Gå til innhold

Sveriges innvandringspolitikk er ute av kontroll


Anbefalte innlegg

 

[...]men det er ikke sånn at det norske samfunnet har endret seg drastisk siden jeg var ung, kulturelt sett. Vi har fått flere subkulturer, og tildels mer toleranse for en del av de gamle. Og selvsagt, en hver aksjon møter reaksjon, så da får vi mer intoleranse også. [...]

en stor forskjell: for 20-30-40 år siden hadde vi den røde armè og atomkrig å være redde for, den trusselen forsvant. Da må man finne en ny trussel (reell eller ikke), klimaendringer og innvandrere passet perfekt inn her

:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det kan selvsagt være like greit for dem som mener at innvandringen er sykdommen og at kriminaliteten er symptomer. Men de befinner seg i et annet logisk og ideologisk univers enn meg og mine likesinnede.

 

Geir :)

Hvis kriminelle innvandrere flytter til Norge så er det ikke bra, som med så mange andre ting så er innvandring noe som kan gå både bra og dårlig avhengig av måten det gjøres på.

 

Jeg er helt med på at vi har plikt å hjelpe de som trenger det, men innvandrere og asylsøkere har også en plikt å følge de normer og regler vi har her. Dersom de ikke ønsker å gjøre det så trenger de ikke å komme hit.

Lenke til kommentar

 

Jeg er helt med på at vi har plikt å hjelpe de som trenger det, men innvandrere og asylsøkere har også en plikt å følge de normer og regler vi har her.

 

Og det er de fleste av dem innstilt på. Men det er vanskelig å se på forhånd. Dermed unngår vi ikke et og annet råttent egg i kurven. Og strengt tatt står det vel ingen sted i flyktningekonvensjonen eller våre sylregler at det er en plikt. Så kan vi diskutere om det burde være det.

 

Dersom de ikke ønsker å gjøre det så trenger de ikke å komme hit.

 

 

De synes nok de trenger det selv.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Og jeg som er så glad i utlendinger. Orker ikke tanken på heller å måtte finne en kjedelig, norsk jente.

Jeg er glad i utlendinger jeg også og kjæresten min er fra Kina.

 

Jeg er ikke imot innvandring så lenge de jobber og bidrar. Jeg er imot å ta imot innvandre som er en byrde for samfunnet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har bodd i Milwaukee som har en mordrate som er 4 ganger USA, alttså 20 per 100K og en voldlig kriminalitetsrate som er 5-10 ganger høyere enn USA, noe som er langt høyere enn Sverige. Jeg følte meg forsatt ikke utrygg i de mer trygge områdene og trodde kriminalitetsraten var lavere enn den var. Jeg var trolig litt naiv over hvor høy kriminaliteten var, men det er ofte slik man er før man blir påvirket av kriminalitet. VI var ute og hadde det gøy.

 

At man kan leve med høy kriminalitet er jo greit nok, men det er ikke positivt. Det er ikke noe gøy når du er den som blir påvirket av kriminalitet, og du blir et nervøst vrak. Malmø er langt ifra det eneste stedet som har blitt påvirket av kriminalitet. Etter det jeg har sett fra statistikk , så er Stockholm verre enn Malmø. Spesielt ille er deres voldtektsrate. Mange får livet sitt ødelagt etter å ha blitt voldtatt.

 

Hvordan godtar svensker denne utviklingen. Ønsker ikke svensker at Sverige skal forbli et trygt samfunn. Men om du kan leve med kriminalitetsøkningen så vil det bli langt verre å leve med de fremtidlige kuttene i velferdstaten. Når yrkesdeltagelsen er 30% lavere enn etniske svensker så vil staten bli tvunget til å kutte.

 

 

Det er den oppblåste jernrørskandalen. For det første så var det ikke så ille, men stort sett en opphetet debatt. For det andre så er det snakk om en person. Det har da vart værre skandeler i de tradisjonelle partiene.

 

SD har forresten 10-11%, ikke 8% av stemmene. http://status.st/

 

8% er midt i mellom forrige valgresultat og dagens måling, et konservativt anslag.

