Gå til innhold

Test: AMD Radeon R9 290X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja Asus sin Direct CU TOP løsning bruker å ligge en 300 over dette og da er både temperatur og lydnivå hamlet opp med, så da kan vi vel være enig i at det er sammenlignbart å si at Titan (7095) er 57% dyrere. Da kan du kanskje etter hvert være enig i at dette kortet fremstår som rimelig kanonbra.

 

Fortsatt skeptisk du. Men kan hende jeg gir det et forsøk. Hvis CFX er levelig denne gangen så blir det nok kjøp, hvis ikke blir det å vente lenger.

Lenke til kommentar

Ta alle penga du sparer og kjøp full custom vannkjøling til hele pcen da. Hvorfor se løsninger når man heller kan gråte om feil.

 

Har custom vannkjøling på pcen allerde ;) Men er et absolutt krav for meg at CFX blir VELDIG mye bedre enn det var. Hvis det ikke er bedre enn med 7000 serien så venter jeg, 680 sli har fortsatt meeer enn nok kraft haha.

Ja Asus sin Direct CU TOP løsning bruker å ligge en 300 over dette og da er både temperatur og lydnivå hamlet opp med, så da kan vi vel være enig i at det er sammenlignbart å si at Titan (7095) er 57% dyrere. Da kan du kanskje etter hvert være enig i at dette kortet fremstår som rimelig kanonbra.

 

Har sagt flere ganger at jeg bruker stockkjøler kort før jeg setter på vannblokker. Men kjøper ikke et stockkort som suger(ikke kortet men kjøleren) før jeg vet at det er bra i CFX, og der har jeg viiirkelig mine tvil.

Lenke til kommentar

 

Har custom vannkjøling på pcen allerde ;) Men er et absolutt krav for meg at CFX blir VELDIG mye bedre enn det var. Hvis det ikke er bedre enn med 7000 serien så venter jeg, 680 sli har fortsatt meeer enn nok kraft haha.

 

http://www.anandtech.com/show/7457/the-radeon-r9-290x-review/11

Ser ut som det er en veldig stor forbedring ut ifra dette i alle fall.

 

Drit i om stockkjøleren er dritt, om jeg ikke tar feil så finnes det vannblokker allerede til kortet.

Lenke til kommentar

Litt synd at kortet kommer nær makset fra fabrikk. Virket som det er lite rom for overklokking, så noen anmeldelser der de strevde med dette.

 

Og det blir uaktuelt med kjøp av kort med standardkjøler med tanke på støy. Man får vente på senere utgivelser med andre kjølere og modnere drivere/overklokkingsprogram.

Lenke til kommentar

 

http://www.anandtech.com/show/7457/the-radeon-r9-290x-review/11

Ser ut som det er en veldig stor forbedring ut ifra dette i alle fall.

 

Drit i om stockkjøleren er dritt, om jeg ikke tar feil så finnes det vannblokker allerede til kortet.

Utrolig hvor bra kortet gjør det i anandtech sin test. Spesielt i høye oppløsninger (eneste som betyr noe for min del, og sikkert et par andre der ute også) så gjør 290x kål på både GTX 780 og Titan. Og i CF, med god margin. :D

 

Meeeen, frametimes er ikke heelt ajour med 780 SLI, spesielt tydelig i et par av spillene. :(

Lenke til kommentar

Litt synd at kortet kommer nær makset fra fabrikk. Virket som det er lite rom for overklokking, så noen anmeldelser der de strevde med dette.

 

Og det blir uaktuelt med kjøp av kort med standardkjøler med tanke på støy. Man får vente på senere utgivelser med andre kjølere og modnere drivere/overklokkingsprogram.

Nja, foreløpig ikke noe særlig gode overklokkingsresultater, men med den dårlige kjøleløsningen og det høye strømforbruket så tar jeg de testene med en god klype salt når det kommer til hva slags potensiale det har. Å overklokke det med stock kjøler er vel egentlig helt ute av bildet.

Lenke til kommentar

Link til handlekørj?

 

...sitter å vurderer omtrent det samme :p

 

Har sittet i over fem timer og lest tester for å finne deler som passer best for meg, men handlekurven er nok dessverre ikke lagret. Siden min maskin kommer til å få et litt SPESIELT BRUKSOMRÅDE, vil nok ikke oppsettet passe særlig bra for andre uansett. De viktigste delene derimot er følgende:

 

Hovedkort: ASRock Z87 OC Formula LGA1150

CPU: Intel Core i7 4770k

Skjermkort: (selvfølgelig) AMD Radeon R9 290X m/BF4

RAM: Corsair Vengeance Pro 2x8 GB DDR3-1866MHz CL9

Kabinett: NZXT H630

Harddisk: Samsung SSD 840 EVO 1TB + 2 x Seagate Barracuda 4TB

Endret av Splitter
Lenke til kommentar

 

Prosentregning er ikke din største side

 

 

Så ikke før nå at det kostet 4200. Men det er en versjon med stockkjøler som har 95 grader og bråker som en flymotor. Ikke akkuratt sammenlignbart.

