Gå til innhold

Unboxing: Oculus Rift


Anbefalte innlegg

 

 

Nei, samme med mobil telefoner, å sitte med en flat dings i honda, er det absolutt ikke hvert pengene.

Det kan vel ikke akkurat sammenlignes..... :thumbdown:

Hvorfor ikke? Bare fordi det ikke er vanlig så er det de som mener det ikke er holdbart. Det var jo åpenbart ironisk svar, og bygger på det faktum at folk nok sa det samme om flate mobiler.

 

I tillegg så er det et produkt du skal bruke alene, og trenger ikke at det er lys i rommet en gang. Utseende er derfor 99,9 % uinteressant i motsetning til mobiler som brukes i offentligheten. Det er funksjonaliteten og det tekniske og hvor komfortable de er som har noe å si.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg Oculus i juli og hadde det ca i 1 uke før jeg solgte det videre.

Det kan jo diskuteres om dev edition er verdt pengene man betaler for det, jeg syns ikke det.

 

For dårlig oppløsning for min smak noe som gjorde at jeg fort mistet interessen. Men kommer til å kjøpe et nytt sett når forbrukerversionen kommer.

 

Prøvde vel alle demoer / spill som var tilgjengelig i juli og HL2 var det beste uten tvil, så har trua på at VR blir bra når det kommer.

 

Er interessant å observere hva folk blir sjøsyke av. Jeg ble utrolig kvalm av berg og dalbane demoen, men en kollega ble dårlig av HL2.

 

Det rare er at man blir kvalm i flere timer etterpå hvis man først blir det..

Endret av MiRaCL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det rare er at man blir kvalm i flere timer etterpå hvis man først blir det..

Man blir veldig fort vant til det, jeg har hatt min nå i rundt 1.5 måneder. I starten ble jeg litt dårlig, men nå kan jeg sitte i timesvis uten å merke noe. Hvis noen vet hva bunnyhopping på css(ikke snakk om noe stylesheets :p) så holdt jeg på med det i rundt 3-4 timer.

 

Har også haugevis med demo forslag til redaksjonen hvis dere er interesert så bare send meg en melding.

 

ABoni

 

Edit:

For demoer start her:

riftenabled.com/admin/apps/

 

Endret av ABoni
Lenke til kommentar

Ikke meningen å drive med brønnpissing, men en flere siders artikkel med alle steppene i en utpakking er vel relativt dårlig journalistikk nyheter selv i en agurktid. Nå er det september, og langt utenfor sesong for agurker.

 

Men, Oculus Rift har jeg store forhåpninger til, og håper de utfyller disse!

 

Det er jo det som er poenget med en artikkel som tar for seg utpakking av et produkt. (Unboxing). Man har en eske, og tar bilder etter hvert som man åpner den, for så og avslutte med det endelige resultatet, et produkt i friluft.

 

Litt etter hva det er kan man ta en raskt gjennomgang av produktet også, men det er liksom ikke så mye mer å vise av OR.

Lenke til kommentar

Er det verdt det?

 

Det er ekstremt kult slik som det er, men jeg ville ventet til oppløsningenog litt andre ting bli bedre. På dev kittet er det foreløpig 1280×800, men på forbruker modellen vil det bli 1920x1080. Ryktene sier i hvertefall at de blir trådløse når forbruker modellen kommer også. Og det tror jeg blir ekstremt mye bedre :)

Så i min mening, ikke verdt det enda. Men så fort forbruker modellen kommer, så går i hvertefall jeg til innkjøp av den! :)

Lenke til kommentar

 

Er det verdt det?

 

Det er ekstremt kult slik som det er, men jeg ville ventet til oppløsningenog litt andre ting bli bedre. PÃ¥ dev kittet er det foreløpig 1280Ã800, men pÃ¥ forbruker modellen vil det bli 1920x1080. Ryktene sier i hvertefall at de blir trÃ¥dløse nÃ¥r forbruker modellen kommer ogsÃ¥. Og det tror jeg blir ekstremt mye bedre :)

Så i min mening, ikke verdt det enda. Men så fort forbruker modellen kommer, så går i hvertefall jeg til innkjøp av den! :)

Problemet er at det uansett ikke kommer til å bli full HD på hvært øye men det blir delt på bildeflaten. Så før de blir levert med 4k oled skjerm i 120hz kommer ikke dette til å være noe mener jeg. Det blir så utrolig synelig med responstid osv nr man har skjermen SÅ nerme øyet.

Lenke til kommentar

"Unboxing" er det kjedeligste jeg kan tenke meg mht hw. Greit nok med et bilde av hw... Men grå papp med en kniv over ???

 

Hvis du ikke synes det er interessant så er det vel ikke verre enn å ikke lese artikkelen eller? Det er jo lett å se på nettet at det er massevis av folk som er interesserte i å se hva som følger med i eskene til diverse produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...