 

Jernrørskandalen har satt spor. Det er snakk om 2 personer, almquist, deres økonomiske talsmann, og en annen profilert SD'er som filmer. Begge i riksdagen. Ikke akkurat hvem som helst i partiet. Det som gjorde saken så ille var at almquist sto og løy media opp i fjeset. Han nektet tvert for at han hadde kalt jenta en hore, og at han hadde sagt 'blatte lover' (pakkis elsker), og at han følte seg krenket at noen kunne tro at han ville sagt noe sånt. I et intervju på TV.

 

Å lyve folket opp i ansiktet på riksdekkende TV er ikke spesielt bra reklame når man er i ledelsen til et parti. Han ble kastet ut av partiet og fra riksdagen kort etter. Kanskje selve 'debatten' som ble filmet var opphetet, men følgene det fikk var ganske tydlige.

Han som filmet døde av overdose hvis jeg ikke husker feil.

 

Moderaterna (Høyre) vil ikke samarbeide med de, i likhet med alle de andre politiske partiene. SD er også lenger til høyre enn FRP.

 

For øvrig er Geir inne på noe. Mitt generelle inntrykk er at svenskene er mer solidariske enn nordmenn. Da mener jeg solidariske som verdensborgere. Har inntrykk av at de føler et større ansvar for andre som ikke har det så bra som seg selv.

 

Jeg opplever det slik gjennom å snakke med folk her nede, og enkle ting som at det er ingen som noensinne sniker i køer i Sverige, syklister følger trafikkreglene (likt for alle!) og slike småting.

Lenke til kommentar

 

Er det ikke folk som har sagt det bestandig? Arne Myrdal i FMI (Folkebevegelsen Mot Innvandring) løp rundt med balltre for 20 år siden og ropte "ute av kontroll" da det bare var et par hundre flyktninger her, osv.

Det er alltid noen som har sagt noe før. F.eks. har det alltid vært noen som har sagt at vi er på vei imot en boligboble, men det betyr ikke at alle boligbobleprediksjoner er feil.

 

Da får noen av oss et problem, nemlig at vi får mistanke om at det ligger helt andre beveggrunner (rasisme) bak all motstand mot muslimer og flyktninger generelt, enn feks. angivelig bekymring for budsjetter og arbeidsledighet.

Vanligvis når de fleste av oss her i livet står overfor et problem av en eller annen art, prøver vi å løse det på konstruktiv måte. Denslags er helt fraværende i måten de verste rabulantene opererer på.

For å illustrere, hadde Frelsesarmen hatt like negativ og fordomsfull tilnærming (som Frp) til folk de vil ha opp på beina, tror du det hadde føltes som "hjelp" ? Selvsagt ikke. Dessverre har Frp aldri noe positivt eller konstruktivt å komme med, til de gruppene som "bekymrer" dem. (bortsett fra politi, straff, og hånlig omtale)

 

Jeg er helt enig at det er beskymringsverdig at mange begrunner sin innvandringsmostand fra rasisme og ikke fordi de mener det er til samfunnet beste. Noen av FRP sine tidligere kampanker (gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse) var motbydelige. Men at noen begrunner det med rasisme, betyr det ikke at Sveriges innvandringspolitikk er bærekraftig.

 

Det er desverre slik at det er en kamp mellom rasisme og idealisme. Men det jeg vil ha er pragmatisme. Vi må begynne å fokusere mer på hvordan vi kan hjelpe verden uten å skade vårt eget samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er mitt inntrykk at svenskene er "ærligere" på dette punktet.

Svenskene er ikke mer ærlige i det hele tatt.

 

F.eks. OECD rapporten som er kritisert i Norge for å være overoptimistisk, sa at innvandringen bidro til Norge. I Sverige derimot så gikk de i minus selv i OECD rapporten. Hva sa svensk media? Sa de "Vi skal tåle kostandene for vi er barmhjertige". Nei, de løy og sa at OECD rapporten sa det motsatte.

