Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du få komme med svar når du har prøvd den en stund.

 

Jeg har denne. Brukes med en 32GB SDHC-brikke fra Sandisk. Har ikke brukt den noe særlig, men la over to videofiler, lastet ned VLC (beta) for android og spilte av. Det gikk omtrent øyeblikkelig så jeg er veldig fornøyd med denne løsningen.

 

Jeg stresset litt fordi filen ble lastet over fra Meenova-leseren til telefonen, men det fant jeg ut var fordi stock 4.4.2 ikke har en videoavspiller. Lastet ned VLC så funket det greit.

 

I tillegg - hvis du ikke gidder roote - kjøp Nexus Media Explorer. Har du root, installer Stickmount (gratis), så skal du kunne lese innholdet på minnekortet relativt greit.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Er det en måte å få norsk ordbok til å bli brukbar? Sony-telefonen jeg har brukt et par måneder var veldig god på det.

Vurderte å prøve stock keyboard etter at N5 kom i hus men faen, det gikk ikke lang tid før SwiftKey ble lagt inn.

Enten så er det jeg som er vanedyr men etter at SwiftKey lar deg huske ord ifra SMS/gmail/facebook/twitter/RSS samt synkronisering av ordbok imellom tablet og telefon så har jeg aldri hatt ønske om å bytte tilbake til stock keyboard.

Tør vel si at det er de mest velbrukte 22kr jeg har brukt.

 

Keyboard fikk btw nylig en oppdatering: http://goo.gl/kYQWjI

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg har prøvd, kjøpte en N4 til kvinnfolket for en stund tilbake men jeg kan ikke si at det var egentlig så fryktelig..hmm..konstruktivt.

N4 var for min del uaktuell da pga bakdekselet i glass. Plager med ikke så mye egentlig at N5 ikke har samme rundheten som tidligere Nexus-devices har fått :)

Er vel bare Nexus 4 av alle Nexusene som har hatt den typen kanter. Nexus 4 føles mer premium, men som du nevner kan den knuses lettere, og den veier mer. Jeg liker totalt sett Nexus 5 bedre. Endret av oj88
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra iPhone til HTC one, men den pleide å bli altfor varm på baksiden, pluss at den ikke klarte å koble seg til wifi på jobben.

Gikk tilbake til iPhone 5, og har nå 5S. Vurderer likevel android fordi jeg er lei 4" skjerm.

Har kjøpt nexus 5 men ikke tatt i bruk enda. Sitter litt på gjerdet og lurer på om jeg skal vente til hvis nexus 5 kommer... Men ingen nettbutikker i Norge kan bekrefte når de får den inn.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Ikke misunnelig da de tydeligvis også har byttet skjerm til en som er mer lik G2 sin (kan være defekt), men litt større hull hadde nok ikke skadet selv om jeg ikke plages med lyden :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å få kontakter appen til bare å vise kontakter med mobilnummer? Alltid vært mulig å andre mobiler...

Gjennomgang av kontaktene dine kan du gjøre her: https://www.google.no/contacts/#contacts

Så kan du enklere organiserer dine kontakter og legge til hva en du måtte ønske. Fordelen med å gå gjennom dette er at når du bytter telefon eller går over til din tablet ol. så slipper du å gjøre jobben en gang til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...