Gå til innhold

Microsoft kunngjør mer informasjon om Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo nettopp det det er. De kan spare et par kroner per konsoll.

Det er ingen selvfølge at et mindre allsidig produkt er billigere. Det mest økonomiske er nok å bruke noe som allerede er i produksjon, altså CD-kompatible blu-ray-drev, fremfor å omstille en eller flere fabrikker til å lage spesifikke PS4-drev som ikke kan lese CD.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det er ingen selvfølge at et mindre allsidig produkt er billigere. Det mest økonomiske er nok å bruke noe som allerede er i produksjon, altså CD-kompatible blu-ray-drev, fremfor å omstille en eller flere fabrikker til å lage spesifikke PS4-drev som ikke kan lese CD.

Det er ingen selvfølge, men man skal ikke se bort i fra det heller.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

 

Event. så vil sony ha deg over på sony media go? ;-)

 

Høres litt bakstreversk og grisk ut.. ja, kanskje det vil skje :p Leste meg litt opp på DNLA og håper det kommer på plass så jeg får prøvd det.

 

En annen ting Sony bør få på plass hvis det ikke er der ved lansering er mediastreaming fra PC. Tversiy funka vedlig bra på PS3!

Endret av K2D
Lenke til kommentar

Uansett, som jeg har sagt før, alle features øker kompleksitet. En cd-spiller også. Tar plass i meny, må forklares, må oppdateres, osv.

 

Jeg liker fokuserte produkter som gjør det de skal og ingenting mer. CD-spiller har blitt en dings for spesielt interesserte.

 

Å jeg liker en boks til alt.

Stress med egen cd-spiller, dvd-spiller og blueray-spiller.

Lenke til kommentar

Noen ting liker jeg er enkle og greie. Jeg synes det er fint at barberhøvelen min ikke har innebygget skrutrekker, det ville sannsynligvis gjort den dårlig til begge deler. Men når et produkt nærmest aktivt begrenses med tanke på mersalg, er det noe annet. PS4 blir ikke noen dårligere maskin av å være i stand til å avspille CD-er. Kanskje Sony må betale et par kodeprimater noen ekstra timelønner for å implementere løsningen, men dette er ikke ressurser som ellers ville gått til innovasjon.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Noen dekodere, en blurayspiller, en dvd opptaker, en 4K avspiller, et partre konsoller, og diverse andre spillere for å spille av i andre soner.

 

Til syvende og sist så understreker dette bare skillet mellom XB og PS: XB skal være et mediesenter med spillstøtte, PS skal kun være en spillkonsoll.

PS4 støtter 4K og bluray, men du krever vel mer enn 'folk flest' av dine avspillere..

 

XB = mediesenter, PS4 = mediasenter, bra poeng.

Endret av tecknoman
Lenke til kommentar

CD-spilling på spillkonsoll virker for meg litt unødvendig. Man har jo ikke noe LED direkte på konsollen, så må skru på TV og reke rundt i menyer for å starte det opp. Det kan forsåvidt løses nå, bedre enn med PS1-3, siden man kan bruke en padde til slikt, men uansett virker støtte for videostrømming for meg langt viktigere enn både CD, MP3 og Spotify.

Lenke til kommentar

Unødvendig, kanskje, men når de først har laget den, bør den holde mål. Har brukt den av og til når PC-en har vært nede for telling, og den suger virkelig svett eselpung.

 

De få gangene jeg trenger å sjekke noe når jeg spiller på 360-en og PC-en av en eller annen grunn er avslått, så er det fortsatt enklere å bare fikse opp mobilen fra lomma eller hente nettbrettet.

 

PS4 støtter 4K og bluray, men du krever vel mer enn 'folk flest' av dine avspillere..

 

XB = mediesenter, PS4 = mediasenter, bra poeng.

 

Kan vel ikke kalles mediasenter om den bare har muligheten for filmavspilling, vel?

Et mediasenter bør ha mulighet til å spille av mer enn et medium, ellers så er det lite vits i det.

 

Skal jeg ha et mediasenter, vil jeg at det skal kunne ta seg av musikk, film, bilder og TV.

Lenke til kommentar

Say what? Når gikk eg glipp av det memoet som sa at det å fjerne normale ting var framgang? Nextgen og har ikke normal MP3 støtte? Fysh. Hadde håper at vi fikk litt av den gamle løsningene som X360 hadde til å begynne. Det å spille MP3er mens man spillet spillene. Savner det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Say what? Når gikk eg glipp av det memoet som sa at det å fjerne normale ting var framgang? Nextgen og har ikke normal MP3 støtte? Fysh. Hadde håper at vi fikk litt av den gamle løsningene som X360 hadde til å begynne. Det å spille MP3er mens man spillet spillene. Savner det.

 

Ca. i 2000 når Apple fjernet diskettstasjonen, eller når Sony fjernet VCD fra Playstation 2, eller når alle pc-produsentene snart fjerner det optiske drevet (inkludert bluray).

 

Lik det eller ikke, men fysiske medier (og lokal lagring av medier) er på vei ut i massemarkedene, og dermed også på vei ut av massemarkedprodukter som spillkonsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...