 

De ble tatt, men angret de. Absolutt ikke, senere så sa DN at innvandre bruker mindre bidrag og henviste til en rapport. I realiteten handlet rapporten om at antall innvandre på bidrag falt etter krisen på 90-tallet. De er forsatt klart overrepresentert og den sier ingenting om hva tallene er idag. Nok en gang ble de tatt av alternativ media, og de fjernet artikkelen. Men da var det allerede for sent, mange svensker har allerede lest artikkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

  Prøv å ordne med oppholdstillatelse i Norge for henne :lol:

 

Det vil ikke vært noe problem. Den verste reguleringen er den som krever at du må se på forrige års inntekt. Det er den reguleringen som fører til at familier blir delt i to. Jeg er helt uenig i den reguleringen, Vi har sett på regelverket og vet hvordan vi skal komme oss rundt det.

 

Derimot ingen innstramninger vil påvirke oss. F.eks. språkkrav er uproblematisk, siden hun må lære seg norsk for å få seg en jobb. 24 års kravet er uproblematisk, siden vi er ikke så unge. Strengere asyllover vil naturligvis ikke påvirke meg.

 

Jeg er vant til visumlover. Kinesiske visumlover kan være ganske irriterene siden du aldri vet hva de ønsker og det er forskjellig fra distrikt til distrikt, men det hjelper at de kan ta bestikelser. Klarer jeg kinesiske visumlover, så burde jeg klare norske også.

Lenke til kommentar

Det vil ikke vært noe problem.

Da oppfordrer jeg deg til å prøve, samt å skrive en tråd her om opplevelsen ettersom den skrider frem.

 

Vi har sett på regelverket og vet hvordan vi skal komme oss rundt det.

Har du sett på byråkratene også, og funnet ut hvordan du skal komme deg rundt dem?

 

 

Jeg er vant til visumlover. Kinesiske visumlover kan være ganske irriterene siden du aldri vet hva de ønsker og det er forskjellig fra distrikt til distrikt, men det hjelper at de kan ta bestikelser.

Helt enig, det eneste som er værre enn en korrupt byråkrat er en ærlig byråkrat.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det høres litt catch-22 ut: For at Sverige skal ha noe håp må det først bli håpløst, slik at folket vender seg til nasjonalistiske partier.

 

Hva om det ikke blir håpløst da, da trengs jo ikke nynazistene?

 

 

Ja, om det ikke blir - eller er - håpløst, hadde man ikke trengt oss, for det eksisterende regimet ville allerede ha tjent folkets beste interesser. Men slik er det altså ikke idag. For Fredrik Reinfeldt er det ursvenske bare barbariet, og for Mona Sahlin er svensk kultur retardert sammenlignet med innvandrernes kultur. Myndighetene holder gående en politikk som undergraver det etnisk svenske og som på sikt overhodet ikke er bærekraftig. Det er ikke for ingenting at støtten til nasjonalistene øker i takt med denne utviklingen. Flere og flere svensker får nok. Det er et faktum at dårlige tider gavner radikale nasjonalister fordi folket ser handlekraftighet og løsninger i nasjonalistenes politikk. Jo større krisen blir, jo mer radikale svar på problemene søkes. I dag, mens forholdene i Sverige fortsatt er relativt gode, er det et moderat nasjonalistisk parti som SD som går frem med stormsteg. Imorgen, når det inkompetente regimet og dets medløpere fortsatt har vist at de ikke er istand til å handskes med situasjonen og at problemene bare vokser, vil vi se en økende radikalisering. Vi nasjonalister er ikke akkurat begeistret over at det har kommet til en situasjon hvor slike radikale endringer er nødvendige, men vi ba aldri om at disse problemene måtte skapes. Når landet likevel stadig dypere undergraves av et svikefullt regime ser vi at forandring er nødvendig, men forstår også at disse radikale endringene dessverre ikke kommer til å gjennomføres før landet har sunket enda dypere ned i problemene. Det at forråtnelsen enda ikke er synlig for alle og enhver (det er f.eks. fortsatt mulig for mange mennesker - om enn ikke alle - å leve i Sverige uten å personlig konfronteres med multikulturalisme og Rosengård-lignende tilstander; så lenge den økonomiske situasjonen fortsatt er akseptabel forblir de fleste passive), betyr ikke at den ikke er høyst tilstedeværende. Dette kan lett registreres.

