Gå til innhold

Microsoft tar sikte på å støtte Xbox One i over ti år (Xbox, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

 

To put this in perspective, when the logic circuits of a CPU want some data, they have to wait a few nanoseconds (billionths of a second) to retrieve it from its cache.... If the CPU were to ask the cloud to calculate something, the answer won't be available for potentially 100ms or more, depending on internet latency - some 100,000,000 nanoseconds!

 

The PS4 memory system allocates around 20,000MB/s for the CPU of its total 176,000MB/s. The cloud can provide one twenty-thousandth of the data to the CPU that the PS4's system memory can. You may have an internet connection that's much better than 8mbps of course, but even superfast fibre-optic broadband at 50mbps equates to an anaemic 6MB/s.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-can-xbox-one-cloud-transform-gaming

Ja, men hva har dette med cloud computing å gjøre?? Har du ikke fattet hva det skal brukes til? Ikke gjør det dummere enn du er, du har da postet såpass mange smarte poster her ellers at dette blir litt merkelig å lese. Gjør du deg selv litt dum for å ta MS, eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PR-avdelingen vet da virkelig hva den driver med! De har holdt liv i MS i tiår. Slutt å tull!

 

Du har kanskje ikke fulgt med fra mai og utover? Konsolldelen til Microsoft har vært en katastrofe. Bare se på frontsiden som Edge kom med i dag.

 

"From crisis to contender".

 

E259.jpg

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Ja, men hva har dette med cloud computing å gjøre?? Har du ikke fattet hva det skal brukes til? Ikke gjør det dummere enn du er, du har da postet såpass mange smarte poster her ellers at dette blir litt merkelig å lese. Gjør du deg selv litt dum for å ta MS, eller?

 

Kom tilbake med meningene dine etter at Microsoft har bevist påstandene sine om at dette fungerer.

Lenke til kommentar

 

Ikke ifølge andre utviklere og Sony.

 

Uansett lurer jeg på hvordan dette skal fungere når 90% av alle titlene er multiplattform. Blir spillene på Xbox One å kreve en konstant internettilkobling, mens PC og PS4 kjører spillene med den kraften de har lokalt? Om Microsoft har klokketro på dette, så forstår jeg at de blir å bruke det på sine eksklusive titler, men at det stopper der.

Det som er helt åpenbart er at du gjør ikke annet enn å synse, og dømmer et produkt du ikke har peiling på hvordan fungerer. Særlig idiotisk blir det når du baserer dine utsagn på hva Sony sier. Det burde vært mer interessant å høre med f.eks Turn 10, som faktisk vet litt om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kom tilbake med meningene dine etter at Microsoft har bevist påstandene sine om at dette fungerer.

Hvor et dine bevis på at det IKKE fungerer?

 

Kom tilbake med meningene dine etter at Microsoft har bevist påstandene sine om at dette fungerer.

Hvor er dine bevis på at det IKKE fungerer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vært veldig fanboyifisert av påstander til sony før, og ms har jo kopiert den gamle sony. Så har bare et tips, regn med at det ikke blir det store, så kan man heller bli positivt overrasket.

Har ikke microsoft sagt at alle singelplayerspill kan spilles offline.. Hvor mye cloud blir det da?

 

I Fable Legends kan alt erstattes med AI. De har allikevel gjort det til et online-spill.

Lenke til kommentar

Har dem ikke også påstatt at cpu blir avlastet med 20-30%. Hva skjer om man er offline da? Overklokkes cpu tilsvarende. Joda, cloud blir fint til alt fra savegames, aiprofiler, verdener som fortsetter etter at du har slått av xbone. Og dedikerteservere. Skjønner ikke hvorfor microsoft skal blåse dette opp til forventninger de aldri vil innfri. Kunne de ikke holdt seg til de realistiske funksjonene som de faktisk får til. Det er jo imponerende nok.

Lenke til kommentar

Har dem ikke også påstatt at cpu blir avlastet med 20-30%. Hva skjer om man er offline da? Overklokkes cpu tilsvarende. Joda, cloud blir fint til alt fra savegames, aiprofiler, verdener som fortsetter etter at du har slått av xbone. Og dedikerteservere. Skjønner ikke hvorfor microsoft skal blåse dette opp til forventninger de aldri vil innfri. Kunne de ikke holdt seg til de realistiske funksjonene som de faktisk får til. Det er jo imponerende nok.

