Gå til innhold

7 av 10 butikksjefer mot søndagsåpne butikker! NorgesGruppen varsler kamp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke min oppgave, ei heller statens. Det er derimot statens oppgave å bestemme når folk ikke skal handle, gjennom regulering av maksimale åpningstider.

Der er jeg uenig med deg.

Det bør være EIERS rett til å bestemme når han/hun vil ha åpent. Har de ansatte, skal de selvsagt forholde seg til arbeidsmiljøloven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det motsier jo seg selv. Staten forteller når eier kan ha åpent via arbeidsmiljøloven?

 

Hvis eier følger arbeidsmiljøloven skal butikken selgsagt ikke ha åpent på natta eller søndager.

Hvorfor mener du en butikk ikke kan ha åpent 24/7 uten å bryte arbeidsmiljøloven?

Tja, du kan bruke litt av tiden du bruker på forumet midt i skoletiden og midt i arbeidstiden til å handle i stedet :)

Fordi det har du bestemt på vegne av ham? Noe annet bør jo forbys ;)

Lenke til kommentar

Feil. Arbeidsmiljøloven åpner for både nattarbeid og søndagsarbeid.

Åpner for? Klart de åpner for mye rart, det betyr ikke at det er tilfelle i samfunnet. Det er faktisk en pågående debatt hos landets øverste politikere om å tillate søndagsåpne butikker.

 

Nei, om butikker planlegger å bryte loven er ikke det debatten handler om.

 

Det er åpenbart at det er snakk om planlegging slik at butikker kan ha åpent på søndager uten å bryte loven. Ingen som planlegger å bryte loven her, det er planlegging for å endre loven slik at planleggingen ikke bryter den.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det er åpenbart at det er snakk om planlegging slik at butikker kan ha åpent på søndager uten å bryte loven. Ingen som planlegger å bryte loven her, det er planlegging for å endre loven slik at planleggingen ikke bryter den.

Arbeidsmiljøloven og "lov om helligdager" er to forskjellige ting. Arbeidsmiljøloven skal sikre at folk ikke må jobbe 24/7/365 uavhengig av evt. forbud mot å ha sin egen butikk åpen når man ønsker.

Lenke til kommentar

Det kan bli vanskelig for noe folk å endre det de blir vant til. Jeg er meget glad jeg bor i et land hvor jeg kan kjøpe dagligvarer når jeg trenger det og på de samme lave prisene kl. 1100 eller 0300

Så du mener at prisene faktisk ikke steg til himmels selv om butikkene ikke blir detaljstyrt av staten? Kan det virkelig stemme?

Lenke til kommentar

Jeg trekker den konklusjonen at flertallet i denne diskusjonen ikke har startet sin yrkeskarriere, og/eller antar at de ikke, hverken direkte eller indirekte, vil bli berørt av en slik lovendring.

 

Til syvende og sist må man spørre seg om man ikke lenger ønsker helg. Det handler om å tenke litt mer langsiktig, ironisk nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg trekker den konklusjonen at flertallet i denne diskusjonen ikke har startet sin yrkeskarriere, og/eller antar at de ikke, hverken direkte eller indirekte, vil bli berørt av en slik lovendring.

 

Til syvende og sist må man spørre seg om man ikke lenger ønsker helg. Det handler om å tenke litt mer langsiktig, ironisk nok.

Snakk for deg selv. 9-5,man-fre har for lengst gått ut på dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...