Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare meg som er drit lei spillet, men ikke helt klarer å slutte? Spiller kun quester.

Føler jeg aldri fikk nok kort til å lage noen gode deck, endte opp med å spille litt pirate warrior, føler aldri jeg blir bedre så da gav jeg opp ungoro.

 

Spiller quester i wild, typ hvis det er play 10 devine shield cards og slikt bare lager jeg et møkkadeck med kun devine shield, spiller wild, kaster ut kort og conceder, rince repeat.

 

Spiller stort sett litt hver dag, noen ganger tar jeg bare quest og gir meg andre dager kan jeg ta en 10-20 runder før jeg gir meg. går litt opp og ned.

 

Bytta til Americas og "starta på nytt" der men den spiller jeg stort sett bare arena på de gangene jeg får nok gold til og kjøpe meg inn men stort sett vinner jeg nok til og kjøre arena uendelig.

Lenke til kommentar

Bare meg som er drit lei spillet, men ikke helt klarer å slutte? Spiller kun quester.

Føler jeg aldri fikk nok kort til å lage noen gode deck, endte opp med å spille litt pirate warrior, føler aldri jeg blir bedre så da gav jeg opp ungoro.

 

Spiller quester i wild, typ hvis det er play 10 devine shield cards og slikt bare lager jeg et møkkadeck med kun devine shield, spiller wild, kaster ut kort og conceder, rince repeat.

 

Du er ikke alene. Jeg har aldri kjedet meg så mye med spillet som etter at Un'Goro ble lansert. Har spillt questene men svært lite annet i ranked, og arena suger værre enn det noen gang har gjort. Neste xpac er siste sjanse for min del. Hvis den ikke er awesome er det uninstall for min del.

 

De tingene som irriterer meg mest: 

Quest rogue (tok altfor lang tid før den ble nerfet)

Føkk Patches

Random har tatt helt overhånd

Arena mer ubalansert enn noen gang før mtp de forskjellige klassene

Aggro deck over alt

Warlock suger

Og som bonus, hvis du prøver å spille kontroll, jade druid kan dra en viss plass, hvis de bare kunne sendt Auctioneer til Hall of Fame...

 

Quests var et festlig nytt konsept som ble fullstendig ødelagt av at de var hver sin legendary. Hvis du skulle være med på morroa i starten når folk testet dem ut måtte du enten ha dritflaks med pakkene dine, eller bruke masse dust på å crafte quests og tilhørende epics. Jeg fikk kun Druid quest og svært få epics, og endte med å ikke ha mulighet til å delta i uttestingen av quests i det hele tatt da jeg ikke har råd til å crafte mange quests og tilhørende kort. Selv om de fleste questene senere viste seg å være ræva fikk jeg fremdeles ikke "være med å leke". Hadde de i stedet laget quest som et billigere kort, eller laget quest som en felles nøytral legendary som gjelder for alle, eller i hvertfall tri-class, så hadde det vært lettere å være med.

Lenke til kommentar

Har det middels moro nå. Litt mindre enn i old gods og league of explorers, men mer enn i gadgetzan og gnomes vs goblins.

Har 4-5 decks jeg veksler mellom, 1-2 er sterke, resten er fleksible nok til å gjøre det greit i ranked selv om de ikke akkurat er tier 1. Blir ganske god variasjon. Den ene av dem er en tempobasert rogue med C'thun, med den er til og med pirate warrior en morsom matchup, fordi det er så vanvittig jevnt. Små marginer, men absolutt vinnbart.

Det jeg misliker mest i nåværende meta er 2 gørrkjedelige decks, Taunt Warrior og Freeze Mage. Så og si aldri morsomt å spille mot dem. Token druid og token shaman er også litt kjipe, fordi de krever at du klarer å cleare dem tidlig, så holde board. Det kan ikke alle decks, og da taper man så det synger.

Spiller likevel først og fremst daily quests, men med noen binges der jeg kjører 10-30 runder i strekk.

edit:
Det som gjør Hearthstone som et godt spill i mine øyne er vel at du har en gradvis progresjon, gjennom ranked og gjennom samling som åpner flere muligheter og at det er et spill som du ikke trenger å sette av timesvis av gangen til. Terskelen er så mye lavere for å ta et par runder hearthstone enn å skulle spille et RPG eller et FPS, og det føles som om man kan prestere ok selv om man er trøtt og sliten eller utafor.

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Kjøpte du ikke pakker med gull til ungoro, eller er du superhelt i arena? :p

 

Kun brukt gull på pakker til Ungoro, og jeg tror ikke jeg har spilt arena en eneste gang utenom de vi har fått gratis de siste to ukene. Har vel egentlig bare gjort quests og spart gull til denne utvidelsen. Tror jeg hadde omkring 8000 gull etter at jeg følte meg ferdig med å åpne Ungoro-packs, og siden har jeg spart opp.

 

Bare meg som er drit lei spillet, men ikke helt klarer å slutte? Spiller kun quester.

