Gå til innhold

Valve lagar eigen handkontroll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan folk kan forvente at de lanserer HL3 når det står klart og tydelig at det handler om Steam og hvordan de skal flytte den plattformen til stua. Ikke misforstå meg, håper veldig at det kommer selv, men det er kanskje feil tidspunkt å tro at det blir vist fram? :)

 

Du har sikkert rett, men jeg forventet ikke noe om lanseringsdato. Bare en liten annonsering, slik at vi iallefall VET at det kommer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Valve lager bra spill, jeg er enig der. Men det betyr slettes ikke at de er gode på alt annet også. Vi har ennå til gode å se noe som helst hardware fra dem, og om de feiler vil de ikke akkurat være de første som gjør det.

 

Men det jeg stusser mest på er at det høres ut som om du mener det bare er noen få som lager gamepads i dag? De tre store (MS, Sony og Nintendo) har jo så klart sine, men både Logitech og MadCatz er svært drevne med dette med hardware. Vil du ha en uoffisiell gamepad er Logitech og Madcatz nettopp veien å gå. Det er mange andre også, men de er nok de to største. Poenget er at, som jeg sa, er det veldig mange som lager gamepads til både PC og konsoller, og Valve har ennå til gode å lage noe som helst av hardware. At de lager bra spill betyr ikke at de vet hva de driver med på hardware-fronten, eller at de faktisk får til noe der.

 

Neida du har rett, for alt vi vet så kan Valve lansere den noe som blir en fadese. Men jeg tror nok at Valve har såpass mye kunnskapsrike mennesker i jobb at dette ikke blir tilfellet. Valve med Steam er jo selve definisjonen for PC gaming og dem må gjøre det skikkelig fra dag 1 med sine nye satsinger.

 

Det er mange andre som lager gamepads men dem fleste av dem kjører veldig safe og ny vinningene er minimale. Det Valve gjør her er veldig anderledes en hva dagens gamepads er, om dem får det til så kan det bety slutten på gamepads slik vi kjenner det idag. Og både XBO og PS4 sine gamepads vil bli sett på som gameldagse omtrent før dem er i salg.

 

Det gjenstår selvfølgelig å bli sett, men om presisjonen er så høy som Valve skal ha det til og at en kan bruke dette på alle PC spill. Så er det slutt på auto aim og argumentasjonen på at mus & tastatur er best osv osv.

 

Men ikke la oss glemme Haptic feedback som trackpad'ene vil ha. Det betyr at en kan føle ting med tommlene våre. Hvilke dører det åpner for tørr jeg nesten ikke å spekulere i engang..

 

Men mye om og eller her slik, en vet ingenting før folk har fått startet å prøve dette. Men om det er slik som Valve presenterer det så er vi muligens vitne til et skifte i spill bransjen.

 

 

Sony og Microsoft har ikke tenkt noe særlig utenfor boksen nei, men jeg synes ikke Steam Gamepad er så revolusjonerende som noen tydeligvis skal ha det til.

 

Høyere oppløsning på linje med en mus og muligheten for å føle med tomlene pga Heptic feedback er ikke en liten revolusjon når det kommer til gamepad's synes du?

Lenke til kommentar

Høyere oppløsning på linje med en mus og muligheten for å føle med tomlene pga Heptic feedback er ikke en liten revolusjon når det kommer til gamepad's synes du?

Jeg skrev jo nettopp at jeg synes det er morsomt at de tenker litt utenfor boksen, men nei, jeg synes ikke det er så revolusjonerende som noen skal ha det til.

 

Oculus Rift derimot, det er en skikkelig revolusjon når det gjelder spilltilbehør til PC!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skrev jo nettopp at jeg synes det er morsomt at de tenker litt utenfor boksen, men nei, jeg synes ikke det er så revolusjonerende som noen skal ha det til.

 

Oculus Rift derimot, det er en skikkelig revolusjon når det gjelder spilltilbehør til PC!

