Gå til innhold

– Grand Theft Auto V kommer til PC neste år


Anbefalte innlegg

Konsollgrafikken kan ikke ødelegge en så god spillopplevelse. Blir bra å få spillet i skikkelig skarp grafikk, men likevel på 360 og PS3 så er GTA5 er kanonbra spill. Absolutt beste eksemplet jeg har sedd om Gameplay -> grafikk enda grafikken er presset ut på maks av det de utgamle konsollene klarer å prestere.

 

Jeg veit det ikke burde det men jeg har blitt ekstremt kresen med årene. I tillegg synes jeg auto aimen ødelegger skytingen totalt, ettersom jeg er slakt uten pga manglende kontroller-skills. Spillet blir noe helt annet for meg når jeg kan bruke mus for jeg har tommelsmidighet som en toddler. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nå er dette ikke bekreftet fra offesielt hold, men jeg håper og tror at det kommer en PC versjon. Dersom det kommer, må dem gjøre en god jobb med optimalisering. Jeg venter gjerne et til to år på å få GTA V på PC, bare det er bra optimalisert.

Lenke til kommentar

Har savnet en PC-versjon selv, og hadde nok kjøpt det hadde det kommet samtidig som PS3/360.

Begynner imidlertid å bli smålei av Shitstar sin oppførsel mot PC-folk. Dessuten er det en enorm hype mot slike spill, etter en par uker er det nesten stille rundt det igjen.

Er slett ikke sikker på at jeg kjøper det når det kommer til PC, og dette kommer fra en som spilte GTA1 på Pentium 90, og har siden spilt hver eneste versjon (og syns gameplay bare har blitt dårligere og dårligere.) Dog var Vice City desidert høydepunkt.

Dere som snakker om gameplay over grafikk, dere vet at det fins vesentlig bedre spill der ute ang. gameplay?

Begynner uansett å bli ganske lei av tredjepersons spill som dette. Det eneste store med GTA er vel "gjør hva du vil", uten at det er noe vits med det. Grafikken har alltid sugd, elendig viewdistance, massiv bruk av motion blur for å ødelegge enda mer, kjedelige oppdrag av typen "Kjør dit, snakk med han, deretter kjør dit, drep 13 personer med hagle, success!". For ikke å snakke om et kampsystem som er beste fall mangelfullt.

Det fins langt mer underholdende og innholdsrike spill der ute, man er ikke nødt til å spille GTA.

Lenke til kommentar

@ RadJostein

 

Hjelper ikkje om PC-plattformen er vital når den ikkje genererer i nærheten av kva konsoll-plattformen bidrar med økonomisk samt at GTA garantert blir å få som piratversjon inna kort tid på PC-plattformen.

 

 

 

@ AtW

 

For GTA 4 er det snakk om opp mot 4-5 millioner totalt på PC innkludert Steam. PS3 og Xbox360 har solgt ca 10 millioner kvar, dvs over 20 millioner av totalt 25 millioner. Når man så veit at PC-spill blir solgt noko billigare enn konsoll-spill kan man fort annslå at PC-salget genererte langt mindre enn 20 % i inntekter, kanskje ned under 10 % og såleis vil neppe di som skal leve av spill sjå på PC som eit viktigare marked enn konsoll. Er ein grunn til at mange Indie-utviklere søker å gi ut spilla sine på konsoll.

 

 

 

@ Fleskelars

 

Du flesker til! Konsoll genererer mykje meir penger enn PC. Før Steam sto PC som spillplattform i fare for å gå til helvete pga pirat-dritten. Di einaste som greidde å få noko penger å snakke om ut av spilla sine måtte ty til online-spilling og betalt medlemsskap(wow).

 

 

 

 

Å gi ut GTA-spilla først på konsollane som har gjort Rockstar til det di er i dag synast rett og rimelig. At så next-gen-konsollane får spillet før PC ligger i korta. Og di som ikkje greier å spille eit spill fordi grafikken ikkje er pen nok på konsoll, får jo til slutt ein versjon til PC sjølv om det neppe svarer seg stort opp mot inntekta det genererer.

 

Så sånn sett er Rockstar smarte og gjere det di synast er riktig. All ære til alle spillutviklere og spillutgivere som ikkje lar seg påvirke av sutrete gnål.

