Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjennomgang av kontaktene dine kan du gjøre her: https://www.google.no/contacts/#contacts

Så kan du enklere organiserer dine kontakter og legge til hva en du måtte ønske. Fordelen med å gå gjennom dette er at når du bytter telefon eller går over til din tablet ol. så slipper du å gjøre jobben en gang til :)

 

I know, men har jo hundrevis av kontakter som kun har mail. Disse dukker også opp. På min forrige S2 kunne jeg velge å kun vise kontakter med mobilnummer. Finner ikke dette igjen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at 4G ikke er vesentlig raskere enn 3G, er at teleoperatørene struper hastighetene. Jeg var heldig og bestilte hos Netcom før de begynte med struping, slik at jeg enn så lenge får full fart. På verandaen får jeg 66 Mbit ned og 42 opp over 4G (med rundt 20-22 i ping) med Nexus 5. Det er riktig nok i underkant av 100 meter fra en Netcom-sender med fri sikt, og hastigheten varierer mye i løpet av døgnet, siden det er rett ved et av de store forretningsområdene i Oslo.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp:

1) jeg har outlook,com konto. Klarer ikke å endre farge på outlook.com kalendere i Google calendar Appen

2) var det batteryguru Appen dere brukte?

3) leser mye bøker, anbefaling for en god bokleser ala iBooks?

4) vil kun synce jobb kalender. Satt opp konto, måtte kryptere telefonen osv. Men den klarte ikke å synkronisere kalenderen. Måtte slå på epistlar sync, og da kom kalenderen.... Men jeg vil ikke ha jobb mailen inn på telefonen. Slo av email sync men epostene ligger fortsatt i Mail Appen. Bør ikke disse forsvinne når jeg slår at email sync?

5) har satt på lås på skjerm. Hver gang jeg slår på telefonen, dekkes hele skjerme n av numerisk tastatur. Hvordan enable "slide to unlock" og DA ber den om kode?

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Trenger hjelp:

1) jeg har outlook,com konto. Klarer ikke å endre farge på outlook.com kalendere i Google calendar Appen

2) var det batteryguru Appen dere brukte?

3) leser mye bøker, anbefaling for en god bokleser ala iBooks?

4) vil kun synce jobb kalender. Satt opp konto, måtte kryptere telefonen osv. Men den klarte ikke å synkronisere kalenderen. Måtte slå på epistlar sync, og da kom kalenderen.... Men jeg vil ikke ha jobb mailen inn på telefonen. Slo av email sync men epostene ligger fortsatt i Mail Appen. Bør ikke disse forsvinne når jeg slår at email sync?

5) har satt på lås på skjerm. Hver gang jeg slår på telefonen, dekkes hele skjerme n av numerisk tastatur. Hvordan enable "slide to unlock" og DA ber den om kode?

 

1) outlook.com som i [email protected], eller bare at tjeneren er outlook.com?

Isåfall, så finnes det en metode for det også. Jeg har en hotmail-konto, men den er på tjeneren outlook.com.

For å legge til en outlook-konto i stock-appen, så må du gå inn på Instillinger på mobilen. Bla nedover til du kan se at du kan legge til kontoer. Velg Corporate, og Exchange. Der skriver du inn e-posten og passordet ditt, og trykker på manuelt oppsett. Der skal det (om ikke allerede fyllt inn) stå brukernavn og passord, som vanlig. Serveren skal være "dub-m.hotmail.com", porten 443, sikkerhet SSL/TLS, og mer er det ikke.

 

2) Tenker du på skjermdumpene som ble lagt ut av målingene? Den jeg bruker er innebygd i instillinger, og ligger under Battery.

 

3) Om du leser på engelsk, så kan du bruke Google sin Play Books, om du ordner deg med en proxy/vpn for å få det amerikanske markedet.

 

4) Inne i instillinger på mobilen, så velger du typen konto det gjelder, og tilsvarende for "Account settings" om du har det på norsk. Velg kontoen når du kommer inn i mail-appen, og ta vekk "sync mail". Deretter kan du sette sync frekvensen til aldri. Mere kan jeg ikke være behjelpelig med...

 

5) Det har vært slik på alle android-versjoner slik jeg husker, og at det bare er iPhone som kan ha begge deler. Mulig det finnes tredjepart-apper som tillater det, men det bryter kanskje på den krypteringa di.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

La oss si at du skal surfe på touch.vg.no. Selve nettsiden er ganske så liten, men ping er hvor lang tid det tar å nå vg for å si at du skal laste ned touch.vg.no siden. Har du en ping på 500 ms så vil tilsvarer det ta 0,5 sek og så skal jo vg begynne å sende deg siden og da må du også vente i 0,5 sek.

 

Test litt selv hvor høy ping du får. Last ned appen jeg linket til og så skriver du ping vg.no når du er på wifi og når du er på mobilnett. Du vil se en ganske stor forskjell.

https://play.google.com/store/apps/details?id=jackpal.androidterm

Lenke til kommentar

La oss si at du skal surfe på touch.vg.no. Selve nettsiden er ganske så liten, men ping er hvor lang tid det tar å nå vg for å si at du skal laste ned touch.vg.no siden. Har du en ping på 500 ms så vil tilsvarer det ta 0,5 sek og så skal jo vg begynne å sende deg siden og da må du også vente i 0,5 sek.

 

En typisk kommersiell nettside i dag inneholder ofte komponenter (bilder, JavaScript, CSS ++) fra en haug med servere på forskjellige adresser. Alt i fra reklame til Google Analytics. Da opplever man betydelig treghet med høy ping pga nettleseren må kontakte alle disse forskjellige serverene (og slå opp i DNS for å få IP-adressen). Spesielt reklamen fører til en haug med requests. Er siden skikkelig laget skal ikke reklamen lastes inn før selve nettsiden er det, men det er ikke alltid slik.

 

Jeg tar mye heller en linje på 25 Mb/s med lav latency mot en 60 Mb/s med høy latency, spesielt på mobil der jeg ikke har noe behov for så høy hastighet. Stabilitet, oppetid og lav latency er mye viktigere for den generelle nettopplevelsen. Det er ikke uten grunn at så og si alle har nettforbindelse hjemme, selv om mobilnettet i området gir lik eller bedre hastighet. Svært mange sitter fortsatt på ADSL med mellom 3-10 Mb/s, selv om mobilnettet ofte kan gi bedre hastighet. Begrensing på data er selvfølgelig også en faktor. Rent hastighetsmessig burde jo de fleste med 4G-dekning si opp bredbåndet sitt.

Endret av oj88
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...