Gå til innhold

En kvinne og to menn drept i busskapring, diskuter her!


Anbefalte innlegg

På tide å innføre knivforbud i Norge. Kniver er farlige, og må konfeskeres fra alle kjøkken og sløydsaler. Bare kriminelle og politiet skal få lov å bruke kniv fra nå av.

 

Men fra spøk til alvor: denne personen burde aldri fått lov å sette sine ben i Norge. Vi hadde ingen negre eller muslimer i Norge før 1950 tallet, kanskje noen handelsreisende, men ingen ødeleggende massiv innvandring. Sett gjerne opp bevepnede grensevakter og stopp alle som prøver å komme inn, untatt turister og handelsreisende. Gi kun midlertidig opphold til de som er siviliserte og har høy utdanning, som økonomien trenger. Som for eksempel ingeniører og forskere som er spesialister på fagfelt man ikke har i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller at landet er et fattig diktatur med falleferdig økonomi der mafia og annen organisert kriminalitet representerer store deler av økonomien, der uspesifiserte transaksjoner er det som får økonomien til å gå rundt.

 

Hvis man ser på etnisk norske og kriminalitet per tusen innbyggere og så ser du på samme statistikk blant somaliere, irakere, sudanesere og andre ikke-vestlige innvandrere, så får man et godt bilde om hvor nordmenn ligger og hvor innvandrerne ligger. At hver femte innvandrer fra Irak og Somalia er tatt for lovbrudd er ikke akkurat noen overraskelse, dessverre. Det ligger i genene deres, hvorfor tror dere at landene deres er i totalt kaos?

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eller at landet er et fattig diktatur med falleferdig økonomi der mafia og annen organisert kriminalitet representerer store deler av økonomien, der uspesifiserte transaksjoner er det som får økonomien til å gå rundt.

 

Hvis man ser på etnisk norske og kriminalitet per tusen innbyggere og så ser du på samme statistikk blant somaliere, irakere, sudanesere og andre ikke-vestlige innvandrere, så får man et godt bilde om hvor nordmenn ligger og hvor innvandrerne ligger. At hver femte innvandrer fra Irak og Somalia er tatt for lovbrudd er ikke akkurat noen overraskelse, dessverre. Det ligger i genene deres, hvorfor tror dere at landene deres er i totalt kaos?

 

Vell, kan ha noe med at USA angrep Irak feks. Men det ligger vell i genene til amerikanere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Att du klarer å bortforklare det jeg linker til og ikke engang klarer å kommentere innholdet med en eneste setning er helt utrolig.

 

Vi får bare være enige om att vi er uenige, og ser ting på to forskjellige måter.

 

Når det er sagt, er jeg ikke mot innvandring, og jeg jobber med flere innvandrere som gjør en fabelaktig jobb, og som har tilpasset seg vår kultur og lært seg språket (selv om det til tider kan være litt rufsete :)) noe som er veldig bra!

 

Men vi to er nok uenige om mengden som skal inn, det er ikke bare å få flest mulig inn i landet, det er jo ikke bærekraftig for fem flate øre.

 

Som nevnt tusen ganger, Norge kan ikke redde hele verden, selv om enkelte har fått for seg det.

Jeg forholder meg ikke til "Malmøsaken", fordi jeg mangler grunnlag for å bedømme, siden jeg hverken bor der, eller kjenner kulturen deres godt nok. Har jobbet med noen få stykker der fra, og de la ikke skjul på at det var "gnisninger", men slett ikke av en sånn art at det ikke lot seg gjøre å løse disse problemene med vanlig fornuft og toleranse og tålmod.

 

Hyggelig å høre at vi begge har gode erfaringer med å jobbe med "utlendinger", og jeg har i tillegg får være med på å skape gode resultater ved å ha ansvar for flerkulturelle arbeidsstokker. Derfor ser jeg lyst på alle disse "små problemene", fordi erfaringen forteller meg at det handler ikke bare om at den ene parten skal finne seg til rette, men like mye den andre parten, som må være villig til å "gi rom" samt dele kunnskaper og akseptere at på tross av ulikhetene, skal vi begge skaffe oss bedre liv og kunne "konkurrere" som likeverdige i dette landet.

