Gå til innhold

Sveriges innvandringspolitikk er ute av kontroll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I malmö er det i mediene svært mye alvorlig vold. Mye av dette er sant. Det som ikke sies like ofte er at det stort sett er interne oppgjør i kriminelle miljøer. Blir for meg litt som å si at Oslo er farlig på grunn av grønland. Rosengård (og omegn) er det 'farlige' området i malmö, og det ligger nokså langt unna sentrum, tenk sagene, e.l.

 

Føler meg svært trygg i malmö, så lenge du selv holder deg innenfor loven.

 

kilde: bor i malmö atm

 

battaman:

SD har en oppslutning på hele 8% og de er politisk selvmord å samarbeide med. Google Jimmie Åkessonn, pluss dette klippet kom ut i fjor:

http://www.youtube.com/watch?v=bFRA7CyUx7U

Lenke til kommentar

I malmö er det i mediene svært mye alvorlig vold. Mye av dette er sant. Det som ikke sies like ofte er at det stort sett er interne oppgjør i kriminelle miljøer. Blir for meg litt som å si at Oslo er farlig på grunn av grønland. Rosengård (og omegn) er det 'farlige' området i malmö, og det ligger nokså langt unna sentrum, tenk sagene, e.l.

 

Føler meg svært trygg i malmö, så lenge du selv holder deg innenfor loven.

 

kilde: bor i malmö atm

Jeg har bodd i Milwaukee som har en mordrate som er 4 ganger USA, alttså 20 per 100K og en voldlig kriminalitetsrate som er 5-10 ganger høyere enn USA, noe som er langt høyere enn Sverige. Jeg følte meg forsatt ikke utrygg i de mer trygge områdene og trodde kriminalitetsraten var lavere enn den var. Jeg var trolig litt naiv over hvor høy kriminaliteten var, men det er ofte slik man er før man blir påvirket av kriminalitet. VI var ute og hadde det gøy.

 

At man kan leve med høy kriminalitet er jo greit nok, men det er ikke positivt. Det er ikke noe gøy når du er den som blir påvirket av kriminalitet, og du blir et nervøst vrak. Malmø er langt ifra det eneste stedet som har blitt påvirket av kriminalitet. Etter det jeg har sett fra statistikk , så er Stockholm verre enn Malmø. Spesielt ille er deres voldtektsrate. Mange får livet sitt ødelagt etter å ha blitt voldtatt.

 

Hvordan godtar svensker denne utviklingen. Ønsker ikke svensker at Sverige skal forbli et trygt samfunn. Men om du kan leve med kriminalitetsøkningen så vil det bli langt verre å leve med de fremtidlige kuttene i velferdstaten. Når yrkesdeltagelsen er 30% lavere enn etniske svensker så vil staten bli tvunget til å kutte.

 

battaman:

SD har en oppslutning på hele 8% og de er politisk selvmord å samarbeide med. Google Jimmie Åkessonn, pluss dette klippet kom ut i fjor:

http://www.youtube.com/watch?v=bFRA7CyUx7U

Det er den oppblåste jernrørskandalen. For det første så var det ikke så ille, men stort sett en opphetet debatt. For det andre så er det snakk om en person. Det har da vart værre skandeler i de tradisjonelle partiene.

 

SD har forresten 10-11%, ikke 8% av stemmene. http://status.st/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er forøvrig befolkningsutviklingen i Sverige de siste 10 årene fordelt på svensk og utenlandsk bakgrunn:

 

attachicon.gifChartHandler-1.ashx.png

 

Og her er asylsøkningen. Som vi ser går den i bølger, som i Norge. Og ja, det er en topp akkurat nå, men om det varer blir jo litt spådomsfakter.

 

attachicon.gifChartHandler.ashx.png

 

Geir :)

Toppåret ditt er 2012. I 2013 er tempoet langt høyere enn 2012.

 

Jeg tror absolutt den varer, fordi tempoet har en tendens til å øke og det har vært kraftige liberaliseringer. Når alle fra Syria og Eritrea kan komme, og den eneste barrerien er hvordan man skal komme seg til Sverige. Da er sjansen for økning stor.

 

For å sette tallene i perspektiv. Sverige slapp inn 44K i 2012, noe som er et toppår. Selv før liberaliseringen så slapp Sverige inn flere enn i 2012. Nå kommer det 2000 per uke, noe som tilsvarer 100K per år. Det er derfor jeg sier at innvandringspolitikken er ute av kontroll.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Nå har mange, meg inkludert, gått å grene over dette siden i vertfall 2007. Der vi berre for få år sidan vart kalla rasister berre for å ha eit lite kritisk blikk til den gjeldande politikken. Andre har sikkert sett kritisk på det sidan slutten av 90-tallet. Håper virkelig at nokon kan gjøre noko med saken snart, slik at ein slepp å gremme seg over eit problem ingen ser ut til å ville løse.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

vi burde bygge en diger mur mellom norge og sverige.

