Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er du lykkelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg er konstant tilfreds, fordi jeg ønsker meg hverken lykken eller ulykken. Jeg lar følelsen av lykke eller ulykke, komme og gå, og klynger meg ikke til den på noen måte

 

letting go

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg er lykkelig når jeg er med barna mine. Alt jeg gjør, gjør jeg for dem. Har de det bra, har jeg det bra. Når jeg ikke er sammen jentene mine er jeg mindre lykkelig enn når jeg er sammen med dem.

 

Alt annet er meningsløst i det store bildet (for meg).

 

Til TS: kanskje du kan begynne med noe du interesserer deg for? Noe som gjør at du møter andre likesinnede mennesker med samme interesser?

Lenke til kommentar

Grunn:

- Ingen venner

Med mindre du bor på en plass uten andre mennesker, så er det nok andre som også trenger selskap. Bli med i en eller annen form for aktivitet. Gitarkurs, språkkurs, byvandringer, etc. Du må være proaktiv, og ikke bare sitte hjemme og vente at folk skal bli glad i deg.

- Kjeder meg hele tiden

Litt av det samme som over. Finn på noe å gjør om dagen. Å sitte fremfor PC-en hele dagen lang er jævlig uproduktivt (med mindre det er jobben din). Kom deg ut og gjør noe.

- Har ingen ting å gjøre på

Igjen, det samme som over.

 

Det er veldig viktig derimot, å ikke skaffe deg en hobby "for å få venner", men fordi det er noe du interesserer deg i. Da kommer folk til deg automatisk.

Lenke til kommentar

Stort sett, ja.

 

* Jeg har en grei familie, et par gode venner og nok av bekjente.

* Jeg holder på med en utdannelse jeg liker.

* Jeg har ting å se fram til, altså planer for helgen, serier og filmer jeg skal se, sydentur og et lengre utenlandsopphold neste år.

* Jeg har jobbet mye og spart penger, slik at jeg kan unne meg litt ekstra av og til.

* Jeg er godt trent.

Lenke til kommentar

Et vel midt i mellom for øyeblikket. Har alt jeg trenger, men ingenting av deg jeg vil ha. En jobb jeg trives i, men som jeg egentlig ikke vil bli værende i.

 

Er dog godt trent, har god selvtillitt, og kommer lett i kontakt med nye mennesker, mens jeg er håpløs på å ta vare på de jeg kjenner.

 

Hva hadde gjort med lykkelig? Akkurat nå er jeg usikker, men jeg setter pris på det jeg har, prøver nye ting og vet jeg finner ut av det etter hvert.

Lenke til kommentar

Om jeg er lykkelig?

 

Jeg jager alltid etter lykke.

 

Kjøpte meg en båt som jeg bor i og det er varmt og behagelig. Men jeg klarer ikke å holde det ryddig hele tida.

 

Har ordnet meg fast jobb, arbeider hver ukedag og tjener mer enn nok penger, men jeg sløser dem bort ganske fort.

 

Studerer musikk og jeg elsker det. Men jeg har mye fravær.

 

Dersom det er ryddig der jeg bor, økonomien går strålende og jeg møter opp på skolen hver dag, blir jeg lykkelig da?

 

Når jeg har det ryddig begynner jeg å tenke på å pusse opp for at det skal se enda bedre ut.

Når jeg har betalt alle regninger begynner jeg å tenke på at jeg må spare fordi jeg skal ut å reise, fordi byen jeg bor i er kjedelig, så jeg må ta ekstravakter.

Når jeg møter opp på skolen hver dag så begynner jeg heller å tenke på hvilke karakterer jeg får og hva annet jeg kan forbedre.

 

Jeg er ikke disponert for å bli lykkelig, jeg setter alltid lista høyere og noen ganger for høyt.

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

verden er urettferdig, og hvis man ønsker seg mer av verden enn verden kan gi, er man dømt til å bli ulykkelig. Derfor er det best å ikke ønske seg noe, men ta vare på det som skjer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...