Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed IV: Black Flag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nesten litt fascinerende å følge en ny IP som kom stormende inn på en fersk konsollgenerasjon i 2007, og så være vitne til at den falmer til det nesten uvesentlige mot slutten av konsollgenerasjonen.

Å si at det kom stormende inn er vel å ta litt hardt i. Første spillet i serien fikk ganske så middelmådige karakterer det også.

Assassin's Creed IV: Black Flag ligger for øyeblikket mye bedre an enn Assassin's Creed (originalen) på metacritic, så å si at det falmer til det neste uvesentlige blir en ganske rar påstand.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Jeg mistenker at det er veldig forskjell på om spillet gis karakter som enskilt tilfelle eller som spill nummer fire (pluss pluss) i en serie.

 

Fullt mulig at det er en fantastisk spillopplevelse i sin egen rett, men hvis det er veldig lojalt mot treeren, som i tur var veldig lojalt mot toeren, som i tur var veldig lojalt mot det første spillet, så skjønner jeg anmelderen veldig godt. Jeg følte meg i hvert fall veldig ferdig med dette etter iterasjon nummer tre.

Lenke til kommentar

Synes det høres betydelig mer interessant ut enn AC3 ut i fra beskrivelsen, men det blir uansett ikke noe kjøp før den skikkelige versjonen kommer.

AC3 befinner seg definitivt i 4-6-land, så det er litt vanskelig å la være å tenke at det ikke nå er etterpåklokskapen som melder seg når enda et AC-spill skal vurderes.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Godt å se at dere er strenge mot spill som ikke viderefører sin serie på en betydelig måte.

Nå gjenstår det å se om dere er like strenge mot Battlefield 4 og CoD: Ghosts...

 

 

 

Skulle ønske dere kunne teste det på pc og se om det støtter 21:9 aspect ratio...

 

Spillet kommer jo ikke ut på PC før 22. november.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ikkje dere og VG's Level up spilt samme spelet????? eller har dere berre ikkje giddet å spele lenge nok??? Level Up sa nemmelig at spelet virket nesten litt kjedelig til han hadde spilt i 5 timer, så opnet det seg opp meir og meir og vart berre bedre og bedre..... Etter 17 timer var han fortsatt berre halvferdig med historie oppdragene, pga utforsking og sideoppdrag....

 

Anbefaler dere til og sjå testen til Level UP på vgtv :)

Lenke til kommentar

Har ikkje dere og VG's Level up spilt samme spelet????? eller har dere berre ikkje giddet å spele lenge nok??? Level Up sa nemmelig at spelet virket nesten litt kjedelig til han hadde spilt i 5 timer, så opnet det seg opp meir og meir og vart berre bedre og bedre..... Etter 17 timer var han fortsatt berre halvferdig med historie oppdragene, pga utforsking og sideoppdrag....

 

Eller så har to ulike anmeldere forskjellige meninger. Crazy, I know.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men for å sammenligne:

 

GameReactor Norge 8/10

GameReactor Portugal 9/10

GameReactor Finland 9/10

NowGamer ? 8/10

Joystiq ? 4/5

GamesRadar ? 4.5/5

OXM ? 9/10

CVG ? 9/10

Kotaku ? Yes

Eurogamer ? 9/10

OPM ? 8/10

Polygon ? 7.5/10

Gamespot ? 9/10

Shacknews ? 8/10

Videogamer ? 7/10

IGN ? 8.5/10

Gamestar Hungary ? 9.2/10

GamersNET ? 8/10

GameInformer ? 8.25/10

Rev3Games- 4/5

 

jeg er enig med deg. her burde helt klart anmelder ha sjekket ut hva andre anmeldere har gitt i score, sånn at han kunne gitt akuratt lik score. blir for dumt hvis anmeldere skal gi score ut i fra hva de mener om spillet.. hallo lixxom??

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor er alle plutselig så overrasket at spillet har fått bra mange andre steder, og dårligere her? Det er ingen hemmelighet at spill som forventes å selge godt, store titler, blir som regel automatisk lagt til +5 poeng i skalaen. Slik har det alltid vært. Ingen vil lese dårligere anmeldelser av sine mainstream favorittspill. Redaksjonene vil også få mer positiv klang når de er "med på bølgen". Modig gjort av Gamer.no å gi spillet en ærlig karakter, som i lengre sikt vil lønne seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Eller så har to ulike anmeldere forskjellige meninger. Crazy, I know.

 

Nettopp. Folk forventer jo at spill skal få samme karakteren overalt. Bioshock Infinite fikk jo nettopp kjempegode karakterer overalt, men det forhindrer meg likevel ikke fra å mene at det er tidenes makkverk. Smaken er som baken, og godt er det.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å si at det kom stormende inn er vel å ta litt hardt i. Første spillet i serien fikk ganske så middelmådige karakterer det også.

Assassin's Creed IV: Black Flag ligger for øyeblikket mye bedre an enn Assassin's Creed (originalen) på metacritic, så å si at det falmer til det neste uvesentlige blir en ganske rar påstand.

 

Når er ikke scoren til BF mer enn 5 prosentpoeng høyere enn originalen, så er vel litt overdrevet å si at det ligger "mye bedre an".

Lenke til kommentar

Tja, mange som sa det om AC3 også, er man lei så er man lei. Selv blir jeg ikke lei. Elsker de områdene og historiene AC forteller, og for meg trenger de ikke å finne opp kruttet hver gang. Det meste av elemenene fungerer i lengden her.

 

Men så har jeg personlig aldri brydd meg om omtaler da disse bare belyser en persons syn (som er lei) og da blir det feil uansett. Men klart mange blir skuffet fordi de tror at spillet deres er en nedtur, men ta det med ro, spillet er fantastisk om du er fan av fenomenet.

Lenke til kommentar

Godt å se at dere er strenge mot spill som ikke viderefører sin serie på en betydelig måte.

 

Nå gjenstår det å se om dere er like strenge mot Battlefield 4 og CoD: Ghosts...

 

 

 

 

Skulle ønske dere kunne teste det på pc og se om det støtter 21:9 aspect ratio...

Spillet kommer jo ikke ut på PC før 22. november.

COD og BF handler bare om å drepe hverandre. Når den påklistrede SP er ferdig, spiller alle disse i flere år som CTF og andre mer eller mindre oppfinnsomme MP elementer. AC er historiefortelling, noe ikke BF og COD er.

Lenke til kommentar

Bra anmeldelse av spillet, men tror det er ett litt for negativt syn på tolkingen. Mange andre har kommentert andre, store nettsider som gir nesten fullscore, og når så mange gjør det kan det ikke vere uten en god grunn.

 

Gler meg fortsatt like masse!

Og synd på de som lar en anmeldelse avgjøre om de kjøper spillet eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...