Gå til innhold

Slik hopper du enkelt fra iOS til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du? Ut fra oppførselen vil jeg gjette 12, men det er ikke godt å si. At du kaller Android for "cancer" (som faktisk kalles kreft på norsk), gjør det veldig tydelig for alle andre her inne at du ikke har peiling på hva du snakker om, så jeg vet ikke helt hva du prøver på.

 

12 og et halvt, snart 13. Android er best xPxPXp

Lenke til kommentar

Går fint å hoppe andre veien også.

Brukte Android tidligere og har hatt noen fine HTC telefoner, samt en kronisk ustabil Samsung Galaxy S før jeg byttet til Iphone.

For min del var det ingen problem. Bare sørg for at alle kontakter, mail og SMS er lagret på Gmail. Da har man det tilgjengelig på Iphone også.

 

Forøvrig er det synd å si det. Men etter mange mobiler og opperativsystemer. Har kjørt både offisiell og uoffisielle release på android telefonene. Har testet både standard oppsett og sterkt tweakede varianter. Men nå begynner jeg å bli seriøst Apple-frelst.

Klart man savner mulighet til å installere bedre keyboard og sånt. Men fy pokker hvor deilig det er med en telefon som bare funker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Går fint å hoppe andre veien også.

Brukte Android tidligere og har hatt noen fine HTC telefoner, samt en kronisk ustabil Samsung Galaxy S før jeg byttet til Iphone.

For min del var det ingen problem. Bare sørg for at alle kontakter, mail og SMS er lagret på Gmail. Da har man det tilgjengelig på Iphone også.

 

Forøvrig er det synd å si det. Men etter mange mobiler og opperativsystemer. Har kjørt både offisiell og uoffisielle release på android telefonene. Har testet både standard oppsett og sterkt tweakede varianter. Men nå begynner jeg å bli seriøst Apple-frelst.

Klart man savner mulighet til å installere bedre keyboard og sånt. Men fy pokker hvor deilig det er med en telefon som bare funker.

 

Ok, så det var ikke verre nei :p Skjønner godt at mange lar seg frelse av iOS jeg, men for meg og mange andres del er det nok mye med prinsippet. Men du kan i det minste si du har prøvd begge og kan grunne ditt valg i erfaring ;)

Lenke til kommentar

Eller logg inn på google id'n på iPhone å synkoniser... Boom alt som var på iCloud er nå på Google brukern...

 

Tar den med seg apps, iTunes innhold, diverse dilldall fra iWork og det hele? Syntes du er litt for raskt ute med begrepet "alt" her for det er langt mer som ligger i iCloud enn bare kontakter og e-post.

Lenke til kommentar

Hadde Android på tiden hvor 2,1 regjerte... Kjøpte meg iPhone å har nå hatt iOS i ett par\tre år, Har nettopp bestilt meg en LG G2 å skal prøve Android igjen da jeg sikler etter de mulighetene Android nå gir meg i forhold til iOS, Men hvordan syncroniserer dere til gmail? Jeg har ikke helt forstått hvordan enda..

Lenke til kommentar

Er det sant? Kan man ikke velge tastatur på iphone?

 

Nei, du må taste deg i hel (no swipe for U!). Du kan i beste fall skru av klikkelyden på det. Men ikke alle klarer det heller på "det mest intuitive mobile OS". :tease: Du kan heller ikke assosiere at du skal sende mail med Gmail appen om du bruker den og ikke setter opp Gmail i Apples email-program. Videre kan du ikke se hvem som ringer om de ikke ligger i din telefonliste fra før (altså, ikke noe sanntidsoppslag mot 1881 o.l.). Sist men ikke minst så kan du ikke få en iPhone til å skru av lyden hvis du skal i et møte som ligger i kalenderen på telefonen. Og har jeg ikke utallige ganger i møte hørt marimba-lyden fra en iPhone.... :realmad:

 

Men nok om det. Det er i hvert fall null stress å synkronisere via gmail/google-konto uansett hvilket mobil-OS du vil gå til og fra, av iOS, Android og til og med Windows Mobile. :thumbup:

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

 

Nei, du må taste deg i hel (no swipe for U!). Du kan i beste fall skru av klikkelyden på det. Men ikke alle klarer det heller på "det mest intuitive mobile OS". :tease: Du kan heller ikke assosiere at du skal sende mail med Gmail appen om du bruker den og ikke setter opp Gmail i Apples email-program. Videre kan du ikke se hvem som ringer om de ikke ligger i din telefonliste fra før (altså, ikke noe sanntidsoppslag mot 1881 o.l.). Sist men ikke minst så kan du ikke få en iPhone til å skru av lyden hvis du skal i et møte som ligger i kalenderen på telefonen. Og har jeg ikke utallige ganger i møte hørt marimba-lyden fra en iPhone.... :realmad:

 

Men nok om det. Det er i hvert fall null stress å synkronisere via gmail/google-konto uansett hvilket mobil-OS du vil gå til og fra, av iOS, Android og til og med Windows Mobile. :thumbup:

Bortsett fra at du faktisk kan bruke iphonen sitt default program til Gmail, til og med Exchange, yahoo, AoI og Outlook + din egen private på egen server om du vil det.