 

Det er mitt inntrykk at svenskene er "ærligere" på dette punktet.

 

 

Da forstår jeg at du virkelig ikke har fulgt med på svensk debatt. Som nordist/pan-skandinavist har jeg fulgt nøye med på utviklingen i Sverige og den offentlige debatten. Landets politisk korrekte elite (enten vi snakker om politikere, representanter for det regimetro media, kulturpersonligheter etc) mener stort sett at innvandringen nesten utelukkende er en berikelse på alle mulige måter. Landets sverigedemokrater, som utgjør ihvertfall 10% idag (på noen målinger har de fått høyere) har vært så godt som demonisert. De massive mediaangrepene SD har vært utsatt for i Sverige kan ikke sammenlignes med de rasismeanklagene FrP tidvis har opplevd i Norge. At SD likevel vokser så raskt må nesten sees som et mirakel. En slik velgermobilisering til tross for massiv offentlig stigmatisering taler sitt klare språk. Å se valgresultatene i 2014 skal bli interessant.

 

Og strengt tatt står det vel ingen sted i flyktningekonvensjonen eller våre sylregler at det er en plikt. Så kan vi diskutere om det burde være det.

Klart det ikke burde være en plikt. Det ville gått imot prinsippet om statlig suverenitet. Som det står i Norges grunnlov så skal Norge være en fri og selvstendig stat. Det er opp til Norge og Norge alene å avgjøre hvordan vår innvandrings- og asylpolitikk skal være utformet. Hvis ikke, så er det grunnlovsstridig.

 

Jernrørskandalen har satt spor. Det er snakk om 2 personer, almquist, deres økonomiske talsmann, og en annen profilert SD'er som filmer. Begge i riksdagen. Ikke akkurat hvem som helst i partiet. Det som gjorde saken så ille var at almquist sto og løy media opp i fjeset.

"Jernrørskandalen" er da ingenting sammenlignet med skandalene til visse andre partier. Socialdemokraterna og Mona Sahlin's pengeskandaler, f.eks., der hun brukte en stor sum offentlige penger på privat bruk sånn helt uten videre. Og dette er bare toppen av isberget om man begynner å grave i hvilke svin på skogen som er å finne hos Mona Sahlin og resten av gjengen.

 

"Jernrørskandalen" betyr ingenting i den større sammenhengen, og lite tyder på at dette skremmer vekk velgerne. Partiet kommer til å gjøre et svært godt valg i 2014.

 

Moderaterna (Høyre) vil ikke samarbeide med de, i likhet med alle de andre politiske partiene. SD er også lenger til høyre enn FRP.

SD er delvis mer konservative enn FrP, men de er også langt mer sosialistiske. Så om det er korrekt å si at de ligger lengre til høyre stiller jeg meg kritisk til. De romantiserer jo det gamle Socialdemokraternas folkhemspolitikk og har aldri hatt ambisjoner om å være liberalister. Idag er det vel SD som ligger nærmest det gamle svenske sosialdemokratiet. Kan være verdt å huske at nasjonalisme ble sett på som en selvfølgelighet i det gamle folkhemmet.

 

Det er desverre slik at det er en kamp mellom rasisme og idealisme. Men det jeg vil ha er pragmatisme. Vi må begynne å fokusere mer på hvordan vi kan hjelpe verden uten å skade vårt eget samfunn.

