Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bruke samme klær ofte


Anbefalte innlegg

 

Hei.

 

Jeg får ikke fred før jeg spør noen om dette. Legger dere merke til om noen bruker ofte de samme klærne?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har gått ned i vekt, og sleit før veldig med å finne bukser. Dette førte til at jeg måtte bruke de samme hele tiden. Ble jo vasket selvfølgelig. Var olabukser jeg gikk med. Brukte de helt til de var slitt. Nå liger jo mange olabukser på hverandre også.

 

Takk for hjelp.

 

Anonymous poster hash: b818e...2b9

 

 

 

Jeg er vant med å se folk i samme klær hver dag. Jobber offshore, og her er det vanlig å ha med seg lite klær på jobb. Så lenge klærne blir vasket er det jo ikke noe problem...

Jeg gar selv i samme klær hver dag når jeg er på jobb.

 

Til vanlig bytter jeg overdeler veldig ofte (fra en gang om dagen til annehver dag), men kan fort finne på å løpe rundt i samme buksen 2 uker i strekk (så lenge den ikke er skitten)...

 

Å legge merke til slikt, det tror jeg er en veldig typisk ungdomsskole-videregående skole greie (som de fleste vokser av seg etter hvert)..... Hvertfal om man lager en stor sak ut av det.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håh! Du er dum du R3pulsive!

 

Det må ha betydd at du skifter garderoben hver tredje måned, fordi du sa at ti t-skjorter holder for en måned, og du sa også at du skifter hver dag.

 

Du er en miljøsynder. Fy seg!

Nei, jeg sa ikke at 10 holdt for en måned. Jeg skreiv par tre måneder. Og hvis du hadde giddi og regnet ut hvor mange forskjellige antrekk du kunne hatt med det jeg satte opp. Så hadde du kanskje funnet ut at det holder lenge?

 

Dere tar alt så jævlig bokstavelig, latterlig.

Lenke til kommentar

 

Det var da voldsomt så betent dette var.

Ja, vil du vite hvorfor? Fordi det er allerede nok idioter der ute. Veit du hva en i matteklassen min sa?

 

"Den oppgaven var litt vanskelig fordi jeg måtte tenke" Han måtte tenke! Shit, tror aldri jeg tenker når jeg gjør matte til vanlig. Jeg gjør matte oppgaver på innstikt, det er som en refleks.

Lenke til kommentar

Ja, vil du vite hvorfor? Fordi det er allerede nok idioter der ute. Veit du hva en i matteklassen min sa?

 

"Den oppgaven var litt vanskelig fordi jeg måtte tenke" Han måtte tenke! Shit, tror aldri jeg tenker når jeg gjør matte til vanlig. Jeg gjør matte oppgaver på innstikt, det er som en refleks.

ro ned litt på grøten her, trenger ikke å lage verdenskrig heller..

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig bare 3 forskjellige dongeribukser jeg rullerer på, kan gjerne gå med de flere dager på rad, men jeg går da med et eget arbeidsantrekk i arbeidstiden, så er bare noen timer på kvelden.. Og har noen t-skjorter jeg liker godt som blir gått i hjel tenker jeg.

 

Men arbeidsklærne blir jo brukt 5 dager i strekk ofte, med bytte av overdel, men buksen er jo samme, vasker den ikke før den blir "skitten", vanligvis blir den jo ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver gang jeg besøker en eller annen klesbutikk og jeg finner noen klær jeg kunne tenke meg å bruke, så kjøper jeg gjerne fire eller fem prikk like klesplagg. På denne måten kan jeg faktisk bruke forskjellige klær hver dag, selv om klærne ser heilt like ut.

 

For en del år tilbake, da jeg fremdeles gikk på videregående, så spurte faktisk noen i klassen min om jeg bare hadde en bukse og en genser i klesskapet mitt. Dem trodde at jeg hadde gått i nøyaktig de samme klærne i en hel uke i strekk. Men da hadde jeg nylig vært i en klesbutikk, og kjøpt fleire bukser, gensere og diverse. Alle klærne hadde jo samme merke og var prikk-like, så det var vel derfor dem jeg gikk i klasse med begynte å lure på hvorfor jeg aldri skiftet klær.

Endret av WeirdFace
Lenke til kommentar

Ja, vil du vite hvorfor? Fordi det er allerede nok idioter der ute. Veit du hva en i matteklassen min sa?

 

"Den oppgaven var litt vanskelig fordi jeg måtte tenke" Han måtte tenke! Shit, tror aldri jeg tenker når jeg gjør matte til vanlig. Jeg gjør matte oppgaver på innstikt, det er som en refleks.

Det gir ingen mening Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv er såpass slask at jeg kan bruke samme buksa i to uker :p . Skifter en del mer på overdelen, men om det bare er jobben og tilbake, så gir jeg egentlig litt faen.

 

Nå skal det sies, at jeg ganske nettopp har gått fra et års tid hvor jeg har tenkt at hvordan jeg ser ut, ikke har noe å si, til at jeg faktisk har lyst til å kle meg litt bedre, så har tenkt å få fylt på garderoben min litt nå når jeg får lønning :) .

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Noen mennesker legger bedre merke til slike ting enn andre. Jeg vil ikke si at jeg kjenner hele garderoben til kollegaene mine, men jeg har en viss oppfatning av hva jeg har sett dem i før. Samtidig sitter vi ved hver vår arbeidsstasjon, og dermed ser jeg ikke alles plagg hele tiden. I et annet yrke der man ser hverandre mer, vil det være lettere å observere - bevisst eller ubevisst - hva andre har på seg.

 

Ellers er det selvsagt også slik at jo mer særegent et plagg er, jo lettere er det å legge merke til det. Hvis noen kommer i sjokkrosa skinnjakke hver dag, så tror jeg nok de fleste hadde husket det relativt fort. T-skjorter med trykk og plagg med kraftige mønstre er også lettere å feste seg ved. Mer nøytrale plagg flyter litt i ett. Hvis man bruker uniform på jobb har det også lite å si hva man har på seg til og fra jobb, siden man forbinder personene med arbeidsantrekket. Jeg har opplevd å nesten ikke kjenne igjen tidligere kollegaer uten arbeidsklær!

 

For min del bryr jeg meg lite om hva folk går i så lenge klærne ikke plager meg på noe vis (for eksempel lukter vondt). I noen miljøer vil det nok fremstå som viktigere å variere. Jeg synes du bør kjenne på hva du er komfortabel med selv, og ikke bekymre deg så veldig over hva andre synes, spesielt siden du først og fremst bruker samme bukser. Bukser ser ofte ganske like ut til å begynne med, så om du skiftet litt rundt på overdelene kan jeg ikke tenke meg at det var noe problem. Og om noen skulle spørre, så er det vel bare å si det som det er - jeg har ikke så mange, så jeg bare vasker de jeg har ofte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...