 

Hva angår "mengden som skal inn", bryr jeg meg ikke en døyt om det, fordi at det får jeg ikke gjort noe med. Jeg forholder meg til hvordan det hele tiden er, og løser problemene på lavest mulig nivå. Jeg gjør mitt, og satser på at alle de andre også gjør sitt

Lenke til kommentar

 

Vell, kan ha noe med at USA angrep Irak feks. Men det ligger vell i genene til amerikanere.

 

Så da er det naturlig at de er voldelige i Norge også da? De fleste amerikanerne jeg har møtt er vennlige og sofistikerte mennesker. De fleste irakere jeg har møtt er heller det motsatt. Kriminalitetsstatistikken viser også hvor stor forskjell det er på nordmenn, amerikanere og irakere når det kommer til kriminalitet.

 

Antall straffede, etter innvandrerbakgrunn og verdensdel. Per 1 000 innbyggere per år. 2005-2008:

 

etuYwOH.png

Lenke til kommentar

kanskje bare jeg som har denne meningen, men burde ikke psykotisk syke straffes like hardt som "vanlige" kriminelle, om ikke hardere?

Er man en ustabil person som kan når som helst gå inn i transe, begå drap, og våkne med få minner om det, er ikke oddsene for at personen gjør dette igjen større?

 

Blir ikke en familiehund som uprovosert biter/dreper bli like avlivet som en kjøter som biter/dreper etter å ha blitt sparket av sin alkoholiserte eier?

 

En ustabil person kan du stole på vil holde seg ustabil.

Lenke til kommentar

Eller at landet er et fattig diktatur med falleferdig økonomi der mafia og annen organisert kriminalitet representerer store deler av økonomien, der uspesifiserte transaksjoner er det som får økonomien til å gå rundt.

 

Hvis man ser på etnisk norske og kriminalitet per tusen innbyggere og så ser du på samme statistikk blant somaliere, irakere, sudanesere og andre ikke-vestlige innvandrere, så får man et godt bilde om hvor nordmenn ligger og hvor innvandrerne ligger. At hver femte innvandrer fra Irak og Somalia er tatt for lovbrudd er ikke akkurat noen overraskelse, dessverre. Det ligger i genene deres, hvorfor tror dere at landene deres er i totalt kaos?

 

Jeg håpet du ville spørre:

 

Forklaringen er akkurat den samme som for Hviterussland. Det har ingen ting med gener å gjøre, det er fordi landene er "fattige diktatur med falleferdig økonomi der mafia og annen organisert kriminalitet representerer store deler av økonomien, der uspesifiserte transaksjoner er det som får økonomien til å gå rundt." (I Somalia har riktig nok diktaturet falt, og det er borgerkrig.)

 

Kommer det fattige østeuropeere til Norge så driver de med kriminalitet de også. Det er heller ingen overraskelse.

 

Men alikevel mye høyere i flere andre land. At de dreper hverandre mer i det landet pga at de ikke har innvandring blir vel litt for dumt. Har vel mer med økonomien og tilstanden i landet.

 

Nettopp. Det har med økonomien og tilstanden i landet å gjøre. Og det har det kanskje for de "svarte, gule og brune" du snakker om også.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

kanskje bare jeg som har denne meningen, men burde ikke psykotisk syke straffes like hardt som "vanlige" kriminelle, om ikke hardere?

 

Hvis det eneste formålet med straff var å beskytte omgivelsene, jo. Da burde vi avlive alle kriminelle. (Eventuelt sperre dem inne på livstid, men det er jo så kostbart.)

 

Blir ikke en familiehund som uprovosert biter/dreper bli like avlivet som en kjøter som biter/dreper etter å ha blitt sparket av sin alkoholiserte eier?

 

 

Jo, og okser avliver vi og spiser uten at de biter oss. Men mennesker er ikke hunder eller okser.

 

En ustabil person kan du stole på vil holde seg ustabil.

 

 

Er det noe du vet, eller noe du tror?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg da ikke sagt at dødsstraff er løsningen på kriminalitet. Jeg leste egentlig tidligere i tråden hvor dette var diskusjonstema.

 

Og man avliver ikke okser for å "straffe" dem. Det gjør man med hunder.

