Gå til innhold

Oktoberfest - FunFact - 40mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Synes både 03 og 04 var gode. :) Når jeg ser litt på 04, så lurer jeg på om du har benyttet mange lyskilder?

 

Takk. På 04 så har jeg brukt to veldig kraftige lamper plassert på hhv venstr og høyre side av motivet, bak hvite skjermer. Det er en veldig enkel og billig form for produktfoto-opplegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flotte bilder. Alltid artig med tillegsutfordringer, ihvertfall når de blir så konkrete som i ditt tilfelle. Liker foreløpig bilde 1 og 4 best. Ideen med å legge ved kalenderbilde slik som du gjorde på dag 3, kan du godt føre videre, da vi kan se hva du har hatt å arbeide med.

 

Gleder meg til å følge tråden videre.

 

Takk :) Skal fortsette med å legge ut kalenderbilde de dagene det er der jeg henter inspirasjonen fra. Emkelte dager blir sitatet eller dagens anbefaling veldig vanskelig å fotografere, og det er sjelden jeg har mye tid...

Lenke til kommentar

Nesten giftigrosa de greiene oppi glassene. Tror ikke jeg hadde turt å smake uten lege til stede. Synes kanskje vinkelen blir litt snodig, siden det er flytende væske som blir stående på en snei. Derfor foretrekker jeg spoileren her (med litt ekstra action i bakgrunnen også). På 04 derimot foretrekker jeg det valgte, da det virker ryddigst og mest harmonisk. Den blå bakgrunnen gjør seg mot den grønne flasken faktisk.

Lenke til kommentar

Nesten giftigrosa de greiene oppi glassene. Tror ikke jeg hadde turt å smake uten lege til stede. Synes kanskje vinkelen blir litt snodig, siden det er flytende væske som blir stående på en snei. Derfor foretrekker jeg spoileren her (med litt ekstra action i bakgrunnen også). På 04 derimot foretrekker jeg det valgte, da det virker ryddigst og mest harmonisk. Den blå bakgrunnen gjør seg mot den grønne flasken faktisk.

 

Takk for ærlig tilbakemelding. Fortsett med det! Hvis ikke så blir det vanskelig å lære av feilene mine..

 

Bilde 4 var pent og i gaten til tema. Favoritten er dog det første med særlig flott lyssetting :)

 

Tusen takk! Det er det jeg er mest fornøyd med foreløpig, selv :)

 

De rosa glassene så nesten farlige ut, vet ikke om jeg ville like å drikke dem,;det siste bildet var rent og fint, riktig stilig, selv om jeg ikke nyter hverken snadde eller whisky.

 

Takk skal du ha! Det er aldri for sent å smake ;)

 

God start på festen dette - jeg er enig at de giftrosa greiene i glasset ser skumle ut. Da tar jeg heller en kopp te eller et glass Laphroiag :)

 

Jeg tror man må ha sett fontenen (og prøvd å forografere den) foran Nationaltheateret for å sette pris på førstevalget i dag 2.

 

Tusen takk, Tomsi42. Det er ikke lett å ta bilder av den fontenen uten å få med alle de andre forstyrrende elementene - som mennesker og lys etc.

Lenke til kommentar

Hm. Ganske "syke" alle de tre variantene (med henvisning til tablettene og etterbehandlingen på de to spoilerne). Men tablettene gir tross alt en balanse til hovedbildet. Tror jeg holder en knapp på spoilerbildet med gatemotiv (uten at jeg da forholder meg til dagens tema). Synes du har en tøff utfordring, jeg ville fått klaustrofobi med sånt.

Lenke til kommentar

Hm. Ganske "syke" alle de tre variantene (med henvisning til tablettene og etterbehandlingen på de to spoilerne). Men tablettene gir tross alt en balanse til hovedbildet. Tror jeg holder en knapp på spoilerbildet med gatemotiv (uten at jeg da forholder meg til dagens tema). Synes du har en tøff utfordring, jeg ville fått klaustrofobi med sånt.

Jepp. Ekstrautfordringen min i år er nesten hinsides... Men samtidig blir nødbildene mine vesentlig mer kreative i år, enn i fjor. Ikke alltid like fototeknisk dyktig utført, men jeg må i det minste vrenge hjernen for å finne noe som kan relateres på en eller annen måte til dagens kort.

Lenke til kommentar

06

Dagens sitat: "To me, a mystery is like a magnet. Whenever there is something that's unknown, it has a certain pull to it." - David Lynch

 

post-160486-0-08631600-1381087385_thumb.jpg

 

To andre med samme tema, men allikevel ganske så annerledes varianter. I dag var det ekstra vanskelig å velge riktig variant synes jeg...

 

 

post-160486-0-82485500-1381087457_thumb.jpgpost-160486-0-64634900-1381087458_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Puslespillbiter med omtrent samme størrelse, fasong og farge må vel være tatt fra noe over 5-8 år??
Likte best den siste i spoiler versjonen (med organisert kaos) den gir meg frihet og rom til å filosofere over brikkenes tilsynelatende uorden og betydningen av den ene runde av annen farge. Hmm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...