Gå til innhold

– Grand Theft Auto V kommer til PC neste år


Anbefalte innlegg

 

Når det kommer til EA og deres siste rekskapsår kommer det fram at konsoller står for ca 75 % av inntekta og PC for ca 18% av inntekta. Dette kan man lese seg til her.

 

Hvor får du disse tallene fra?

Q4/2012-Q4/2013:

Xbox360: 30,8 %

PS3: 29,4 %

Wii: 1,5 %

Konsoll totalt: 61,6 %

 

PC: 25 %

 

Resterende er mobil og håndholde

Har nok vore noko trøtt da eg rekna kjapt over dette.

 

Tanken var å rekne ut prosentvis inntjening på Total GAAP for siste reknskapsår, dvs Q1 + Q2 + Q3 + Q4 i 2013, men eg har faktisk brukt feil tall. Eg brukte talla fra den andre oversikta som tek for seg inntjening som enda ikkje er kome inn. Skulle brukt første oversikta. Dette beklager eg. Muligens Specsavers blir det neste. :/

 

Men den riktige prosentvise inntjeninga er for konsoll(PS3 + Xbox360) 59,5% og PC 24,4%.

 

Eg syns jo så klart at heile reknskapsåret 2013 gir eit rettare bilde på kor mykje konsollsalget betyr i forhold til PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Burde komt på PC på samme tid som konsoll, eventuelt noen uker i etterkant....Håpløst at de ikke skal prioritere den platformen de en gang startet på :S

 

Ikke så rart fra et økonomisk perspektiv. Men nå får vi det hvertfall, dette blir knall! Spilte igjennom ca 1/3 av spillet på konsoll før jeg ikke orket grafikken lengre, gleder meg til å kjøpe det på PC og runne det slik det skal spilles. :)

Grunnet grafikk, faktisk.

Lenke til kommentar

 

Korleis er den ein meir vital plattform enn noko sinne? Det er ingen hemmelighet at det er langt meir piratkopiering på PC, og langt høgare salgstal på konsoll.

 

Det ville ikkje overraska meg om R* på eit tidspunkt kutta ut PC, men me får håpe dei ikkje går så drastisk til verks.

 

Jeg mener du tar feil og ignorerer de siste års utviklinger. PC har blitt revitalisert, som Jakoozie sier lenger oppe her. Det du sier stemte kanskje i 2007 men pga den lange konsollgenerasjonen har konsollene mista litt grepet om enkelte segmenter av gamere.

 

Ja det er mye piratkopiering men de digitale butikkene har gjort PC til en levende og vital plattform som har større variasjon av sjangere og spill i alle størrelser enn noensinne.

 

Det er lett å se hvis man har fulgt med på f.eks Steam, Origin og Gog.com

 

Og nå har jeg ikke engang nevnt gigant-hits som DOTA 2, Minecraft eller League of Legends.

Lenke til kommentar

 

Jeg mener du tar feil og ignorerer de siste års utviklinger. PC har blitt revitalisert, som Jakoozie sier lenger oppe her. Det du sier stemte kanskje i 2007 men pga den lange konsollgenerasjonen har konsollene mista litt grepet om enkelte segmenter av gamere.

 

Ja det er mye piratkopiering men de digitale butikkene har gjort PC til en levende og vital plattform som har større variasjon av sjangere og spill i alle størrelser enn noensinne.

 

Det er lett å se hvis man har fulgt med på f.eks Steam, Origin og Gog.com

 

Og nå har jeg ikke engang nevnt gigant-hits som DOTA 2, Minecraft eller League of Legends.

 

Eg meiner spesifikt GTA-serien, men me manglar sjølvsagt salgstal frå Steam der og.

Lenke til kommentar

 

Eg meiner spesifikt GTA-serien, men me manglar sjølvsagt salgstal frå Steam der og.

 

Da bør du være mer tydelig, når du svarer på ett innlegg som handler om PC-plattformen som helhet, og i tillegg skriver i generelle vendinger om PC som plattform, så er det i praksis helt umulig å vite at du snakker om kun GTA-serien.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Korleis er den ein meir vital plattform enn noko sinne? Det er ingen hemmelighet at det er langt meir piratkopiering på PC, og langt høgare salgstal på konsoll.

