Gå til innhold

Valve har kunngjort SteamOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mon tro om det lar seg gjøre å installere det OSet over PS3 softwaren. Isåfall selger jeg ikke PS3en utpå nyttår likevel.

 

Problemet er drivers.

 

Nerden i meg spreller av glede. Det blir spennende å se hvor bra det fungerer.

 

Føler med deg! ;)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Skal bli spennende å teste dette på htpcen. Særlig med tanke på streaming av spill. Da kan jeg omsider spille mer krevende spill fra sofakroken. Spent på de neste to kunngjøringene, men HL3 tror jeg dessverre fremdeles forblir kun en drøm.

Lenke til kommentar

Dette er herlige nyheter og vil vell pushe flere og flere spill over på åpne biblioteker som OpenGL fremfor proprietære som DirectX. I utgangspunktet så betyr vell det noe svakere og mindre avansert grafikk, men om det nå for alvor begynner å bli mer aktuelt og pushes mer mot åpne løsninger så vil jo de utvikle seg i et langt høyere tempo og vi vil oftere og oftere se kjempetitler som fungerer like bra på tvers av plattformer (Windows, OS X og Linux) noe som jeg ser på som utelukkende en kjempepositiv ting!

 

Microsoft må vell grøsse langt nedover ryggen når de nå innser at mye av det som holder en temmelig stor andel av brukerne på Windows, nemlig spilling fort kan forsvinne de nærmeste årene og da kan de ikke finne på å tulle med Windows slik som du har gjort med Windows 8, dette skaper økt konkurranse i markedet og alt dette vil gagne forbrukere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...