Jeg er nok en av de som du vil si motsetter seg innvandringspolitikken og multikulturalismen på et rent rasistisk grunnlag. Økonomien og alt det der er vel og bra, men jeg står for at også det etniske aspektet må være et vesentlig hensyn. Lojalitet til det egne folket ut av prinsipp må komme først. Jeg ser på etniske nordboere som en utvidet familie og ønsker ikke at den nordise etniske basisen skal undergraves gjennom høy eller langsiktig innvandring som forandrer Nordens demografi nevneverdig. Hva som er galt, slemt og umoralsk i tanken om at Norden først og fremst skal være viet etniske nordboere og at en betydelig forandring av denne situasjonen skal forhindres kan jeg virkelig ikke begripe. Om så dette betyr at man er "rasist" så får det være greit nok. Jeg ser ingen grunn til å beklage for dette ståstedet.

Endret av Wyrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er nok en av de som du vil si motsetter seg innvandringspolitikken og multikulturalismen på et rent rasistisk grunnlag. Økonomien og alt det der er vel og bra, men jeg står for at også det etniske aspektet må være et vesentlig hensyn. Lojalitet til det egne folket ut av prinsipp må komme først. Jeg ser på etniske nordboere som en utvidet familie og ønsker ikke at den nordise etniske basisen skal undergraves gjennom høy eller langsiktig innvandring som forandrer Nordens demografi nevneverdig. Hva som er galt, slemt og umoralsk i tanken om at Norden først og fremst skal være viet etniske nordboere og at en betydelig forandring av denne situasjonen skal forhindres kan jeg virkelig ikke begripe. Om så dette betyr at man er "rasist" så får det være greit nok. Jeg ser ingen grunn til å beklage for dette ståstedet.

Wyrd, jeg kjenner deg ikke godt nok for å si om du motsetter deg multikulturalismen på et rent rasistisk grunnlag. Jeg synes det er helt greit å motsette seg innvandringspolitikken,fordi du ikke ønsker et multikulturelt samfunn. Men det blir feil hvis du ønsker å tvinge alle oss andre til å gifte oss med nordboere. Men det er ikke nødvendig. Japan er et homogent land og folk synes de har strenge innvandringslover, men det er faktisk lettere å bo sammen med din kone i Japan enn i Norge.

 

Jeg tenker stort sett på de som ser på muslimer som undermennesker og svarte som aper.

 

Bra innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, om det ikke blir - eller er - håpløst, hadde man ikke trengt oss, for det eksisterende regimet ville allerede ha tjent folkets beste interesser. Men slik er det altså ikke idag. For Fredrik Reinfeldt er det ursvenske bare barbariet, og for Mona Sahlin er svensk kultur retardert sammenlignet med innvandrernes kultur. Myndighetene holder gående en politikk som undergraver det etnisk svenske og som på sikt overhodet ikke er bærekraftig. Det er ikke for ingenting at støtten til nasjonalistene øker i takt med denne utviklingen. Flere og flere svensker får nok. Det er et faktum at dårlige tider gavner radikale nasjonalister fordi folket ser handlekraftighet og løsninger i nasjonalistenes politikk. Jo større krisen blir, jo mer radikale svar på problemene søkes. I dag, mens forholdene i Sverige fortsatt er relativt gode, er det et moderat nasjonalistisk parti som SD som går frem med stormsteg. Imorgen, når det inkompetente regimet og dets medløpere fortsatt har vist at de ikke er istand til å handskes med situasjonen og at problemene bare vokser, vil vi se en økende radikalisering. Vi nasjonalister er ikke akkurat begeistret over at det har kommet til en situasjon hvor slike radikale endringer er nødvendige, men vi ba aldri om at disse problemene måtte skapes. Når landet likevel stadig dypere undergraves av et svikefullt regime ser vi at forandring er nødvendig, men forstår også at disse radikale endringene dessverre ikke kommer til å gjennomføres før landet har sunket enda dypere ned i problemene. Det at forråtnelsen enda ikke er synlig for alle og enhver (det er f.eks. fortsatt mulig for mange mennesker - om enn ikke alle - å leve i Sverige uten å personlig konfronteres med multikulturalisme og Rosengård-lignende tilstander; så lenge den økonomiske situasjonen fortsatt er akseptabel forblir de fleste passive), betyr ikke at den ikke er høyst tilstedeværende. Dette kan lett registreres.