Lenke til kommentar

@

 

@ AtW

 

For GTA 4 er det snakk om opp mot 4-5 millioner totalt på PC innkludert Steam. PS3 og Xbox360 har solgt ca 10 millioner kvar, dvs over 20 millioner av totalt 25 millioner. Når man så veit at PC-spill blir solgt noko billigare enn konsoll-spill kan man fort annslå at PC-salget genererte langt mindre enn 20 % i inntekter, kanskje ned under 10 % og såleis vil neppe di som skal leve av spill sjå på PC som eit viktigare marked enn konsoll. Er ein grunn til at mange Indie-utviklere søker å gi ut spilla sine på konsoll.

 

 

HAr du noen kilde på disse tallene? Hadde vært gøy å se. Eller så er det flere spill enn GTA i verden, når folk kommer med påstander om hele plattformen, så må man se på helheten. Ellers er det mildt bissart å bruke indie som argument, er det en "sjanger" der PC totalt gruser på antallet utgivelser, så er det indie.

 

Eller virker det som du glemmer at det er omtrent like lett å piratkopiere på feks x360 som på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tsk tsk, tror det bare er for å tilfredstille konsoll gigantene. GTA IV ble jo kjøpt

 

http://www.gamespot.com/articles/microsoft-paid-75-million-to-stop-gtaiv-ps3-exclusivity/1100-6262370/

 

Tror både sony og microsoft har fingrene med i spillet her når det kommer til senere PC lansering.

 

Dessuten, syns jeg GTA IV var noe møkk.. det er det samme gamle, det er d samme som å spille wow med gønnere. Gidder heller ikke kaste meg på konsoll cirkle jerken som har fåregått :) Venter heller på en god PC versjon istedenfor å offre kvalitet.

Lenke til kommentar

@ RadJostein

 

Hjelper ikkje om PC-plattformen er vital når den ikkje genererer i nærheten av kva konsoll-plattformen bidrar med økonomisk samt at GTA garantert blir å få som piratversjon inna kort tid på PC-plattformen.

 

 

 

@ AtW

 

For GTA 4 er det snakk om opp mot 4-5 millioner totalt på PC innkludert Steam. PS3 og Xbox360 har solgt ca 10 millioner kvar, dvs over 20 millioner av totalt 25 millioner. Når man så veit at PC-spill blir solgt noko billigare enn konsoll-spill kan man fort annslå at PC-salget genererte langt mindre enn 20 % i inntekter, kanskje ned under 10 % og såleis vil neppe di som skal leve av spill sjå på PC som eit viktigare marked enn konsoll. Er ein grunn til at mange Indie-utviklere søker å gi ut spilla sine på konsoll.

 

 

 

@ Fleskelars

 

Du flesker til! Konsoll genererer mykje meir penger enn PC. Før Steam sto PC som spillplattform i fare for å gå til helvete pga pirat-dritten. Di einaste som greidde å få noko penger å snakke om ut av spilla sine måtte ty til online-spilling og betalt medlemsskap(wow).

 

 

 

 

Å gi ut GTA-spilla først på konsollane som har gjort Rockstar til det di er i dag synast rett og rimelig. At så next-gen-konsollane får spillet før PC ligger i korta. Og di som ikkje greier å spille eit spill fordi grafikken ikkje er pen nok på konsoll, får jo til slutt ein versjon til PC sjølv om det neppe svarer seg stort opp mot inntekta det genererer.

 

Så sånn sett er Rockstar smarte og gjere det di synast er riktig. All ære til alle spillutviklere og spillutgivere som ikkje lar seg påvirke av sutrete gnål.

 

Gjerne kom med kilder til salgstallene til GTA IV på PC, for meg bekjent oppgir ikke Steam salgstall, og det er tross alt der de fleste PC-spill selges. PC har kommet litt lengre enn konsoll når det gjelder digitalisering, og de fleste handler digitale kopier.

 

Så man slår sammen forskjellige konsoller for å påstå at man selger mer enn på PC, det virker noe rart og lite relevant da også utvikleren må ta kostnaden det er å lage forskjellige versjoner av spillet. Det blir da mer fornuftig å sammenligne PS3 VS PC og Xbox360 VS PC og ikke alle konsoller VS PC. Det koster ikke utvikleren mer å lage spillet på PC.

