Gå til innhold

Valve lagar eigen handkontroll


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Utrolig stygg, men morsomt at de tenker litt utenfor boksen.

 

Liten utenfor boksen? Dette er alvorlig talt mye mer utenfor boksen enn det f.eks Microsoft har prestert.

og sony

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv veldig spent på Xbox One sin kontroller mtp. de nye vibreringsmotorene som er tilknyttet triggerene i tillegg til de 2 motorene som ligger plassert i grepsdelen (slik vi kjenner det fra i dag) av kontrollen.

 

Dette skal fungere svært bra, i forbindelse med Forza Motorsport 5 skal vi tro Internett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Utrolig stygg, men morsomt at de tenker litt utenfor boksen.

 

Liten utenfor boksen? Dette er alvorlig talt mye mer utenfor boksen enn det f.eks Microsoft har prestert.

Nå har vel bade MS og Sony holt seg så langt unna kantene at det I seg selv er imponerende. MS droppet sitt omstritte system for retigheter som nærmet seg en vegg kundene ikke likte.

 

Eneste som er noe kontroversielt er vel valget av relativt laber 8 kjernes cpu over en 4 kjerners I5.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nå har vel bade MS og Sony holt seg så langt unna kantene at det I seg selv er imponerende. MS droppet sitt omstritte system for retigheter som nærmet seg en vegg kundene ikke likte.

 

Eneste som er noe kontroversielt er vel valget av relativt laber 8 kjernes cpu over en 4 kjerners I5.

 

MS snudde etter massiv kritikk, så jeg forstår at det kan være positivt, men jeg mener det er grunnleggende feil å fjerne en del funksjoner som de først sa de kom til å ha. Jeg kunne gjerne betalt litt mer for flere av de funksjonene som MS snakket om. (Nå skal det sies at jeg er en PC gamer, og kommer ikke til å kjøpe next gen konsoll.)

 

Men med tanke på at VALVe er veldig fleksibel, og hører på hva brukerne vill, tror jeg nok at de får en ganske god start på deres "konsoll", selv om det ikke er å regne som en konsoll, men en fullverdig PC for stuen.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Stygg? Ser ut som en småfeit Darth Vader for meg, og det er jo i seg selv et friskt pust inn i denne vår interiørarkitekters verden.

Om denne fungerer i nærheten av det Valve sier så er det en mye større nyhet enn nettbrettet var på sin tid.

Det er selvfølgelig i første omgang de som sitter på en kraftig PC/MAC som kan utnytte streaming/stue greia fullt ut, men synes denne kontrolleren viser vei i forhold til utvikling på input->maskinvare med å kombinere fordelene med både touch,mus, taster og tradisjonell håndkontroll med enorm forbedring på presisjon.

 

Når det gjelder HL3, evt. HL2 episode 3 så ligger det vel i kortene at noe sånt er den første rene SteamOS-tittelen som kommer, evt Team Fort.. eller Portal 3.

 

Jeg er i utgangspunktet ikke noe steam-fan(bruker det ofte, men ikke religiøst....), men hvordan går det an å mislike et selskap hvis filosofi er at alt de driver med skal være brukerstyrt og åpent er meg en gåte når man ser på andre giganter innen soft/hardware...

 

PS: Om du kaller det en PC eller konsoll eller whatever-the-f***: Spiller det noen rolle da??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste jeg virkelig lurer på er om endelige utgave har 6 eller 8 funksjonale skulderknapper. Fortsatt uklart om nåværende har enten eller.

 

-lel

Logitech lager ikke akkurat egne kontrollere. De droppet den serien for lenge lengen siden. De har laget PS2 kontroller kloner i ganske mange år nå.

Madcatz har noen få orginale kontrollere, men ellers er de kloner også. Hori lager noen få orginale produkter. Mange selskap lager også kloner, men ingen orginale kontrollere.

Kontrollermessig har ting stått nesten stille siden 1997, da PS1 analog til syvende og sist standardiserte hvordan kontrolleren skal se ut grovt sett. Wiimote var vel et friskt pust, så vi må ikke glemme den.

 

Så siste store forsøk på å "utvikle" kontrolleren som konsept hendte i 2006, og vi fikk se noen kloner som følger. Og Eyetoy 3.0 av MS selvsagt.

Så hva er "gimmicken"? Vel, når 3D kontrollere kom, kvittet de seg ikke med styreflaten, av mange gode grunner. Men siden, så har vi hatt kontrollere med både styreflate og styrespake, hvor begge kan brukes som primær funksjon. Problemet er at det blir ofte enten eller, samt som vi ser på høyre side av kontrollere: Noen ganger har du lyst til å trykke inn knapper, bruker skulderknappene OG flytte på strykespakene av forskjellige grunner. Det er et "problem" som ikke er løst enda.

Klarer Steam kontrolleren å løse dette problemet? Kanskje, men det ser ut som de prøvde. Og kanskje de klarer å gjøre en grei nok jobb til at det fungere nogenlundig.

 

 

Og hva er forskjellen på dette og vibreringa som xbox og ps har på sine gamepader?

Bare nok en teknologiutvikling. Slik jeg forstår det er muligheten å gi vibrering og motstand til trykkflatene, kontra en motor for halve kontrolleren.

 

 

hva med å bygge en egen pc?

 

enten har man pc eller så har man konsoll, fins ingen mellomting

Men min fine HTPC med XMBC! :3

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke hvordan folk kan forvente at de lanserer HL3 når det står klart og tydelig at det handler om Steam og hvordan de skal flytte den plattformen til stua. Ikke misforstå meg, håper veldig at det kommer selv, men det er kanskje feil tidspunkt å tro at det blir vist fram? :)

Half life var med og gjorde Steam UNIVERSET større i begynnelsen, så hvordan kan noen forvente noe annet?

Half-Life 3 kommer ikke nødvendigvis til å gjøre Steam noe mer stuevennlig. En kontroll vil derimot gjøre det, og at en kontroll skulle bli vist er kanskje det største hintet vi har hatt i forkant av disse annonseringene.

 

Half-Life 3 og Steam Engine 2 kommer nok mest sannsynlig til å være noe Valve statser sterkt på, og vi kommer nok til å se spillannonseringer i likhet med disse annonseringene på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar

Enda et selskap som prøver seg med egen gamepad. Men hvorfor ikke. Men kudos for å lage den styggeste håndkontrolleren i historien. Den er jo verre enn den rombananen til Sony, og det sier litt. Og når skal folk forstå at en gamepad aldri vil kunne overta for mus og tastatur? Gamepad klarte det ikke. Trackball klarte det ikke. Touchpad klarte det ikke. Denne gamepaden er ikke noe annen enn stygg gamepad uten analoge stikker. Tviler sterkt på at det blir noe bra.

 

Hadde ting vært halvparten så bra som utviklerne lover, hadde vi sittet med fotorealistisk virtual reality på 80-tallet.

Synes den ser svært lovende ut. Og angående stygg, den ser mer minimalistisk og elegant ut enn kontrollene som finnes i dag :)

 

http://media.steampowered.com/steam/store/livingroom/controller/SteamController.jpg

 

http://cdn2.ubergizmo.com/wp-content/uploads/2013/06/xbox-one-controller-vs-ps4-640x480.jpg

 

Nå har flere utviklere fått lov til å uttale seg om kontrollen i helgen, og de høres veldig positive ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...