 

Jeg tar ditt syn på dette til etterretning. Jeg deler det ikke.

 

Da forstår jeg at du virkelig ikke har fulgt med på svensk debatt. Som nordist/pan-skandinavist har jeg fulgt nøye med på utviklingen i Sverige og den offentlige debatten. Landets politisk korrekte elite (enten vi snakker om politikere, representanter for det regimetro media, kulturpersonligheter etc) mener stort sett at innvandringen nesten utelukkende er en berikelse på alle mulige måter. Landets sverigedemokrater, som utgjør ihvertfall 10% idag (på noen målinger har de fått høyere) har vært så godt som demonisert. De massive mediaangrepene SD har vært utsatt for i Sverige kan ikke sammenlignes med de rasismeanklagene FrP tidvis har opplevd i Norge. At SD likevel vokser så raskt må nesten sees som et mirakel. En slik velgermobilisering til tross for massiv offentlig stigmatisering taler sitt klare språk. Å se valgresultatene i 2014 skal bli interessant.

 

Men jeg snakker altså (se et tidligere innlegg) ikke om media, men om det svenske folket. De som 10% av stemmer SD. Hvis de alle var hjernevasket ville ikke SD hatt noen vesentlig oppslutning.

 

Klart det ikke burde være en plikt. Det ville gått imot prinsippet om statlig suverenitet. Som det står i Norges grunnlov så skal Norge være en fri og selvstendig stat. Det er opp til Norge og Norge alene å avgjøre hvordan vår innvandrings- og asylpolitikk skal være utformet. Hvis ikke, så er det grunnlovsstridig.

 

Nja, grunnloven gir kongen (i statsråd) anledning til å inngå forbund og traktater. Dog slik at der grunnloven krever det, skal slik først godkjennes av stortinget. Det vi ikke kan forhandle om uten at grunnloven endres er det som omfattes av begrepene "frit, selvstændigt, udeleligt og uafhændelig". Vi kan fortsatt forplikte oss (les: politikerne ved stortinget kan gjøre det.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Ja, om det ikke blir - eller er - håpløst, hadde man ikke trengt oss, for det eksisterende regimet ville allerede ha tjent folkets beste interesser. Men slik er det altså ikke idag. For Fredrik Reinfeldt er det ursvenske bare barbariet, og for Mona Sahlin er svensk kultur retardert sammenlignet med innvandrernes kultur. Myndighetene holder gående en politikk som undergraver det etnisk svenske og som på sikt overhodet ikke er bærekraftig. Det er ikke for ingenting at støtten til nasjonalistene øker i takt med denne utviklingen. Flere og flere svensker får nok. Det er et faktum at dårlige tider gavner radikale nasjonalister fordi folket ser handlekraftighet og løsninger i nasjonalistenes politikk. Jo større krisen blir, jo mer radikale svar på problemene søkes. I dag, mens forholdene i Sverige fortsatt er relativt gode, er det et moderat nasjonalistisk parti som SD som går frem med stormsteg. Imorgen, når det inkompetente regimet og dets medløpere fortsatt har vist at de ikke er istand til å handskes med situasjonen og at problemene bare vokser, vil vi se en økende radikalisering. Vi nasjonalister er ikke akkurat begeistret over at det har kommet til en situasjon hvor slike radikale endringer er nødvendige, men vi ba aldri om at disse problemene måtte skapes. Når landet likevel stadig dypere undergraves av et svikefullt regime ser vi at forandring er nødvendig, men forstår også at disse radikale endringene dessverre ikke kommer til å gjennomføres før landet har sunket enda dypere ned i problemene. Det at forråtnelsen enda ikke er synlig for alle og enhver (det er f.eks. fortsatt mulig for mange mennesker - om enn ikke alle - å leve i Sverige uten å personlig konfronteres med multikulturalisme og Rosengård-lignende tilstander; så lenge den økonomiske situasjonen fortsatt er akseptabel forblir de fleste passive), betyr ikke at den ikke er høyst tilstedeværende. Dette kan lett registreres.