 

Personlig prøvde eg å bytte til Android nå i sommer(har 2 forskjellige telefoner og nummer akkurat no) og prøver jo forsåvidt enda, Personlig syns eg ikkje den var så utrulig masse bedre, sjølv om det var litt friare.

 

Lika dårleg f.eks. att Facebook appen krever tilgang til meldingar og telefonen, for ikkje å nevne att sjølv om du velge kun å legge til kontakter som er der fra før til kontaktane dine, så får du alle (eg personleg ville bare linke bilder osv), å fjerne det var sikkeleg stress. Ja du kan velge vekk FB kontaktane i telefonboka/kontakter, men sender du massemelding så får du ikkje opp det tilbode.

 

Kan forøverig ikkje seie att eg nokon gong har fått opp nummer oppslag på ukjent nr.

Slå av lyden på Iphone e utrulig mykje meir lettvindt enn på Android. Og no med IOS7 er Iphone blitt eit meir og meir klart valg for meg personleg, grunna blandt anna enklare tilgong til kalender via swipe ned til og med på lås skjermen, swipe opp kan eg lett sette telefonen i ikkje forstyrr modus slå av WIFI osv.

 

TLDR: Android ekje for alle, enkelte fortrekker Iphone sin enkelhet over Android sin openhet.

Endret av bakpak
Lenke til kommentar

TLDR: Android ekje for alle, enkelte fortrekker Iphone sin enkelhet over Android sin openhet.

 

Så enkelt er det ikke som man skal ha det til. Greit når man skjønner det, som med alt annet. F.eks. det med å ha alle settings på en egen side for alle applikasjoner er jo helt ulogisk om man er vant til å bruke programmer på en datamaskin. Der hør man innstillingene for programmet i programmet. Men det er vel en slags forskrudd "enkel" eplehodelogikk bak det også.

 

Jeg er også fasinert over hvordan alle iPhone-brukere hevder at man ikke trenger større skjerm enn 3,5", og nå siste året ikke mer enn 4". Jeg vedder mye på at om iPhone hadde kommet med en 4- og en 5-tommers utgave ville nok den med 5" solgt mye mer. Men når man ikke får det så må man jo forsvare sitt valg på en eller annen måte. Tror det er et eller annet navn i psykologien for dette.

Lenke til kommentar

Folk kjøper vell de modellene som tilbyr det de er ute etter? Per i dag så er iPhone kun tilgjengelig i 4,0" skjerm og da kjøper de som ønsker seg en iPhone en telefon med 4,0" og er stortsett strålende fornøyde med det.

 

Skjønner ikke helt hvorfor folk skal gjøre dette langt mer komplisert enn det faktisk er? Det er mange der ute som foretrekker iPhone, om det så er på grunn av skjermstørrelsen, operativsystem, byggekvalitet, design, utseende, ytelse, eplelogoen eller hva enn det måtte være så er alle grunner gode grunner så lenge kjøperen selv føler at det rettferdiggjør det innkjøpet vedkommende foretar seg. Kanskje er det en kombinasjon av flere ting, eller kanskje det er ting de misliker med konkurrent som gjør at de faller på iPhone, uansett årsak så tar disse personene seg til takke med den modellen Apple tilbyr, per i dag er denne på 4,0" og da sier de seg fornøyde med dette og de aller, aller fleste opplever denne skjermen som mer enn stor og god nok eller så hadde de jo ikke anskaffet telefonen i utgangspunktet og hellere gått for en med større skjerm fra en av konkurrentene.

 

 

Om neste versjon kommer med 5,0" skjerm så blir det akkurat samme situasjon, de som foretrekker iPhone på grunn av operativsystem, byggekvalitet, design, utseende, ytelse, eplelogoen eller hva enn det måtte være vil jo ikke la seg påvirke av den større skjermen i noen grad og skaffer seg det Apple har å tilby fordi det er dette de er ute etter, det er dette de ønsker, det er dette de vil ha og ønsker å bruke.

 

 

Per i dag så har du ingen toppmodeller innen Android som kan tilby kompaktskjermstørrelse, og du har ingen iPhone som kan tilby deg stor skjerm så det er nok endel brukere som forsvinner den ene eller den andre veien som et resultat av dette. Men det er ikke sånn at flesteparten av iPhone brukere er brukere som et resultat av skjermstørrelsen så jeg ser lite poeng i å forsøke å legge noen form for vitenskap bak dette valget da det nok baserer seg på helt andre variabler og et helt annet regnestykke enn bare skjermstørrelse. Jeg tar gjerne en 4,5" skjerm da det er grensen for hva jeg føler meg komfortabel med, men jeg vil jo uansett vurdere en iPhone på 5,0" om det er det eneste alternativet av den enkelte grunn at jeg ikke er noen videre stor fan av Android så jeg foretrekker iOS og er nok villig til å gjøre et kompromiss på mine preferanser hva angår skjermstørrelse for å beholde iOS.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...