 

Man har også sett at EA til og med har tjent mer på PC enn de gjorde på PS 3 både i første kvartal av 2011 og 2012, så at konsoll er så overlegen som du skal ha det til er bare sludder og vås, dette til tross for at PC har handikappert som Origin faktisk er.

Lenke til kommentar

Også: http://www.ign.com/articles/2013/09/04/why-pc-gaming-has-exploded

 

In the words of AMD senior product marketing manager Marc Diana in an interview with The Verge in June, "We're struggling to find a name for what used to be called porting, because there's not really a problem with that anymore." (In fact, several developers showed demos of their Xbox One and PS4 games on the PC at E3 rather than on the devices themselves.) It's so easy, in fact, that some of the next generation titles may actually come to the PC first as a result, and so this happy arrangement begs the question: why get a console at all?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rokstar viser til at GTA 4 har solgt 25 millioner. Hjå VGChartz finner man at i overkant 20 millioner spill er solgt til <a href="http://www.vgchartz.com/game/7102/grand-theft-auto-iv/">PS3</a> / <a href="http://www.vgchartz.com/game/7103/grand-theft-auto-iv/">Xbox360</a> og da har man PC att med ca 4-5 millioner. Av desse 4-5 millioner PC-spill har man opp under 1 million over <a href="http://www.vgchartz.com/game/25503/grand-theft-auto-iv/">disk</a> og resten må ein da bare rekne med er solgt hjå Steam. Betre tall greier ikkje eg å fiske fram, men om eg har teke feil er det jo bare for andre å grave djupare.

 

Når det kommer til EA og deres siste rekskapsår kommer det fram at konsoller står for ca 75 % av inntekta og PC for ca 18% av inntekta. Dette kan man lese seg til <a href="http://news.ea.com/press-release/company-news/electronic-arts-reports-q4-fy13-and-fy13-financial-results">her</a>.

 

Poenget er at konsollsalg bidrar til at mange spill kommer ut på PC sjølv om det økonomisk ikkje hadde vore verdt det i utgangspunktet. Av det kan man konkludere med at spill som kommer ut på multiformat(konsoll og PC) i mange tilfeller subsidiserer kostnaden med å gi ut spill på PC-plattformen.

 

Er dog enig i at next gen vil lette kostnadane for utviklinga til både konsoll(XO/PS4) og PC pga større likhet arkitekturmessig. Det burde og føre til at man di første åra vil sjå eit høgare salg på PC-platformen pga ferre next gen konsoller ute i markedet. Så spørs det om det lønner seg å gi ut spilla på samme tid eller om PC forsatt blir den plattforma som må vente litt lenger pga økonomiske valg som er nødvendige for at dyre spill skal ha livets rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men å sikte med styrespaken på en kontroller er forferdelig.

Spesielt hvis du er vant til presisjonen av en mus.

I forhold til mus er det ganske tragisk, men auto-aim skrur eg alltid av. Det får vere måte på kor enkelt eit spel skal vere. Free aim på GTA er eit av elementa som gjer det litt utfordrande. Med auto-aim så er det snakk om å vifte siktet i området der fienden er og skyte. Det tar vekk for mykje gameplay for min del.

 

Eller virker det som du glemmer at det er omtrent like lett å piratkopiere på feks x360 som på PC.

Er det? Det har eg litt vanskeleg for å tru.

 

Gjerne kom med kilder til salgstallene til GTA IV på PC, for meg bekjent oppgir ikke Steam salgstall, og det er tross alt der de fleste PC-spill selges. PC har kommet litt lengre enn konsoll når det gjelder digitalisering, og de fleste handler digitale kopier.

Korleis veit du at dei fleste spel blir solgt på Steam når me ikkje får nokre tal frå Valve?
Lenke til kommentar

Skjønner ikke artikkelen her "GTA V kommer til PC neste år". Nei den gjør ikke det før Rockstar faktisk har bekreftet dette. Er ingenting som tyder på at det kommer i det hele tatt, bra salg får ikke Rockstar til å gjøre noe som helst. Red Dead har vært etterlengtet i flere år på PC men dem har ikke rikket på seg.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke artikkelen her "GTA V kommer til PC neste år". Nei den gjør ikke det før Rockstar faktisk har bekreftet dette. Er ingenting som tyder på at det kommer i det hele tatt, bra salg får ikke Rockstar til å gjøre noe som helst. Red Dead har vært etterlengtet i flere år på PC men dem har ikke rikket på seg.