De har sagt at det gir bedre grafikk, og kan forsterke konsollen hele fire ganger mer.

Lenke til kommentar

De har sagt at det gir bedre grafikk, og kan forsterke konsollen hele fire ganger mer.

Turn 10 is particularly chuffed at being able to make use of Xbox One's cloud computing support for its much-sung Drivatar AI system, which trades out pre-scripted computer drivers for cloud-stored entities that learn from player behaviour. Greenawalt described the ability to offload such tasks to servers as a "tremendous opportunity".

"When you've got a learning neural network, more computing power is nothing but helpful. Because what you're able to do is process a lot more information, and you don't have to do it in realtime on the box. And that frees up more of the box to be doing graphics or audio or other computational areas.

"So we can now make our AI instead of just being 20%, 10% of the box's capability, we can make it 600% of the box's capability," he went on. "Put it in the cloud and free up that 10% or 20% to make the graphics better - on a box that's already more powerful than we worked on before."

 

Ja Microsoft sa det. Turn10 tar det hele til nye høyder av PR bullshit.

 

Selv den største microsoft fanboyen på jord må jo slite med å godta det de skriver her..

 

http://www.oxm.co.uk/59493/forza-5-is-the-hardest-thing-turn-10-has-ever-done-xbox-one-cloud-offers-600-more-ai-capability/

Lenke til kommentar

Ja Microsoft sa det. Turn10 tar det hele til nye høyder av PR bullshit.

 

Selv den største microsoft fanboyen på jord må jo slite med å godta det de skriver her..

 

http://www.oxm.co.uk/59493/forza-5-is-the-hardest-thing-turn-10-has-ever-done-xbox-one-cloud-offers-600-more-ai-capability/

 

Turn 10 er opprettet av Microsoft Studios, så det er kanskje ikke så rart.

Lenke til kommentar

Ja Microsoft sa det. Turn10 tar det hele til nye høyder av PR bullshit.

 

Selv den største microsoft fanboyen på jord må jo slite med å godta det de skriver her..

 

http://www.oxm.co.uk/59493/forza-5-is-the-hardest-thing-turn-10-has-ever-done-xbox-one-cloud-offers-600-more-ai-capability/

 

Drivatar gjør ingenting for å frigjøre maskinvaren. Når du spiller offline eller online opprettes et spøkelse av din bil (motiv, farge, enkelte kjøreferdigheter) som lastes opp til en ekstern server og deles med andre når du er online.

 

Det er omtrent det samme som et spøkelse. Eneste forskjellen er at den klarer å huske igjen noen av dine kjøreegenskaper. Hvor bra denne AI-en blir vet vi ennå ikke, men det er ikke mer komplisert enn å dele en fil på en vanlig måte.

 

Jeg tipper dette kun kan gjøre med AI som er så enkel som i bilspill.

Endret av petterpann
Lenke til kommentar

 

Eller at nettet vårt, eller deres servere går ned i en midlertidig periode. Og som du sier, hvor mye av Xbox One vil være en ikke fungerende spøkelsesby når den kommende generasjonen er over?

 

Er det noen som har hatt problemer med stadige "vedlikehold" og server nedetid er det ihvertfall ikke MS. Bare sånn til ettertanke. Hva er det egentlig Sony driver med siden det er så mye vedlikehold? Står det så dårlig til med serverparken i solens rike? Syns jeg ser folk tyter om dette her til stadighet i PS3 tråden. Forundrer meg egentlig ikke da PSN har vært ett klipp-og-lim prosjekt siden tjenesten ble lansert, uten ett solid fundament. Med PS4 ser det i medlertidig ut til at de faktisk har greidd og få ett dolid utgangspunkt :)

 

Når det kommer til dette Cloud greiene, jeg tror det ikke før jeg får se det. Men en ting er sikkert. Det går mot de digitale tider. Bare se utviklingen siden PS3 og 360 kom på markedet. Se hvordan tjenestene var ved lansering, kontra utgangen av denne generasjonen. Hvordan vil utviklingen bli videre inn i neste generasjon? Og folk gnålet om "men men, når serverene legges ned da?" Dette blir jo gjeldene Sony like mye som MS, og med alt det digitale fokuset hos begge parter tror jeg vi skal ta det helt med ro altså. Kanskje de gir oss fingen ved utgangen av den neste generasjonen, eller kanskje til og med utviklingen fortsette de neste 6-7årene slik det har gjort til nå og tjenesten kan fortsette med PS5 og Xbox X.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg liker å se ting funke i praksis før det dømmes nord og ned.

