har ordna opp i det som allerede er her, SÅ kan vi først begynne å tenke på ta inn flere igjen.

 

Og hvordan skal du ordne opp i det som er her?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

[...].Det forklarer også overhyppigheten hos afrikanerne, de har i snitt kortere botid enn asiatene.[...]

Og ikke bare det, uten at jeg gidder å verken skrive om hvorfor eller å sette meg inn i det, ulike grupper driver med ulik (kriminell) aktivitet. Det medfører at når asiater (som i Norge stort sett betyr sør-Vietnamesere og thai) ikke finner plass i det etablerete Norge så er veien kort til organisert kriminalitet innen narkotika og menneskesmuggling, mens afrikanere ikke helt har noe miljø å falle inn i, så da blir det overfallvoldtekt, hjemmeran og iphonetyveri på dem.

Lenke til kommentar

 

Det ville ikke bare være politisk ukorrekt, det ville være ukorrekt. Punktum.

 

Geir :)

 

Det vet du ingenting om kjære deg.

 

 

 

Og hvordan skal du ordne opp i det som er her?

 

Geir :)

 

Man kan begynne med å integrere de som allerede bor her, så kan man jo samtidig huke tak i alle idiotene som driver å raner i oslo om dagen, og lage folk av de, eller hive de ut av landet.

 

3 ran bare i kveld.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10128172

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Nei vet du ingenting om kjære deg.

 

Og det gjør du? Se på de sakene vi har her i landet hvor asylsøkere har begått drap, og se om noen av dem er blitt dømt for å ha opphold som forsett. Det bør ikke være vanskelig å finne eksempler om det er slik.

 

Det først bussdrapet og trikkedrapet førte begge til psykiatriske diagnoser, uten at det ble antydet forsett eller plan i rettsakene. Trikkedrapsmannen hadde faktisk alt en diagnose, og var blitt skrevet ut like før, noe sykehuset fikk en formell advarsell fra helsetilsynet for.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan?

 

Geir :)

 

Hvordan integrerer man utlendinger? lærer dem norsk, sender dem på jobbkurs? Sørger for att de faktisk jobber, og ikke sitter med sugerør i statskassa?

 

Men hvis ikke du vet, hvorfor skal du da ha flere inn her? eller mener du att det er helt greit å bare fylle på?

 

 

Og det gjør du? Se på de sakene vi har her i landet hvor asylsøkere har begått drap, og se om noen av dem er blitt dømt for å ha opphold som forsett. Det bør ikke være vanskelig å finne eksempler om det er slik.

 

Det først bussdrapet og trikkedrapet førte begge til psykiatriske diagnoser, uten at det ble antydet forsett eller plan i rettsakene. Trikkedrapsmannen hadde faktisk alt en diagnose, og var blitt skrevet ut like før, noe sykehuset fikk en formell advarsell fra helsetilsynet for.

 

Geir :)

 

Ja, man ser jo hvor mye denne rettspsykiatrien er verdt, hvor 2 parter sto uenige om hvorvidt breivik var utilregnelig eller ikke, der å da ble vel rettpsykiatrien ganske avkledd. Så om han (bussdrapsmannen) har fått en diagnose, tar jeg det med store klyper med salt.

 

Så lenge dette skjedde rett etter att han fikk avslag, så vitner dette om att han gjorde dette for å forlenge oppholdet sitt. Og lure noen naive nisser til å tro att han er syk, er nok det minste problemet.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...