Greit nok at Sverige dummer seg ut og ødelegger samfunnet sitt, men vi må gjøre det vi kan for at Norge skal vedvare som et godt velferdssamfunn

Da må vi stabilisere befolkningstallet (redusere befolkningsveksten) og redde det som er igjen av olje og oljefond og forhindre fremtidig korrupsjon.

 

Vi må egentlig gjøre noe som jeg ikke vet om noe samfunn som har klart tidligere og det er ikke sikkert det er mulig.

 

Dersom vi skulle få det til må vi også forhindre å bli invadert av andre militærmakter, verden er helt desperat etter olje og dersom Norge skal tenke egoistisk med oljen og spare/bruke den på oss selv setter vi en kniv på strupen til resten av verden og det vil ende med at de ikke har annet valg enn militærinvasjon.

 

Den eneste muligheten vi har er å være på parti med andre militærmakter, det vil si sørge for stabile oljeleveranser.

 

Vi har utvinnet over halvparten av oljereservene våre og har noen tiår igjen hvor vi fremdeles kan selge olje. Oljefondet kan vi ikke stole på at vil hjelpe oss, det er altfor utsatt for inkompetent investering og korrupsjon.

Når den dagen kommer at vi trenger all oljen selv og ikke lenger kan eksportere olje til utlandet er risikoen stor for militærinvasjon.

 

Når oljeproduksjonen og eksporten vår nærmer seg bunnen vil vi få et krasj tilsvarende Hellas.

Er vi heldige vil oljeproduksjonen vår synke nedover samtidig som den totale oljeproduksjonen i verden gjør det, da vil oljeprisen stige og vi vil få mer for hvert fat vi selger og dermed fremdeles høye inntekter fra oljen.

 

Når oljeproduksjonen i verden synker vil befolkningstallet gjøre det samme, oljeprisene vil stige og det blir dyrere å produsere mat. De som såvidt har råd til mat i dag, vil sulte ihjel når prisene øker.

 

 

Dette ligger litt lenger i fremtiden, dagens unge er godt voksne når det skjer.

Den eneste måten å forhindre en befolkningsreduksjon og krise i verden på er å finne en ny energikilde som er like effektiv som oljen, og selv om krisen skulle bli avverget så får Norge en nasjonal krise siden vi vil gå tilbake til det vi hadde før oljen. Fiskeri og litt landbruk.

 

Det ordner seg såklart, men gullalderen til Norge var i 2005 ca og nå er vi sakte men sikkert på vei nedover og vi bør nyte det godt sålenge det varer :)

 

 

 

Oljeutvinning i Norge 1970-2011-(2040)

http://crudeoilpeak.info/wp-content/uploads/2011/04/FIG05_NORWEGIAN_CRUDE_WITH_JOHAN_SVERDRUP_IN_2018.png

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Nå har mange, meg inkludert, gått å grene over dette siden i vertfall 2007. Der vi berre for få år sidan vart kalla rasister berre for å ha eit lite kritisk blikk til den gjeldande politikken. Andre har sikkert sett kritisk på det sidan slutten av 90-tallet. Håper virkelig at nokon kan gjøre noko med saken snart, slik at ein slepp å gremme seg over eit problem ingen ser ut til å ville løse.

 

Det er større nyanser i ett sånn spørsmål enn "innvandring, har det negative følger eller ikke".

 

AtW

Lenke til kommentar

innvandringspolitikken er ute av kontroll.

 

Er det ikke folk som har sagt det bestandig? Arne Myrdal i FMI (Folkebevegelsen Mot Innvandring) løp rundt med balltre for 20 år siden og ropte "ute av kontroll" da det bare var et par hundre flyktninger her, osv.

 

Da får noen av oss et problem, nemlig at vi får mistanke om at det ligger helt andre beveggrunner (rasisme) bak all motstand mot muslimer og flyktninger generelt, enn feks. angivelig bekymring for budsjetter og arbeidsledighet.

 

Vanligvis når de fleste av oss her i livet står overfor et problem av en eller annen art, prøver vi å løse det på konstruktiv måte. Denslags er helt fraværende i måten de verste rabulantene opererer på.