 

Poenget mitt er om vi har en ustabil kanon burde ikke straffen reduseres fra 10 fengselsår til 1 terapiår.

Begår man en kriminell handling burde man straffes. Om den kriminelle handlingen var uprovosert burde de straffes på samme måte, og gjerne med noe terapi i tillegg, ikke istedenfor.

Lenke til kommentar

Nå har jeg da ikke sagt at dødsstraff er løsningen på kriminalitet. Jeg leste egentlig tidligere i tråden hvor dette var diskusjonstema.

 

Og man avliver ikke okser for å "straffe" dem. Det gjør man med hunder.

 

Poenget mitt er om vi har en ustabil kanon burde ikke straffen reduseres fra 10 fengselsår til 1 terapiår.

Begår man en kriminell handling burde man straffes. Om den kriminelle handlingen var uprovosert burde de straffes på samme måte, og gjerne med noe terapi i tillegg, ikke istedenfor.

 

 

Jeg er, som det fremgår av tidligere innlegg om saken, enig med deg. Nærmere bestemt: Dersom legene finner en psykotisk person "frisk" etter en tids behandling, er det rimelig at han soner resten av straffen på ordinær måte. (Gitt at det er noe igjen av straffen, selvsagt.)

 

Avlivning av hunder er ingen straff for hunden, ikke en gang i overført betydning, fordi de ikke har evnen til å forstå at de skal avlives. Ei heller virker det avskrekkende på andre hunder. Så de eneste årsakene til at man gjør det er å hindre gjentagelse fra den enkelte hunden, og å gi ofrene hevn.

 

Skal man hindre gjentagelse fra enkeltmennesker, må man nesten vurdere gjentagelsesfaren. Og da er spørsmålet om du vet at den er høyere hos psykotiske gjerningsmenn.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

På tide å innføre knivforbud i Norge. Kniver er farlige, og må konfeskeres fra alle kjøkken og sløydsaler. Bare kriminelle og politiet skal få lov å bruke kniv fra nå av.

 

 

Staten kom deg i forkjøpet, kniv er allerede begrenset til kriminelle (inkludert Politiet)

 

§ 352 a. Med bøter eller fengsel inntil 6 måneder eller begge deler straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt på offentlig sted bærer kniv eller et lignende skarpt redskap som er egnet til bruk ved legemskrenkelser. Medvirkning straffes på samme måte. Forbudet gjelder ikke kniv eller annet redskap som brukes til eller bæres i forbindelse med arbeid, friluftsliv eller annet aktverdig formål.

http://www.lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_3-3#KAPITTEL_3-3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg håpet du ville spørre:

 

Forklaringen er akkurat den samme som for Hviterussland. Det har ingen ting med gener å gjøre, det er fordi landene er "fattige diktatur med falleferdig økonomi der mafia og annen organisert kriminalitet representerer store deler av økonomien, der uspesifiserte transaksjoner er det som får økonomien til å gå rundt." (I Somalia har riktig nok diktaturet falt, og det er borgerkrig.)

 

Kommer det fattige østeuropeere til Norge så driver de med kriminalitet de også. Det er heller ingen overraskelse.

 

 

Nettopp. Det har med økonomien og tilstanden i landet å gjøre. Og det har det kanskje for de "svarte, gule og brune" du snakker om også.

 

Geir :)

 

Jeg sa ikke at Hviterussere er mindre eller mer kriminelle enn andre, sa jeg? Poenget er at enkelte grupper mennesker driver med mer kriminalitet enn andre, og ja, det har like mye med genetikk å gjøre som med miljø, kanskje mer. Jeg anbefaler deg å se "Hjernevask" av Harald Eia får å få et lite innblikk i hvor ødelagt norsk forskningsmiljø er når det kommer til vitenskap om genetikk, eller total mangel på sådan. Det virker som det å være politisk korrekt er viktigere enn å innse fakta.

 

Innvandring fra land der mennesker er genetisk mer aggressive og kriminelle av natur vil føre til mer kriminalitet i Norge, fordi de ikke forandrer seg selv om de kommer til et relativt fredelig og stabilt land. Enn så lenge det varer...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...