Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Hvis USA versjon selges i en nettbutikk er dem ikke pliktige til å si så?

Ser ingenting på Netonnet sin side, men Multicom har jo skrevet "USA-modell med adapter og norsk meny. Støtter ikke norsk 4G-nett......"

De skal jo gi god informasjon om produktet de selger. Gjør de ikke det har du full returrett jamfør forbrukerkjøpsloven. Om varen du har kjøpt ikke lever opp til forventningene er det bare å gi beskjed så må selger ta den i retur.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er forsåvidt pliktig å legge med manual på norsk (men den regelen brytes det vel mot til stadighet)...

Det er helt feil.

 

De er pliktig til og legge med manualen i det språket den blir produsert i.

Men 95% legger med Engelsk manualer som er godt nok for de fleste.

---

-

 

Slenger med et par bilder av Før\Etter Kameraoppdateringen, bildene er så vidt meg bekjent tatt av GSMArena.

 

PS: Les på bilde hva som er før\etter - De er litt mikset av en eller annen grunn.

gsmarena_001.jpg

gsmarena_002.jpg

gsmarena_003.jpg

gsmarena_004.jpg

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Har nå hatt nexus 5 i over en uke. Er veldig fornøyd. Eneste problemet er at powerknappen er litt løs, slik at det kommer lyd hvis jeg trykker litt hardt på skjermen. Noen av dere som har dette problemet? Burde jeg levere den inn?

 

Jeg bruker en diztronic case, men den demper ikke lyden fra powerknappen noe særlig. Ellers er jeg veldig fornøyd med casen, sett bort i fra at det til tider kan være litt vanskelig å få fram menyen i spotify ved å stryke fingeren inn fra siden.

 

Edit: Kjøpte telefonen hos Elkjøp. Noen som har erfaringer med å bytte/få reparert produkter der?

Fant en løsning på problemet mitt :)

 

Jeg puttet en liten papirbit inn på siden av powerknappen. Siden jeg bruker en case vil den ikke falle ut.

Lenke til kommentar

Men jeg hørte at kameraet skulle bli bedre etter den siste oppdateringen?

 

Jeg har ikke fått oppdateringen enda, men det virker som om det løser problemet med kameraet.

 

Jeg bruker kameraet såpass lite at jeg ikke har sett at det er noe problem med det sånn det funker i 4.4.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Google designer og LG produserer. Det er så minimalt LG som det kan bli da Google bestemmer alt.

 

Jeg velger også stock Android framfor LG sitt drittskin som jeg ikke engang har tatt meg bryet til å lære navnet på siden det ser ut som Froyo blandet med Touchwiz.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Synes batteriet er ganske OK jeg. Disclaimer; min forrige telefon var en S2. Jeg har ikke eid Note3, G2 eller Razr Maxx.

 

14 timer på batteri, skjermtid 3T. Har nå 12% igjen.

 

Skjermstyrken står på manuell, men usikker hvor mange % av maks, men bare noe over den minste jeg kan stille den inn på.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er helt feil.

 

De er pliktig til og legge med manualen i det språket den blir produsert i.

Men 95% legger med Engelsk manualer som er godt nok for de fleste.

De er pliktig (iflg forbrukerkjøpsloven) til å legge med veiledning/manualer som er forståelige for kjøper.

 

Tror neppe det det det holder med thailanske, japanske eller kinesiske manualer desverre. Norsk/svensk/dansk regnes som greit. På noen produkter holder det med symoler (f.eks. vaskanvisning på klær). Hvorvidt engelsk er godt nok blir vel så et tilfelle for retten dersom noen ønsker påberope seg en mangel, selger er i grenseland.

(ved mangel kan kjøpes hevet i inntil 6 måneder etter kjøp dersom ikke selger kan rette mangelen)

 

Men siden meny/brukergrensnitt på kan settes til norsk på telefonen så spørs det vel om kjøper kommer noen vei med at produktet mangler forståelig innstruksjon ved siden av. Måtte i tilfelle gjelde oppstart/lading/innsetting av SIM, de tingene som ikke nevnes av telefonen selv.

Lenke til kommentar

Er helt enig. Derfor vurderer jeg å bytte den inn, men siden alt annet fungerer utmerket vil jeg først finne ut om dette er vanlig, slik at jeg unngår å få en ny med samme problem.

Etter hva jeg har lest så er det et ganske vanlig problem. Kan såvidt høre det på min modell, men ikke nok til at det bryr meg.

 

Endret av olbo92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...