Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed IV: Black Flag


Anbefalte innlegg

Den serien her døde når Desmond døde. Synd at min absolutt favorittserie skulle ta livet av selve ryggraden sin for å få friere tøyler, så de kan melke det absolutt så mye de vil. Det er evig trist.

 

Takk og lov vil jeg si. Hatet Desmond. Kjedelig fyr og en historie jeg ikke brydde meg om. Ble irritert hver gang jeg ble tvunget til å spille som ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

COD og BF handler bare om å drepe hverandre. Når den påklistrede SP er ferdig, spiller alle disse i flere år som CTF og andre mer eller mindre oppfinnsomme MP elementer. AC er historiefortelling, noe ikke BF og COD er.

 

Snodig hvor unyansert du velger å være. CoD og BF handler omtrent om en hel drøss flere ting enn "å drepe hverandre". Angrep, forsvar, mestring av kjøretøy i lufta og på bakken, Man kan være akkurat like svart-hvit med Assassin's Creed som du er med CoD og BF. "Det handler om å drepe folk". I bunn og grunn er dette hva alle AC-spillene handler om. Du er en fyr som vandrer rundt i høyst suspekte klær og stikker folk med dolker. "Og det er alt". AC spillene har en like påklistret multiplayer-del som BF og CoD har påklistret SP.

 

Hva er poenget ditt, uansett? At AC-serien gjør større sprang med AC4 enn hva BF og CoD gjør med sine nye installasjoner? Uten å ha spilt noen av disse?

Lenke til kommentar

Snodig hvor unyansert du velger å være. CoD og BF handler omtrent om en hel drøss flere ting enn "å drepe hverandre". Angrep, forsvar, mestring av kjøretøy i lufta og på bakken, Man kan være akkurat like svart-hvit med Assassin's Creed som du er med CoD og BF. "Det handler om å drepe folk". I bunn og grunn er dette hva alle AC-spillene handler om. Du er en fyr som vandrer rundt i høyst suspekte klær og stikker folk med dolker. "Og det er alt". AC spillene har en like påklistret multiplayer-del som BF og CoD har påklistret SP.

 

Hva er poenget ditt, uansett? At AC-serien gjør større sprang med AC4 enn hva BF og CoD gjør med sine nye installasjoner? Uten å ha spilt noen av disse?

Snodig hvor unyansert du velger å være. CoD og BF handler omtrent om en hel drøss flere ting enn "å drepe hverandre". Angrep, forsvar, mestring av kjøretøy i lufta og på bakken, Man kan være akkurat like svart-hvit med Assassin's Creed som du er med CoD og BF. "Det handler om å drepe folk". I bunn og grunn er dette hva alle AC-spillene handler om. Du er en fyr som vandrer rundt i høyst suspekte klær og stikker folk med dolker. "Og det er alt". AC spillene har en like påklistret multiplayer-del som BF og CoD har påklistret SP.

 

Hva er poenget ditt, uansett? At AC-serien gjør større sprang med AC4 enn hva BF og CoD gjør med sine nye installasjoner? Uten å ha spilt noen av disse?

.

 

Jeg har spilt begge. Saken er, som du skriver, at bf eller cod får ikke karakteren 6. På Vita var det dog katastrofe. Ac har alltid vært sterkt historiedrevet, og mp nå er ikke noe bra og de kunne utelatt denne spør du meg. Ac, bf eller cod gjør ikke noe sprang i det hele tatt. Fps sjangeren har vært lik lenge og 3ps, som Ac gjør det den kan best. I cod og bf handler det stort sett om gjøre det større og voldsommere og med bedre grafikk. Nye kjøretøy og nye mp kommer også, men kjernen er det samme, akkurat som med Ac. Men man forventer selvsagt mer av sp og historie i Ac og motsatt på bf og cod.

 

Verken cod eller bf tilfører så mye nytt i år, men det bygger på samme lesten og vil bli fantastisk. Men er det for mye å forvente en revolusjon?, selvsagt ikke. Men det skjer ikke nå, men likevel vil bf score 9/10 og cod rett under det.

Lenke til kommentar

har hatt spillet siden torsdag og synes det er bedre enn andre spill i serien selv om Deamond er død synes det var trist men en dårlig valg av ubisoft var å ikke vise fram den fyren som du spiller i nåtiden som du går rundt med utenfor animus håper AC V kommer neste år eller 2 år

Lenke til kommentar

Vil ikke si det har vært historiedrevet så mye som drevet av historien, fordi konseptet om å slippe løs en spretten voldsmaskin i møysommelig gjenskapte historiske omgivelser har en egen appell.