 

Hm, å kunne føle ting i et spill synes jeg høres helt utrolig ut jeg. Men det spørs hvor detaljert det blir selvfølgelig. Men helt enig at Oculus Rift er veldig spennende....det samens med Steam sin kontroller må vel være match made in heaven :D

Lenke til kommentar

Hm, å kunne føle ting i et spill synes jeg høres helt utrolig ut jeg. Men det spørs hvor detaljert det blir selvfølgelig. Men helt enig at Oculus Rift er veldig spennende....det samens med Steam sin kontroller må vel være match made in heaven :D

Hehe, vi får se. :) Kan godt hende at det blir utrolig kult, men slike ting fungerer ofte ikke så bra som det høres ut som, etter min erfaring.

Endret av Aerow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT: Ok ser når at det står trykkflater.

 

Spennende, gleder meg til hele pakken fra Steam blir tilgjengelig. Blir det bom, så blir det bom, har alltids PS4 å falle tilbake på.

 

Må også innrømme at jeg ikke har noe imot designet. Ikke bare så den en smule kul ut i mine øyne, men kan heller aldri huske sist jeg så ned på dualshocken eller 360-kontrolleren og tenkt "wow, for et utrolig pent stykke plastikk."

Endret av krs10jan
Lenke til kommentar

Eg er spent på om det blir meir nøyaktig. Med stikker må du flytte tommelen lengre per mm du flyttar siktet. Eg prøver å sjå for meg å spele GTA med touchpaden på ein laptop.

 

No veit me lite om denne så langt, så det blir interessant å sjå korleis den blir mottatt.

 

Og design? /care

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Per17, du tar helt feil. Alle forventer ikke hl3. Vi håper.
De pisser ikke på PC-spillere med konsoll-dritt, de gjør slik at vi kan bruke PCen som konsoll.

Min USB-kontroll + steam + HDMI til 47"TV = helt episk. Sparte meg for noen tusenlapper der. :)

 

Synes også det er morsomt med all denne HL3-hypen. Ser mange eksempler som brukeren over meg:

Du var 11 år når HL2 ble utgitt og 5 når HL1 kom? Du vokste vel strengt tatt ikke opp med disse spillene heller i sin gode alder, du spilte dem når du ble eldre, akuratt som meg. "Problemet" er at det er langt fler som har slengt seg på hypen, i forhold til de som har spilt spillene. Spesielt gutta på 14-15 år.

Lenke til kommentar

Det blir da ingen konsoll, men en stue-pc. Så og si.

 

Tja..tjo..tipper menigmann kommer til å se på disse ferdige Steam Maskinene som diverse produsenter vil selge som konsoller jeg da. En åpen konsoll i motsetning til fks PS4 som er en lukket konsoll.

 

Skal bli spennende å se hvilke type Steam Maskiner som kommer, noen vil sikkert være mer lukket med liten til ingen mulighet for oppgradering til dem du kan modifisere til krampa tar deg.

 

Men en ren Steam OS basert Steam Maskin ser jeg mer på som en konsoll en som en PC. Men da igjen så blir hele dette skille mellom konsoll og PC ganske så forvirrende nå. Hva er hva..hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Per17, du tar helt feil. Alle forventer ikke hl3. Vi håper.

De pisser ikke på PC-spillere med konsoll-dritt, de gjør slik at vi kan bruke PCen som konsoll.

Min USB-kontroll + steam + HDMI til 47"TV = helt episk. Sparte meg for noen tusenlapper der. :)

 

Synes også det er morsomt med all denne HL3-hypen. Ser mange eksempler som brukeren over meg:

Du var 11 år når HL2 ble utgitt og 5 når HL1 kom? Du vokste vel strengt tatt ikke opp med disse spillene heller i sin gode alder, du spilte dem når du ble eldre, akuratt som meg. "Problemet" er at det er langt fler som har slengt seg på hypen, i forhold til de som har spilt spillene. Spesielt gutta på 14-15 år.

jada du elsker vel valve uansett hva de gjør, en ekte fanboy.

 

det faktumet at half life 1 fortsatt er bra forklarer hvorfor folk vil ha half life 3, ikke kom med svada.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...