Gå til innhold

Sveriges innvandringspolitikk er ute av kontroll


Anbefalte innlegg

Sverige har over de siste 4 årene gjort innvandringspolitikken sin mer og mer generøs. I Sverige er det ingen krav for å hente familie fra utlandet og nylig så får alle fra Syria og Eritrea garantert asyl. Ja, alle Syriere og Eritreanere som klarer å finne en vei inn i Sverige vil få automatisk asyl.

 

Dette har ført til kaos. Iløpet av et år tar Norge imot ca 9000 asylsøkere. Danmark og Finland tar enda færre. I uken 4 september til 11 september kom det 2000 asylsøkere. Sverige er på vei mot asylrekord. Disse innvandrerene vil føre til en massiv økning i familiegjenforening om et par år.

 

Sverige har allerede massive problemer. Ikke-vestlige innvandre har en yrkesdeltagelse som er 30% lavere enn etniske svensker. Sverige har rentekontroll og ventelistene for leiligheter blir bare lengre og lengre. Unge i Sverige har enorme problemer med å få seg leiligheter og blir tvunget til å bo hjemme. Mordraten i Stockholm er på 3.0, noe som er høyere enn Berlin, London og Paris. Siste tall jeg hørte fra Malmø var 5.0. Vi i Oslo synes 30 overfallsvoldtekter er altfor mye, men antall overfallsvoldtekter i Stockholm har nå steget til over 200 per år. Sverige har falt drastisk i både PISA og TIMSS. Kommunene sliter og de regner med å få -1.5% i budsjettunderskudd neste år.

 

Dett er på vei ut av kontroll. Kostnadene av innvandringen i Sverige begynner å bli veldig synlige og samtidig så er tempoet på det høyeste nivået noensinne. Det virker også som om hvor større SD blir hvor mer gale blir de tradisjonelle partiene. Centerpartiet i Sverige ønsker å importere 31 millioner innvandre for å få befokningen opp til 40 millioner mennesker. Moderatene som var tradisjonelt imot velferd for innvandre og spesielt ulovelige innvandre, har gjort helomvending.

Hva tror dere er fremtiden for Sverige? Hvor lenge kan de holde på slik? Og hvordan tror dere en svensk kollaps vil påvirke Norge? Om det er noen kilder som er ønsket, så bare spør.

 

Fattigdom Sverige

poverty.png

 

Yrkesdeltagelse:

AE_und.PNG

Endret av Camlon
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skylappene er fastgrodd, så jeg forstår ikke hva du mener. Innvandring er jo kjempe bra! Hva kan være galt med nye kulturer med mange flotte nye impulser? At integreringen ofte er totalt fraværende er et problem som sikkert løser seg selv...

integreringsproblemet løser seg vel av seg selv hvor man bare stapper inn mest mulig innvandrere på kortest mulig tid... eller?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

noen som har mer statistikk på kriminalitet begått av ikke vestlig inv i Sverige ? eller krim statistikk generelt?

Jeg har statistikk for kriminalitet.

 

Jeg har ikke sett noen statistikk for kriminalitet for ikke-vestlige, jeg tror ikke Sverige gir ut slik statistikk.

 

Voldskriminalitet Sverige

 

crimeUS_Sweden.png

 

Voldtekt Sverige

CrimeSwedenRape.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At dette kommer til å bli skrekkelig dyrt for Sverige, og gå enda kraftigere ut over den enkelte svenske virker åpenbart, men kanskje kan det også åpne øynene for mange nordmenn, om ikke annet. Sverige virker som ett så fantastisk politisk korrekt land at jeg tviler på at de kommer til å gjennomføre noen reformer før det er for sent. Samtidig stiger helt sikkert frustrasjonen og ekstremismen så jeg ser ikke så veldig lyst på fremtiden for deres del.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Eh, det er da vitterlig den Svenske VelferdsStaten som er ute av kontroll. ;)

 

Eller kanskje heller den spanske, polske, greske, baltiske, portugisiske, islandske, etc?