 

 

 

Da forstår jeg at du virkelig ikke har fulgt med på svensk debatt. Som nordist/pan-skandinavist har jeg fulgt nøye med på utviklingen i Sverige og den offentlige debatten. Landets politisk korrekte elite (enten vi snakker om politikere, representanter for det regimetro media, kulturpersonligheter etc) mener stort sett at innvandringen nesten utelukkende er en berikelse på alle mulige måter. Landets sverigedemokrater, som utgjør ihvertfall 10% idag (på noen målinger har de fått høyere) har vært så godt som demonisert. De massive mediaangrepene SD har vært utsatt for i Sverige kan ikke sammenlignes med de rasismeanklagene FrP tidvis har opplevd i Norge. At SD likevel vokser så raskt må nesten sees som et mirakel. En slik velgermobilisering til tross for massiv offentlig stigmatisering taler sitt klare språk. Å se valgresultatene i 2014 skal bli interessant.

 

 

Klart det ikke burde være en plikt. Det ville gått imot prinsippet om statlig suverenitet. Som det står i Norges grunnlov så skal Norge være en fri og selvstendig stat. Det er opp til Norge og Norge alene å avgjøre hvordan vår innvandrings- og asylpolitikk skal være utformet. Hvis ikke, så er det grunnlovsstridig.

 

 

"Jernrørskandalen" er da ingenting sammenlignet med skandalene til visse andre partier. Socialdemokraterna og Mona Sahlin's pengeskandaler, f.eks., der hun brukte en stor sum offentlige penger på privat bruk sånn helt uten videre. Og dette er bare toppen av isberget om man begynner å grave i hvilke svin på skogen som er å finne hos Mona Sahlin og resten av gjengen.

 

"Jernrørskandalen" betyr ingenting i den større sammenhengen, og lite tyder på at dette skremmer vekk velgerne. Partiet kommer til å gjøre et svært godt valg i 2014.

 

 

SD er delvis mer konservative enn FrP, men de er også langt mer sosialistiske. Så om det er korrekt å si at de ligger lengre til høyre stiller jeg meg kritisk til. De romantiserer jo det gamle Socialdemokraternas folkhemspolitikk og har aldri hatt ambisjoner om å være liberalister. Idag er det vel SD som ligger nærmest det gamle svenske sosialdemokratiet. Kan være verdt å huske at nasjonalisme ble sett på som en selvfølgelighet i det gamle folkhemmet.

 

 

Jeg er nok en av de som du vil si motsetter seg innvandringspolitikken og multikulturalismen på et rent rasistisk grunnlag. Økonomien og alt det der er vel og bra, men jeg står for at også det etniske aspektet må være et vesentlig hensyn. Lojalitet til det egne folket ut av prinsipp må komme først. Jeg ser på etniske nordboere som en utvidet familie og ønsker ikke at den nordise etniske basisen skal undergraves gjennom høy eller langsiktig innvandring som forandrer Nordens demografi nevneverdig. Hva som er galt, slemt og umoralsk i tanken om at Norden først og fremst skal være viet etniske nordboere og at en betydelig forandring av denne situasjonen skal forhindres kan jeg virkelig ikke begripe. Om så dette betyr at man er "rasist" så får det være greit nok. Jeg ser ingen grunn til å beklage for dette ståstedet.

 

 

Hva om innvandrere var gjester som måtte forsørge seg selv uten å få støtte? Ville det være en belastning på samfunnet?

Lenke til kommentar

 

 

Hva om innvandrere var gjester som måtte forsørge seg selv uten å få støtte? Ville det være en belastning på samfunnet?

Naturligvis ikke, men det hadde nok multikulturistene synes var verre enn å ha stengte grenser.

 

Ikke glem at de innvandrerene som ikke bidrar, kan ofte ikke forsørge seg selv. Om bare en innvandrer dør av sult, eller av en enkel sykdom, fordi vi har ingen sikkerhetsnett, så vil det bli ramaskrik og store oppslag i avisene, "Norge kunne ha reddet han, men vi lot han dø!".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...