Gå til innhold

Oktoberfest - FunFact - 40mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange flotte, men likte ekstra godt nr 1!

 

Tusen takk! :)

 

Enig med Rmatt, fin oktober så langt.

Takker så mye!

 

Festens muligens tøffeste utfordring, min favoritt så langt er den syrligere utgaven av dag 5 i spoiler!

Takk skal du ha. Jepp, det blir veldig vanskelig enkelte dager. Særlig med fulltidsjobb i tillegg....

 

Likte dag 6.

Alltid bra med puslespill biter som blir brukt kreativt.

Takker! Passet bra til dagens utfordring.

 

Puslespillbiter med omtrent samme størrelse, fasong og farge må vel være tatt fra noe over 5-8 år??

Likte best den siste i spoiler versjonen (med organisert kaos) den gir meg frihet og rom til å filosofere over brikkenes tilsynelatende uorden og betydningen av den ene runde av annen farge. Hmm.

 

 

Takker! :) Jeg var veldig usikker på hvilken variant jeg skulle velge... Bør nevnes at dette er baksiden på puslespillbitene. Ellers hadde det vært rimelig håpløst...

 

Et annet passende DumDum Boys sitat er "Det finnes ikke piller for møkkete vann" :)

 

Enig med deg, Tomsi42. Desverre så har jeg ikke mulighet til å velge sitater selv. Jeg må rett og slett forholde meg til det som er dagens kort...

 

Kul utfordring. :) Synes 06 (alle tre) ble gode. Ser frem til fortsettelsen. Virkelig. :)

 

Takk skal du ha! :)

 

Jeg synes du er rimelig hard mot deg selv når du beklager din egen kreativitet og fototekniske kvalitet på bildene. De er stilrene alle sammen og har særpreg synes jeg. Jeg synes bilde 03 er kulest hittil!

 

Takker! En av mine store gleder ved Oktoberfest er det å ta spennende, kreative bilder som er bra utført. Jeg forsøker å lære noe nytt hvert år. I år har jeg i tillegg nytt hus og nytt kamera som jeg kjøpte et par dager før festen begynnte, så jeg må bli vant til det nye utstyret. Uansett; så ønsker jeg å utvikle meg fototeknisk.

 

Lys er noe du får til :) Spesielt stilig 6 Oktober.

 

Takker! :) Kan vise oppsettet senere. Veldig enkelt. Det er det samme som jeg brukte med whisky-bildet.

 

Wow - det kaller jeg en utfordring! Syns du har løst oppgaven bra hittil, fotomessig er vel det første best, likte det med pillene (inkl støy) og det siste med puslespillene med sin klare retning ;)

 

Takker! :) Blir glad av å høre sånt. Kom gjerne også med kritiske tilbakemeldinger, og tips om forbedring.

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha folkens! Ikke vær redde for å gi litt konstruktiv kritikk også. Jeg får ikke gjort noe med de daglige utfordringene, men jeg kan jo gjøre noe med bildene :)

Her kommer dagens:

 

08:

"Hun kom, kom, kom som en gyllen flom, hun kom som en engel og forsvant." - Jonas Fjeld

 

post-160486-0-36165200-1381266954_thumb.jpg

 

Vurderte også denne, men tenkte jeg skulle prøve på noe nytt i Photoshop (noe jeg trenger mye mer trening i)

 

post-160486-0-41788100-1381267038_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

06: Fantasifullt med de puslespillbrikkene (spoilerne også). Slående kontrast mot den svarte bakgrunnen. Ganske vellykket.

07: Synes det skal litt til for å lykkes når man drar etterbehandlingen helt ut som her. Men det har du faktisk. Det grafiske uttrykket passer bra mot uniformene, komposisjonen og dybdeføelsen sitter som et skudd.

08: Ser du leker med avataren din. Lek er noe man lærer av, så fortsett med det. Likte kanskje spoileren best her, bra med nært på.

09: Hovedbildet er mye bedre en spoileren synes jeg. Venter bare på at presangene skal rase i gulvet der. Flott lys og stemning i hovedbildet.

Lenke til kommentar

Nr 07 var stilig og flott. Flott etterbehandling.

Takk skal du ha. Var redd for at jeg gikk for langt, men var ute etter et spesielt utrykk og litt avis/dokumentar-følelse.

 

07 var jo bare praktfull, enig i revykommentaren, men jeg likte de du har vist etterpå også.

Tusen takk! Godt å høre. :)

 

Mye bra her. Falt for "Jonas Fjeld tolkningen". En flott lyssetting på engelen. Ellers liker jeg 7. oktober, med det rustikke preget og den flotte komposisjonen. :new_woot:

Takker! Utfordringen min gjør at jeg må tolke hardt noen ganger (evt løst) Var egentlig ut i en park først for å finne noe relatert til dagens bilde i kalenderen min som er utfordringen, og hadde ingen modeller som kunne stille opp på 20 min varsel. Heldigvis gikk jeg i nærheten av et sted som heter Blå, og der kom jeg på engelen som også er avataren min. Følte at det nesten var juks, og 40mm av noe som er 20 meter unna er ikke bare, bare...

 

06: Fantasifullt med de puslespillbrikkene (spoilerne også). Slående kontrast mot den svarte bakgrunnen. Ganske vellykket.

07: Synes det skal litt til for å lykkes når man drar etterbehandlingen helt ut som her. Men det har du faktisk. Det grafiske uttrykket passer bra mot uniformene, komposisjonen og dybdeføelsen sitter som et skudd.

08: Ser du leker med avataren din. Lek er noe man lærer av, så fortsett med det. Likte kanskje spoileren best her, bra med nært på.

09: Hovedbildet er mye bedre en spoileren synes jeg. Venter bare på at presangene skal rase i gulvet der. Flott lys og stemning i hovedbildet.

 

Tusen takk for tilbakemeldingene! :) Se svaret over i forhold til avataren. Ellers kan jeg nevne at presangene i spoileren er tatt i forbindelse med et foredrag jeg holdt for sykepleierforeningen i Oslo Røde Kors. De hadde tombola! :) Et ord man ikke hører til vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...