 

Hvordan en land greier seg over tid har mye mer med hvordan de har skjøttet sitt gods, industriell struktur, osv. enn bare å stirre seg blind på innvandring.

 

- men nå er jo denslags ensidig fokuse selve agendaen til enkelte, så de er vel heller ikke særlig mottakelig for nyanser vil jeg tro ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det eksisterer ikke noe umiddelbar sammenheng mellom antall innvandring og arbeidsledighet og hvordan et land forøvrig greier seg økonomisk.

 

Det er vel tilstrekkelig å bruke Tyskland (årevis med massiv innvandring) som eksempel som motbeviser dommedag-profetien hos trådstarter.

Tyskland har ikke hatt massiv innvandring. I Europa er det Spania og Italia som har hatt høyest innvandring, men de vil du trolig ikke prate om.

 

Tysklands innvandring har økt nå, men det er for det meste innvandring fra resten av Europa.

 

Graph2.png

 

Et bedre eksempel ville trolig ha vært Australia eller Canada. Men da glemmer du at jeg snakker om asylinnvandring.

 

Ikke all innvandring er lik. Kvalifiserte innvandre kan dra rett i jobb og bidra til landet. Asylinnvandre må først være i mottak, dereter må de lære seg språket og få seg en utdannelse. Det betyr at selv med perfekt integrering, så vil de være en stor kostand for samfunnet de første 10 årene. Dette skjer ofte ikke og de forblir en byrde på samfunnet. Det finnes ingen integreringspolitikk som gjør det mulig å ta imot 2000 asylsøkere per uke.

 

Tallene over viser at integreringen ikke fungerer i det hele tatt. Når yrkesdeltagelsen er 30% lavere enn etniske svensker, hvordan planlegger du at dette skal fungere? Forventer du at yrkesdeltagelsen vil magisk gå opp 30% om 10 år helt uten grunn? Forventer du at innvandrerene som blir stappet inn i overfulle innvandringsområder vil klare å integrere seg? Fordi hvis integreringen fungerer som idag så vil det føre til enorme kostnader for Sverige.

Endret av Camlon
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Eh, det er da vitterlig den Svenske VelferdsStaten som er ute av kontroll. ;)

Sant nok, men en del av å gi folk asyl er å gi dem velferd til de kommer seg inn i arbeid.

 

Sverige kommer uansett aldri til å fjerne velferdstaten og da er en veldig høy asylinnvandring problematisk.

 

 

Eller kanskje heller den spanske, polske, greske, baltiske, portugisiske, islandske, etc?

 

Hvordan en land greier seg over tid har mye mer med hvordan de har skjøttet sitt gods, industriell struktur, osv. enn bare å stirre seg blind på innvandring.

 

- men nå er jo denslags ensidig fokuse selve agendaen til enkelte, så de er vel heller ikke særlig mottakelig for nyanser vil jeg tro ;)

Jeg har langt ifra fokus på bare innvandring. Jeg har f.eks. fokusert på den tåpelige venstrevridde politikken i Frankrike, hvordan EU har håndtert Kypros/Hellas, USAs budsjettunderskudd, og Japans gjeldsproblemer.

 

Forskjellen mellom meg og deg er ikke at jeg benekter at det kan finnes andre faktorer, det er at du benekter at innvandring kan være en faktor.

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eneste håp for Sverige er om Sverigedemokraterna får mer politisk innflytelse samtidig som det politiske landskapet radikaliseres ytterligere og partier som SvP (Svenskarnas Parti) får stor fremgang. Tviler dog på at noe slikt er mulig før man får Hellas-lignende tilstander i landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eneste håp for Sverige er om Sverigedemokraterna får mer politisk innflytelse samtidig som det politiske landskapet radikaliseres ytterligere og partier som SvP (Svenskarnas Parti) får stor fremgang. Tviler dog på at noe slikt er mulig før man får Hellas-lignende tilstander i landet.

Det høres litt catch-22 ut: For at Sverige skal ha noe håp må det først bli håpløst, slik at folket vender seg til nasjonalistiske partier.

 

Hva om det ikke blir håpløst da, da trengs jo ikke nynazistene?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...