 

Det ville ikkje overraska meg om R* på eit tidspunkt kutta ut PC, men me får håpe dei ikkje går så drastisk til verks.

Jeg mener du tar feil og ignorerer de siste års utviklinger. PC har blitt revitalisert, som Jakoozie sier lenger oppe her. Det du sier stemte kanskje i 2007 men pga den lange konsollgenerasjonen har konsollene mista litt grepet om enkelte segmenter av gamere.

 

Ja det er mye piratkopiering men de digitale butikkene har gjort PC til en levende og vital plattform som har større variasjon av sjangere og spill i alle størrelser enn noensinne.

 

Det er lett å se hvis man har fulgt med på f.eks Steam, Origin og Gog.com

 

Og nå har jeg ikke engang nevnt gigant-hits som DOTA 2, Minecraft eller League of Legends.

Jup RDR kom i 2007 når konsollene sto sterkest.

 

6 år senere kan du kjøpe en 4000 kr Laptop med overlegen grafikk.

Steam og andre download tjenester har overtatt salget og også bidratt til å redusere pirat kopieringen.

 

Når det gjelder GTA5 gjetter jeg at pc og nextgen versjonen kommer omtrent samtidig datoen tyder på det.

Lenke til kommentar

Har nok vore noko trøtt da eg rekna kjapt over dette.

 

Tanken var å rekne ut prosentvis inntjening på Total GAAP for siste reknskapsår, dvs Q1 + Q2 + Q3 + Q4 i 2013, men eg har faktisk brukt feil tall. Eg brukte talla fra den andre oversikta som tek for seg inntjening som enda ikkje er kome inn. Skulle brukt første oversikta. Dette beklager eg. Muligens Specsavers blir det neste. :/

 

Men den riktige prosentvise inntjeninga er for konsoll(PS3 + Xbox360) 59,5% og PC 24,4%.

 

Eg syns jo så klart at heile reknskapsåret 2013 gir eit rettare bilde på kor mykje konsollsalget betyr i forhold til PC.

Dette viser at PC betyr omtrent like mye som PS3 eller Xbox360 for EA. Forstår virkelig ikke hvordan du kan slå sammen PS3 og Xbox360 for å sammenligne mot PC. Xbox og PS3 er veldig ulik, og krever utvikling av forskjellige versjoner av spill, og dette koster penger.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Ikke noe Grand Theft Auto V på komplett.no eller noen andre steder etter hva jeg kan se ang PC utgivelsen, er dette prosjektet lagt på Is? (ja, jeg har googlet litt men fant ikke noe veldig konkret på dette). Hadde store planer om å sette opp view distance, oppløsning etc å spille det via steam (funker pcen som en god konsoll, takket være mulighetene i Steam menyen) på Stue Pcen med en håndkontroller... haddet sett litt frem til det (enda ikke kjøpt konsoll versjon av dette spillet, blir nok ikke noen nye konsoll kjøp på meg heller, de blir bare til støvsamlere hos meg).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mitt største problem med 360/PS3 versionen er framerate, oppløsning på storskjerm, biler som popper opp fra ingensteds osv osv.
Det tekniske ser rett og slett ikke så bra ut.
Har spillet på PS3 men mista interressen etter hvert pga det overnevnte.

Dessuten er jeg blitt mer eller mindre en ren PC-gamer. Har rett og slett ikke skrudd på PS3'en min på månedsvis.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil folk egentlig ha gta v på pc? Hvorfor kjøper dere det ikke til 360 eller ps3 istedenfor?

 

Fordi jeg blir litt litt trist hver gang jeg fyrer opp PS3'en min for å spille på den. Sist jeg gjorde det var for The Last of Us, som jeg tror ble mitt siste spill på PS3. Det blir nok en PS4 i hus etterhvert, men den er allerede underlegen pc'en. En bærbar sådan.