Red Dead Redemption er laget av Rockstar San Diego. GTA V er laget av Rockstar North, samme som har laget alle de andre GTA-spillene og som tidligere het DMA Design. Red Dead Redemption er foreløpig unntaket, ikke regelen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke artikkelen her "GTA V kommer til PC neste år". Nei den gjør ikke det før Rockstar faktisk har bekreftet dette. Er ingenting som tyder på at det kommer i det hele tatt, bra salg får ikke Rockstar til å gjøre noe som helst. Red Dead har vært etterlengtet i flere år på PC men dem har ikke rikket på seg.

 

Ingenting som tyder på det? Jo, det er det, denne saken handler jo om nettopp en av tingene som tyder på det...

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke artikkelen her "GTA V kommer til PC neste år". Nei den gjør ikke det før Rockstar faktisk har bekreftet dette. Er ingenting som tyder på at det kommer i det hele tatt, bra salg får ikke Rockstar til å gjøre noe som helst. Red Dead har vært etterlengtet i flere år på PC men dem har ikke rikket på seg.

Ingenting som tyder på det? Jo, det er det, denne saken handler jo om nettopp en av tingene som tyder på det...

 

AtW

Men om Rockstar da ikkje annser PC-platformen som økonomisk forsvarlig i forhold til utgiftene? Har ofte lurt på grunnen til at RDR aldri kom ut på PC, burde jo selge som bare det...

Lenke til kommentar

Rokstar viser til at GTA 4 har solgt 25 millioner. Hjå VGChartz finner man at i overkant 20 millioner spill er solgt til PS3 / Xbox360 og da har man PC att med ca 4-5 millioner. Av desse 4-5 millioner PC-spill har man opp under 1 million over disk og resten må ein da bare rekne med er solgt hjå Steam. Betre tall greier ikkje eg å fiske fram, men om eg har teke feil er det jo bare for andre å grave djupare.

 

Når det kommer til EA og deres siste rekskapsår kommer det fram at konsoller står for ca 75 % av inntekta og PC for ca 18% av inntekta. Dette kan man lese seg til her.

 

Poenget er at konsollsalg bidrar til at mange spill kommer ut på PC sjølv om det økonomisk ikkje hadde vore verdt det i utgangspunktet. Av det kan man konkludere med at spill som kommer ut på multiformat(konsoll og PC) i mange tilfeller subsidiserer kostnaden med å gi ut spill på PC-plattformen.

 

Er dog enig i at next gen vil lette kostnadane for utviklinga til både konsoll(XO/PS4) og PC pga større likhet arkitekturmessig. Det burde og føre til at man di første åra vil sjå eit høgare salg på PC-platformen pga ferre next gen konsoller ute i markedet. Så spørs det om det lønner seg å gi ut spilla på samme tid eller om PC forsatt blir den plattforma som må vente litt lenger pga økonomiske valg som er nødvendige for at dyre spill skal ha livets rett.

 

Du kan strengt tatt ikke sammenligne tre konsoller sammen mot PC, man må sammenligne PC opp mot hver av konsollene. Du vet at man må utvikle tre forskjellige versjoner til PS3, Xbox360 og Wii, så å bruke en unskyldning om at konsollene subsiderer kostnaden av en PC versjon er bare tull.

 

Når det gjelder kommende generasjon så vil man nok se at utvilkerne lager PC-versjonen først for å så porte over til de "låste PC-ene de nye konsollene er.

Lenke til kommentar

Når det kommer til EA og deres siste rekskapsår kommer det fram at konsoller står for ca 75 % av inntekta og PC for ca 18% av inntekta. Dette kan man lese seg til her.

 

Hvor får du disse tallene fra?

Q4/2012-Q4/2013:

Xbox360: 30,8 %

PS3: 29,4 %

Wii: 1,5 %

Konsoll totalt: 61,6 %

 

PC: 25 %

 

Resterende er mobil og håndholde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...