Heldigvis, fordi "historien", særlig sci-fi-elementene og den moderne rammefortellingen, har gått fra ok+ via middels til helt krise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er alle plutselig så overrasket at spillet har fått bra mange andre steder, og dårligere her? Det er ingen hemmelighet at spill som forventes å selge godt, store titler, blir som regel automatisk lagt til +5 poeng i skalaen. Slik har det alltid vært. Ingen vil lese dårligere anmeldelser av sine mainstream favorittspill. Redaksjonene vil også få mer positiv klang når de er "med på bølgen". Modig gjort av Gamer.no å gi spillet en ærlig karakter, som i lengre sikt vil lønne seg.

 

Jepp. Fleste parten av de anmelder sidene som er nevnt(typisk de aller største sidene), er jo "kjøpt og betalt" og gir de vanlige toppkarakteren hver gang et stort mainstream spill kommer ut. Om spillet er bra eller nytenkende, spiller ingen rolle.

 

Hadde vært morsomt viss gamer.no tørr gi fremtidige cod spill lunken anmeldese også. Så lenge spillene forsetter i samme trend som tidligere år.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

 

Nettopp. Folk forventer jo at spill skal få samme karakteren overalt. Bioshock Infinite fikk jo nettopp kjempegode karakterer overalt, men det forhindrer meg likevel ikke fra å mene at det er tidenes makkverk. Smaken er som baken, og godt er det.

Et av mine dårligste kjøp på lang tid dessverre. Heldigvis til slikk og ingenting.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

jeg er enig med deg. her burde helt klart anmelder ha sjekket ut hva andre anmeldere har gitt i score, sånn at han kunne gitt akuratt lik score. blir for dumt hvis anmeldere skal gi score ut i fra hva de mener om spillet.. hallo lixxom??

Når man henviser til andre testsider så er det ikke for at man mener at Gamer.no skal gi samme score som andre men rett og slett at å lese flere anmeldelser gir et bedre inntrykk av spillet. Når jeg skal ha et spill leser jeg flere anmeldelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Når er ikke scoren til BF mer enn 5 prosentpoeng høyere enn originalen, så er vel litt overdrevet å si at det ligger "mye bedre an".

Når man er oppe på åtte-tallet er 5 prosentpoeng ganske mye når det er snakk om et gjennomsnitt. Spesielt siden det her blir framstilt som det klart dårligste spillet i serien.

Lenke til kommentar

Jeg merker jeg har nådd min grense for Assassins Creed nå. Trodde jeg ville ha fireren, men har bestemt meg for å stå over.

Dessuten var ikke sjøslagene noe jeg likte spesielt godt i treeren.

Problemet er at alle spillene har vært repetetive. De forsøker å dekke over det med forskellige minispill og muligheten til å bygge samfunn, men det hjelper ikke når selve kjernen i spillene er så enkelt og kjedelig (min mening).

Jeg har nok rett og slett spilt meg lei.

Lenke til kommentar

Jeg er nesten enig med anmeldelsen. Ville gitt det 7/10 selv, rett og slett fordi såpass mye av spillet er en "rehash" av ting Ubisoft har gjort før.

 

Ignorerer du derimot alle de fem forrige Assassin's Creed-spillene og ser på Black Flag som en helt ny utgivelse er det verdig 9/10. Verden er fantastisk vakker og jeg føler meg som en sjørøver når jeg skyter spanske krigsskip i fillebiter i karibiske farvann. Historien er derimot skuffende og slutten kanskje seriens dårligste.

Lenke til kommentar

Det er bra at dere trekker spillet for lite innovasjon, men jeg skulle ønske dere trakk spillet for ting som ikke har med selve spillet i seg selv å gjøre. Blant annet det at Ubisoft bruker en latterlig kopisperre på PC-versjonen, og tvinger deg til å taste inn en online-kode for at man skal ha tilgang til en veldig vital del av av hovedhistorien. Det vil si at de som kjøper spillet brukt får en veldig lammet opplevelse.

 

Håper dere i fremtiden kan trekke spill på slike avgjørelser.

Lenke til kommentar

Igjen, PC-versjonen er ikke ute. Jeg synes det blir å ta i litt om Gamer skal trekke PC-versjonen av et spill for ditt og datt når det fortsatt er 20 dager igjen til det blir lansert. De har sannsynligvis ikke spilt PC-versjonen i det hele tatt.

 

Fordi de frykter piratkopiering. Samme opplegget som Rockstar gjør med GTA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...