 

 

Haha å herregud å komisk :D

En nedlatende påpekning på mine ferdigheter inne matematikk, og så er det du som tok feil til å begynne med, mens jeg faktisk hadde regnet ut eksakt riktig prosentdifferanse. Denne fortjener en plass på veggen :D

Endret av IceBlitz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til de som klager på temp, jeg hadde et overklokket 6600GT som jeg spilte HL2 på med en del artifacts som jeg egentlig ga faen i en god stund, etter en mnd. ca. så tenkte jeg at det var på tide å sjekke tempen på kortet, lå på 140 grader celsius under load det :) hadde nokk ligget der en god stund også, rensket ut en dung med støv og alt var bra igjen, holdt et par år før jeg byttet til et 8800gts ;) de tåler nokk mer enn man tror:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Haha å herregud å komisk :D

En nedlatende påpekning på mine ferdigheter inne matematikk, og så er det du som tok feil til å begynne med, mens jeg faktisk hadde regnet ut eksakt riktig prosentdifferanse. Denne fortjener en plass på veggen :D

For så å ro seg i land med at det er en 95 graders flymotor

 

Edit: innlegg i sitatet, stress med mobil...

Endret av JAKOBK
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

1. Vennligst slutt å fantasere opp tullball, utsagnet mitt er helt rikitg, det er bare du som snakker om koking og annet tøv. Ikke løp rundt og lat som jeg har sagt noe sånn.

 

2. Du har kanskje lave krav, nye bedriftsmaskiner fra HP er ikke spesielt stille.

 

4. Som over, du har lave krav, det er greit det, det er særdeles vanskelig å få en maskin med ett sånt kort ordentlig stille.

 

5. Og har du råd til denne, så har du råd til en titan, så prisforskjellen mellom de teller ikke?

 

AtW

 

 

Hva prater du om?

Dette er jo helt fjernt.

For det første, har du tydeligvis ikke en anelse om hvor stille et Vapor-X er, du vet heller ikke hvor stille min maskin er, men alikevel insinuerer du at du vet hvor mye PCen min bråker og forteller meg at jeg har lave krav.

 

Og ang støynivået på nye arbeidsstasjoner fra HP til bedrifter, så tar du helt feil.

Så enkelt er det, for de er så stille at mange sliter med å høre at de er på, til tross for at de ligger på pulten med skjermen stående på dem. Har de siste årene hatt prosjekter som har innebært å bytte ut nesten 300 maskiner for tilsammen 3 forskjellige bedrifter, alle til fordel for HP av ymse modeller. Og det er som regel kun CAD-maskinene som lager merkbar lyd av nyere modeller, vel og merke kun under load.

 

Du er ute å kjører nå... På tide å basere retorikken sin på noe med rot i virkeligheten når det gjelder støynivåer og varmeutviklingsdiskusjonen.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til de som klager på temp, jeg hadde et overklokket 6600GT som jeg spilte HL2 på med en del artifacts som jeg egentlig ga faen i en god stund, etter en mnd. ca. så tenkte jeg at det var på tide å sjekke tempen på kortet, lå på 140 grader celsius under load det :) hadde nokk ligget der en god stund også, rensket ut en dung med støv og alt var bra igjen, holdt et par år før jeg byttet til et 8800gts ;) de tåler nokk mer enn man tror:p

 

Har selv hatt et 6600 Ti mener jeg det het.

Viften røk på det, stoppet uten at jeg la merke til deg.

Brukte det slik i 2 måneder, og da jeg fant det ut limte jeg på en kjøler med plastikk ribber fra et gammelt nvidia 4200 kort. Funket i et halvt år og så solgte jeg det. Og hørte heller aldri noe fra han som kjøpte det om at det gikk i stykker så...

 

Men, temp og levetid er noe fanboys og de som må forsvare sine egne kjøp, har brukt i lange tider, både på prosessorer, RAM, skjermkort etc. Tragisk nok :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

http://www.anandtech.com/show/7457/the-radeon-r9-290x-review/11

Ser ut som det er en veldig stor forbedring ut ifra dette i alle fall.

 

Drit i om stockkjøleren er dritt, om jeg ikke tar feil så finnes det vannblokker allerede til kortet.

 

Er ikke noe jeg driter i. At du gjør det er greit men det gjør ikke JEG. Eller er ikke min personlige mening om dette bra nok for deg når det gjelder mitt valg?

 

Men nok en gang viser det seg at frametimes er elendig i forhold til SLI. Japp da ble det ikke AMD denne gangen heller. Hvordan er det mulig at amd enda ikke har klart å få til dette?

Endret av cannibalguppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...