Føler jeg aldri fikk nok kort til å lage noen gode deck, endte opp med å spille litt pirate warrior, føler aldri jeg blir bedre så da gav jeg opp ungoro.

 

Spiller quester i wild, typ hvis det er play 10 devine shield cards og slikt bare lager jeg et møkkadeck med kun devine shield, spiller wild, kaster ut kort og conceder, rince repeat.

Føler meg egentlig veldig lei spillet selv, men får meg ikke helt til å slutte likevel. Det går litt i bølgedaler her. Noen dager føles det som et evig ork å gjøre ferdig quests, mens uka etter så går det helt greit. Nesten så man føler seg litt redd for å miste "verdi" hvis man ikke gjør unna questene for å få gull. Kan jo også ha noe med å gjøre at jeg har spilt siden slutten av betaen og bygd opp denne samlingen, så det hele føles nesten litt bortkastet hvis man plutselig slutter å spille.

 

Vet jo at det er en helt tåpelig tankegang. LItt i samme gate som at man drar på en tur man egentlig ikke har lyst til, men føler man må bruke billetten likevel.

Lenke til kommentar

Har hatt det tungt etter ungoro kom ut også både i ranked og i arena. Dei store svingingane og boardflipsa skjer oftare og ting er som tidligare nevnt langt meir random.

 

Bortsett fra siste to veker med gratis arena og en ekstra win. Då virker det som fleire speler arena og en får litt meir "gratiswins" på det. Har iallefall hatt langt meir fornøyelige arenaruns i det siste. =)  

Lenke til kommentar

Rejoice and welcome our new lord and savior!

 

636373193098805125.png

 

Jade druid kan gå og gråte i hjørnet sitt der de hører hjemme :p

 

EDIT:

En kar på reddit laget en oversikt over alle kjente spells som treffes av denne

 

 

List of Standard spells this hits for each class:

Druid: Claw, Mark of the Lotus, Naturalize, Earthen Scales, Jade Idol, Savagery, Jungle Giants

Hunter: Arcane Shot, Hunter's Mark, Tracking, On the Hunt, Smuggler's Crate, Bestial Wrath, Stampede, The Marsh Queen

Mage: Arcane Missiles, Mirror Image, Open the Waygate

Paladin: Blessing of Might, Hand of Protection, Humility, Adaptation, Blessing of Wisdom, Divine Strength, Eye for an Eye, Lost in the Jungle, Noble Sacrifice, Redemption, Repentance, Smuggler's Run, Getaway Kodo, The Last Kaleidosaur

Priest: Holy Smite, Mind Vision, Power Word:Shield, Binding Heal, Inner Fire, Potion of Madness, Pint-Sized Potion, Awaken the Makers

Rogue: Deadly Poison, Sinister Strike, Cold Blood, Hallucination, Journey Below, The Caverns Below

Shaman: Frost Shock, Earth Shock, Forked Lightning, Lightning Bolt, Primal Fusion, Evolve, Finders Keepers, Unite the Murlocs

Warlock: Corruption, Mortal Coil, Soulfire, Lakkari Sacrifice

Warrior: Charge, Whirlwind, I Know a Guy, Iron Hide, Blood to Ichor, Upgrade!, Shield Slam, Fire Plume's Heart

 

 

Endret av UriasX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult! Utrolig kult. Fet art også.

Det spekuleres på reddit og de offisielle forumene om legendary drop rate er markant høyere for alle pakker utenom classic etter patchen mot duplicates. Kjøpte ca 5 av hvert sett i standard og fikk 1 legendary fra MSOG, 1 fra Old Gods og 2 fra Un'goro.

 

Som konsekvens kuker jeg rundt med en Hunter Quest deck. Ikke så bra, men koser meg.

edit:
Secret Paladin endelig ut av Wild metaen hvis den over blir brukt mye?

Endret av Roedthaarogfregner
Lenke til kommentar

Kult! Utrolig kult. Fet art også.

 

Det spekuleres på reddit og de offisielle forumene om legendary drop rate er markant høyere for alle pakker utenom classic etter patchen mot duplicates. Kjøpte ca 5 av hvert sett i standard og fikk 1 legendary fra MSOG, 1 fra Old Gods og 2 fra Un'goro.

 

Som konsekvens kuker jeg rundt med en Hunter Quest deck. Ikke så bra, men koser meg.

 

edit:

Secret Paladin endelig ut av Wild metaen hvis den over blir brukt mye?

Kjøpte du pakker for cæsh eller gull?

 

Hvis du luker ut alle secretene til paladin får den jo bare et bedre deck med høyere kvalitet på kortene :)

Lenke til kommentar

Faen så eg grisejinxa arena etter at var nøgd med korleis det hadde gått i det siste. Etter det har det vore ræææva drafts, tap i form av ekstrem uflaks (mad bomber og slikt). No i siste tap, turn 2 sitter eg med tre 5drops, en 6drop, og en 7 drop. Då blir det vanskelig å vinne noke som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...