 

For å illustrere, hadde Frelsesarmen hatt like negativ og fordomsfull tilnærming (som Frp) til folk de vil ha opp på beina, tror du det hadde føltes som "hjelp" ? Selvsagt ikke. Dessverre har Frp aldri noe positivt eller konstruktivt å komme med, til de gruppene som "bekymrer" dem. (bortsett fra politi, straff, og hånlig omtale)

Lenke til kommentar

Noen svensker - og noen nordmenn - mener vel strengt tatt at asylinnvandringen først og fremst skal være positiv for de som trenger asyl, ikke for oss. Og mener at vi har råd til det selv om det koster oss litt.

 

Geir :)

 

Og det standpunktet må man gjerne ha, men da bør man også være såpass ærlige å si det. Ikke late som det motsatte er tilfelle, at det bedrer situasjonen for Norge og Sverige og ikke minst at det ikke går utover noen. Hadde forkjemperne sagt at ja, dette går utover resten men vi gjør det for å være greie hadde det vært noe helt annet.

Lenke til kommentar

Ikke som enkeltmennesker, men som nasjon. At vi er solidariske og tar vår del av byrdene (på linje med land som for tiden (og tidligere) har flere 100 000 som er på flukt.

 

Og det kan være en fin ting, men for Sverige som land, og svenskene som bor der, er det, som du sier, en byrde. Så kan man diskutere om det moralske oppveier dette, men jeg tror den erkjennelsen er viktig, og for veldig mange veldig vanskelig.

Lenke til kommentar

 

Og det standpunktet må man gjerne ha, men da bør man også være såpass ærlige å si det.

 

Det er mitt inntrykk at svenskene er "ærligere" på dette punktet. Selv har jeg alltid sagt det, hvis formålet er at Norge skal tjene raske penger på det er det dumt å inportere krigsherjede somaliere. Men hvis formålet er å gi de samme krigsherjede somalierne asyl og trygghet og en ny sjanse så må vi akseptere at det har noen kostnader underveis.

 

Jeg er som kjent av den oppfatning at ingen folkeslag er født krininelle, eller "islamistiske" eller annet. Ikke ligger det noen konspirasjon bak det som skjer heller. Dette er kulturelle problemer, og de må vi ha fokus på, men det er ikke sånn at det norske samfunnet har endret seg drastisk siden jeg var ung, kulturelt sett. Vi har fått flere subkulturer, og tildels mer toleranse for en del av de gamle. Og selvsagt, en hver aksjon møter reaksjon, så da får vi mer intoleranse også.

 

Disse sistnevnte, de intolerante, får selvsagt ammunisjon av kulturptoblemene, kriminalitet og mere. Det forklarer kanskje, men forsvarer ikke, at de bruker avsaget hagle mot innvandringen som fenomen. Som det heter: Skal man kurere en sykdom, må man bruke presisjon, ellers dreper man pasienten i samme slengen.

 

Det kan selvsagt være like greit for dem som mener at innvandringen er sykdommen og at kriminaliteten er symptomer. Men de befinner seg i et annet logisk og ideologisk univers enn meg og mine likesinnede.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Det er mitt inntrykk at svenskene er "ærligere" på dette punktet. Selv har jeg alltid sagt det, hvis formålet er at Norge skal tjene raske penger på det er det dumt å inportere krigsherjede somaliere. Men hvis formålet er å gi de samme krigsherjede somalierne asyl og trygghet og en ny sjanse så må vi akseptere at det har noen kostnader underveis.

 

Jeg er som kjent av den oppfatning at ingen folkeslag er født krininelle, eller "islamistiske" eller annet. Ikke ligger det noen konspirasjon bak det som skjer heller. Dette er kulturelle problemer, og de må vi ha fokus på, men det er ikke sånn at det norske samfunnet har endret seg drastisk siden jeg var ung, kulturelt sett. Vi har fått flere subkulturer, og tildels mer toleranse for en del av de gamle. Og selvsagt, en hver aksjon møter reaksjon, så da får vi mer intoleranse også.

 

Disse sistnevnte, de intolerante, får selvsagt ammunisjon av kulturptoblemene, kriminalitet og mere. Det forklarer kanskje, men forsvarer ikke, at de bruker avsaget hagle mot innvandringen som fenomen. Som det heter: Skal man kurere en sykdom, må man bruke presisjon, ellers dreper man pasienten i samme slengen.

 

Det kan selvsagt være like greit for dem som mener at innvandringen er sykdommen og at kriminaliteten er symptomer. Men de befinner seg i et annet logisk og ideologisk univers enn meg og mine likesinnede.

 

Geir :)

 

Der kjenner jeg ikke den svenske debatten godt nok, men om de er mer ærlige rundt det så er jo det absolutt en god ting. Da slipper man i allefall å diskutere det åpenbare flere ganger.

 

Ellers er jeg enig i resten av innlegget ditt, jeg tror uenigheten først kommer når vi beveger oss inn på selve vektingen av hensyn, men det har vi vært inne på før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...