 

Dette vi snakker om her som er umulig ser vi dessverre idag at det ikke funker.

Det er en grunn til at store datasentere som driver med tallknusing ala Titan deler opp beregningene i bolker på forhånd enn å dele ut operasjoner fortløpende, en teknikk som er umulig å benytte seg av i ett spill.

 

Og når disse ikke greier det og har fibertilkoblinger som ikke er spesielt lange, så sier det seg selv at firmaer borte i Uniten bløff som planlegger å holde liv i råtten kobber i 10-20 år til, vil slite.

Lenke til kommentar

Microsoft kan like gjerne slutte å overdrive disse cloud-teoriene sine. Både Digital Foundry og ledende systemarkitekt for PS4, Marc Cherny har avkreftet at ideene til Microsoft fungerer med dagens bredbånd.

 

Merkelig at så mange her inne disser MS om deres "skymotor" til spill, når selskaper som Gaikai og OnLive har vist at det faktisk lar seg gjøre å streame spill tålelig bra. Hvorfor skulle det da ikke la seg gjøre å ta det beste av to verdener og kombinere disse?

 

Og når du først nevner Sony så har de faktisk kjøpt Gaikai for å levere streaming av spill selv.

 

Man kan så klart trekke fram at enkelte mangler internettilgang, eller at linjene mange steder i verden ikke er de beste.

 

OK, so what. De aller fleste hjem der X1 kjøpes tror jeg faktisk har relativt gode linjer, så om en utvikler bestemmer seg for å benytte seg av dette så er det mer enn nok kunder å ta av. Det kan ganske enkelt settes som en forutsetning på spillet at man har en sånn eller sånn linje.

 

Titan fall er MP only, og for dem er det så og si uproblematisk å benytte seg av denne tjenesten.

Lenke til kommentar

Dette vi snakker om her som er umulig ser vi dessverre idag at det ikke funker.

Det er en grunn til at store datasentere som driver med tallknusing ala Titan deler opp beregningene i bolker på forhånd enn å dele ut operasjoner fortløpende, en teknikk som er umulig å benytte seg av i ett spill.

 

Og når disse ikke greier det og har fibertilkoblinger som ikke er spesielt lange, så sier det seg selv at firmaer borte i Uniten bløff som planlegger å holde liv i råtten kobber i 10-20 år til, vil slite.

Her sammenligner du epler med mango.

Lenke til kommentar

 

 

 

To put this in perspective, when the logic circuits of a CPU want some data, they have to wait a few nanoseconds (billionths of a second) to retrieve it from its cache.... If the CPU were to ask the cloud to calculate something, the answer won't be available for potentially 100ms or more, depending on internet latency - some 100,000,000 nanoseconds!

 

The PS4 memory system allocates around 20,000MB/s for the CPU of its total 176,000MB/s. The cloud can provide one twenty-thousandth of the data to the CPU that the PS4's system memory can. You may have an internet connection that's much better than 8mbps of course, but even superfast fibre-optic broadband at 50mbps equates to an anaemic 6MB/s.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-can-xbox-one-cloud-transform-gaming

Det sier vel seg selv at cloud'n ikke er ment som en real-time CPU eller GPU. Det er mye som kan kalkuleres i et spill som ikke trenger umiddelbar respons.

Ikke så mye som er tungt, Generere nye brett og AI er vel det eneste og dette er mye lettere en rendering samt at det bruker cpu ikke gpu.

MS snakket om skygger og noen andre effekter, her har de et poeng for de relativt statiske skyggene som genereres utfra lysforhold (solas stilling og vær) i en scene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...