 

Skal jeg spille i sofaen kobler jeg bare opp den til tv og bruker kontroller...

 

Edit: Also: 4ZpihCH.png

Endret av XmasB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Hvorfor vil folk egentlig ha gta v på pc? Hvorfor kjøper dere det ikke til 360 eller ps3 istedenfor?

 

Fordi jeg blir litt litt trist hver gang jeg fyrer opp PS3'en min for å spille på den. Sist jeg gjorde det var for The Last of Us, som jeg tror ble mitt siste spill på PS3. Det blir nok en PS4 i hus etterhvert, men den er allerede underlegen pc'en. En bærbar sådan.

 

Skal jeg spille i sofaen kobler jeg bare opp den til tv og bruker kontroller...

 

Edit: Also:

 

I tillegg opnar ein PC-versjon for modifikasjonar, som har vore ei stor greie med tidlegare GTA-spel.

 

 

Hvorfor vil folk egentlig ha gta v på pc? Hvorfor kjøper dere det ikke til 360 eller ps3 istedenfor?

kan vel ikke være vanskelig å skjønne når PC - versjoner nesten alltid er teknisk bedre? AtW

 

Pc er selvfølgelig ikke bedre:) Kanskje de nyeste pcer er bedre enn last gen maskiner men ps4 er deff bedre enn noen computers:)

 

 

Hvorfor vil folk egentlig ha gta v på pc? Hvorfor kjøper dere det ikke til 360 eller ps3 istedenfor?

Fordi man ikke eier 360 eller PS3, for eksempel.

 

Man kan ikke eie en xbone og ps4 vist man ikke har reid 360 og ps3

 

Æsj bumping uten noen launchdato makes me a sad panda. Men tror dere launchdato på E3 om litt ?

Er vell strengt talt ikke bumping da, tråden har vært svært aktiv

 

Mitt største problem med 360/PS3 versionen er framerate, oppløsning på storskjerm, biler som popper opp fra ingensteds osv osv.

Det tekniske ser rett og slett ikke så bra ut.

Har spillet på PS3 men mista interressen etter hvert pga det overnevnte.

 

Dessuten er jeg blitt mer eller mindre en ren PC-gamer. Har rett og slett ikke skrudd på PS3'en min på månedsvis.

Spillet er spillet uansett hva du spiller på:) Spillet kan ikke bli automatiisk bedre uten produsentene gjør noen forandringer

Man kan modde på maskina med

Wow xbox one bildet var skikkelig blurry sammenlignet med ps4 og pc, hvorfor blir du trist av å starte ps3en?

Lenke til kommentar

Wow xbox one bildet var skikkelig blurry sammenlignet med ps4 og pc, hvorfor blir du trist av å starte ps3en?

 

Fordi det er enda dårligere enn samtlige.

 

For all del... Grafikk er ikke alt, men om jeg kan få samme spill med vesentlig bedre grafikk og flyt på pc, så ja takk. Siste spillene jeg har spilt på PS3 er The Last of Us og Far Cry 3. Far Cry 3 testet jeg litt senere på PC, og det var som et helt annet spill. På bare gode måter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Wow xbox one bildet var skikkelig blurry sammenlignet med ps4 og pc, hvorfor blir du trist av å starte ps3en?

 

Fordi det er enda dårligere enn samtlige.

 

For all del... Grafikk er ikke alt, men om jeg kan få samme spill med vesentlig bedre grafikk og flyt på pc, så ja takk. Siste spillene jeg har spilt på PS3 er The Last of Us og Far Cry 3. Far Cry 3 testet jeg litt senere på PC, og det var som et helt annet spill. På bare gode måter.

 

Da skal jeg ihvertfall aldri skaffe meg xbox one, det er uansett bare 1 spill som kan få meg til å kjøpe xbox one og det kommer helt garantert aldri til å komme

 

I slike spill som gta betyr grafikk alt for meg egentlig. Ellers blir det bare stygt, husker mafia 2 kor forferdelig grafikk det hadde og ikke minst den fordømte og forhatte usynlige veggen!

 

Men seriøst hvorfor ble du trist?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...