Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bruke samme klær ofte


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg får ikke fred før jeg spør noen om dette. Legger dere merke til om noen bruker ofte de samme klærne?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har gått ned i vekt, og sleit før veldig med å finne bukser. Dette førte til at jeg måtte bruke de samme hele tiden. Ble jo vasket selvfølgelig. Var olabukser jeg gikk med. Brukte de helt til de var slitt. Nå liger jo mange olabukser på hverandre også.

Takk for hjelp.



Anonymous poster hash: b818e...2b9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Tja, hvis personen er i min omgangskrets så ja, jeg legger merke til det.

 

AKkurat bukser er nok ikke noe problem, så lenge de ser rene ut, tskjorter og gensere er det muligens litt verre med.

Lenke til kommentar

Kommer jo an på hva slags folk man er med, men i det store og hele: Nei. Det er ganske vanlig at folk går i de samme klærne ofte, spesielt bukser. Men selsvsagt, går man med samme buksen, samme skoene, sammen jakken og veksler mellom en svart og en grå genser en måned i strekk vil det bli lagt merke til. Så lenge man varierer overdelen(e) med t-skjorter, skjorter, gensere, jakker etc. så skal det mye til for å legge merke til at man går med samme buksen. Og begynner den å bli helt tydelig slitt er det også ekstra lett å legge merke til.

Lenke til kommentar

Jeg selv bruker nesten aldri samme bukse hver dag, jeg vasker dog fortsatt klær hver dag så det hender at antrekket fra forgårs kommer til syne igjen. Så lenge folk ser rene og pene ut og ikke lukter så er det i mine øyner ikke ett problem, kan være dem vasker klær hver dag.

 

Har en på jobb, han bruker tilsynelatende samme bukse mandag-fredag, men søler han kaffe (noe han gjør forholdsvis ofte) så er buksa rein neste dag.

Lenke til kommentar

Så bra å se så mye respons ! :)

Jeg har veid 100 kilo. Gensere og t-skjorter var ikke vansklig å finne, men busker sleit jeg veldig med. Derfor ble de brukt ofte. Ofte samme buksa i mange dager, eller lik bukse pga kjøpte flere like så jeg hadde skift.

Disse ble større den siste tiden. Velidg posete, og pga av økonomi hadde jeg ikke penger til å kjøpe noen med en gang. Så gikk en stund med veldig posete bukse. La godt merke til at noen stirret på buska mi. Noen venner og fremmede har gjort det. Ingen har kommentert det.

 

Vet ikke om folk tenker over det å finne klær for overvektige mennesker kan være vansklig. Eller har forstålelse for at det kanskje er en grunn til at noen(spesielt meg) bruker mye av det samme pga det er vansklig å finne. Gjør dere hvis dere ser noen som er kraftige, syklig overvektige eller overvektige?

:)



Anonymous poster hash: b818e...2b9
Lenke til kommentar

Hadde en lærer på gymnaset som brukte den samme genseren hele tiden. Han luktet ikke vondt, så han må nesten ha hatt flere like. Men du kan trygt si det ble lagt merke til, ja.

Bukser er ikke det samme. Det er da vanlig å gå med samme buksa i lengre perioder.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg bruker samme "utseende" klær hver dag men det er fordi jeg alltid kjøper 4-6 eksemplarer av et plagg hvis jeg finner noe jeg liker. Og jeg går i de til de er utslitt. Er ikke sååå glad i å handle klær.

Tror det er rimelig vanlig blant mannfolk.

Bra at du står fram. Respekt! Jeg kjenner meg igjen i dette og har alltid skammet meg. Senest for noen dager siden kjøpte jeg 4 akkurat like t-skjorter på hennes og mauritz. Søsteren min har veldig god peiling på mote, og når jeg får høre at jeg er fin i et bestemt anndtekk pleier jeg alltid å kjøpe flere av hver del :blush:

Lenke til kommentar

Ts her :)

Så deilig å høre at dette er mer normalt enn jeg trodde! :)

Føler at jeg kan slappe mer av nå. Var en priode hvor jeg vokste fra klær, eller ble litt breier i bredden, så de ikke passet lenger. Så byttet mellom noen gensere. Mulig noen har tenkt på dette, men har bare fått en kommentar, og det var av at rar jente på ungdomsskolen. :)



Anonymous poster hash: b818e...2b9
Lenke til kommentar

Jeg har to like Levis-bukser jeg bytter på og en gammel lignende fra Dressmann i reserve. T-skjorte, skjorte eller genser bytter jeg derimot flere ganger i uka.

 

 

 

Jeg selv bruker nesten aldri samme bukse hver dag, jeg vasker dog fortsatt klær hver dag så det hender at antrekket fra forgårs kommer til syne igjen. Så lenge folk ser rene og pene ut og ikke lukter så er det i mine øyner ikke ett problem, kan være dem vasker klær hver dag.

 

Vasker du bukser etter å ha brukt dem en dag da, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...